AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #21 Del Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva heter denne medisinen?? Anonymkode: e6716...c97 Husker ikke hva den heter. Anonymkode: 52ca4...13a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #22 Del Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 😵 Det er rart at du ikke automatisk stopper når du føler deg så uvell av det, og det har gått så langt... Selv har jeg bmi på ca. 20. Jeg spiser sunt, men kan også spise så mye usunt jeg vil uten å gå skikkelig mye opp i vekt... Anonymkode: 1cafd...13a Alle de tynne jeg kjenner som har et normalt forhold til mat spiser som du sier akkurat hva de vil når de vil. Saken er sånn at de ofte vil ha godteri sjeldent og de blir fort kvalme. Så det er jo flott for dem at de har så enkelt forhold til mat, men alle oss andre som sliter med mat og følelsesregulering av diverse årsaker vi kan ikke tenke likt som dem uten problemer. Jeg liker ikke alkohol. Nytter ikke for meg å si til en alkoholiker at det er enkelt å ikke drikke, for jeg bare drikker når jeg har lyst og så mye jeg vil. Ca.2 enheter i året.......... Anonymkode: e6716...c97 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #23 Del Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Husker ikke hva den heter. Anonymkode: 52ca4...13a Hva skulle de hjelpe mot? Søtsug? Eller sult? Anonymkode: e6716...c97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #24 Del Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva skulle de hjelpe mot? Søtsug? Eller sult? Anonymkode: e6716...c97 Legen sa den skulle redusere matsug og at en blir fortere mett. Var visst i sprøyteform den medisinen. Men må sikkert gå på den resten av livet da hvis den hjelper. Anonymkode: 52ca4...13a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #25 Del Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er så lei meg og oppgitt over meg selv at jeg spyr. Hvorfor skal jeg ikke klare dette? I fjor så gikk jeg på knekkebrød dietten og gikk ned 13 kg. Så sa en venn av meg flere ganger at det var ikke bra for magen å spise knekkebrød, og på høsten kom en venn hjem til meg i helgene med mye godteri, sjokolader, vaniljesaus og sjokoladepudding, og jeg knakk og spiste det. frem til julen og i julen spiste jeg mye jule godterier. La selvfølgelig på meg de kg igjen som jeg hadde tatt av. Jeg har prøvd nå igjen med knekkebrød men knekker stadig med å kjøpe sjokolade. Jeg er så sliten og lei meg, får ingen støtte eller oppmuntring fra noen. Han vennen som hadde med seg mye godteri til meg, sa jeg til at han hadde ødelagt for slankingen min, og han unnskyldte seg og skulle ikke gjøre det igjen. Men skaden er ødelagt og jeg sliter mye psykisk i tillegg. Har angst og depresjoner og er ufør. Jeg får så sterkt sug i meg at jeg klarer ikke holde ut. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Måtte få dette ut her. Noen som har råd til meg? Kvinne 41. Anonymkode: 52ca4...13a Jeg er snart 40 og føler med deg. Jeg kan spise enormt mye søtsaker...og derfor er jeg lubben hele tiden. De periodene hvor jeg har vært flink å kutte ut alle søtsaker går jeg ned i vekt med en gang. Jeg tenker at du må finne styrken din igjen. Du har klart det før, så det klarer du igjen. Kanskje du kan begynne idag? Eller etter påske? Jeg tenker å begynne imorgen, så håper jeg klarer det. Må bare spise opp det jeg har av søtsaker ikveld. Anonymkode: 4a44f...22e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
einsteinium Skrevet 29. mars 2021 #26 Del Skrevet 29. mars 2021 (endret) Ønsker TS alt vell videre. Endret 29. mars 2021 av einsteinium . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #27 Del Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Legen sa den skulle redusere matsug og at en blir fortere mett. Var visst i sprøyteform den medisinen. Men må sikkert gå på den resten av livet da hvis den hjelper. Anonymkode: 52ca4...13a Hadde det hjulpet så hadde alle fått det og alle problemer i verden hadde vært løst når det kommer til overspising, trøstespising og lignende. Det er åpenbart at det er quick-fix og ikke fungerer i lengden..... Når skal folk skjønne dette? Anonymkode: 78d07...1f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #28 Del Skrevet 29. mars 2021 TS - jeg tror ikke at du skal tenke at du "skal være flink" eller bruke viljestyre eller ta deg sammen. Du må tenke på at du skal være god med deg selv. Kroppen din har det ikke godt med så mye junk i systemet. Og sukkeravhengighet er nettopp det en avhengighet som gir hangover og abstinenser som kan gjøre depressive tanker og angst mye verre. Jeg ville ikke tenkt diett i det hele tatt, men spis 4 regelmessige måltider med mat du liker. Du kan også spise litt godteri, men porsjoner det ut, og begrens mengden.Når du har spist opp så er det slutt. Du må rett og slett venne kroppen av med det, gradvis. Anonymkode: 32134...ed0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest livetsgrubel Skrevet 29. mars 2021 #29 Del Skrevet 29. mars 2021 Kos deg ❤️🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #30 Del Skrevet 29. mars 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Husker ikke hva den heter. Anonymkode: 52ca4...13a Saxenda? Tror det er sprøyter og de er vel ganske dyre. Mysimba er tabletter, rundt en tusenlapp i måneden. Som en annen her påpeker kan det godt hende at psykolog er bedre, for det er sikkert noe underliggende her. Er hvertfall det hos meg tror jeg. Men medisin er visst det beste helsenorge kan tilby og det er bedre enn ingenting. Anonymkode: 873aa...2d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #31 Del Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Saxenda? Tror det er sprøyter og de er vel ganske dyre. Mysimba er tabletter, rundt en tusenlapp i måneden. Som en annen her påpeker kan det godt hende at psykolog er bedre, for det er sikkert noe underliggende her. Er hvertfall det hos meg tror jeg. Men medisin er visst det beste helsenorge kan tilby og det er bedre enn ingenting. Anonymkode: 873aa...2d3 kan godt hende det er det den heter. Har som sagt gått årevis til psykolog pga psykiske vansker, og er gitt opp av dps. Har ikke råd til å gå til privat psykolog. Har sykepleier å lege å snakke med og ingen andre. Jeg tror jeg får prøve å avvenne meg med sjokolade og godteri, vet jeg er avhengig av sukker. Lei meg for han vennen som kom hjem til meg med alt mulig godt og jeg spiste det som en galning. Etter det har det bare blitt verre. Jeg tror jeg skal be om å få den medisinen uansett om jeg får den dekket eller ikke. For hvis den hjelper og jeg spiser mindre så vil jeg spare mye penger på mat. Medisinen kostet visst rundt 1100 kr måneden. Spiser jeg mindre så har jeg råd til det. Får prøve den etter påske. Vil kose meg med litt påskegodteri og prøve å kjøpe normal mengde og ikke for mye. Anonymkode: 52ca4...13a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #32 Del Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): kan godt hende det er det den heter. Har som sagt gått årevis til psykolog pga psykiske vansker, og er gitt opp av dps. Har ikke råd til å gå til privat psykolog. Har sykepleier å lege å snakke med og ingen andre. Jeg tror jeg får prøve å avvenne meg med sjokolade og godteri, vet jeg er avhengig av sukker. Lei meg for han vennen som kom hjem til meg med alt mulig godt og jeg spiste det som en galning. Etter det har det bare blitt verre. Jeg tror jeg skal be om å få den medisinen uansett om jeg får den dekket eller ikke. For hvis den hjelper og jeg spiser mindre så vil jeg spare mye penger på mat. Medisinen kostet visst rundt 1100 kr måneden. Spiser jeg mindre så har jeg råd til det. Får prøve den etter påske. Vil kose meg med litt påskegodteri og prøve å kjøpe normal mengde og ikke for mye. Anonymkode: 52ca4...13a Saxenda gir deg bivirkninger fra helvete og det eneste du oppnår er kanskje å gå ned noen få kilo før du legger på deg igjen etter å ha sluttet på medisinen. Den fikser ikke problemet i hodet. Du har åpenbart ikke lyst på hjelp og leter etter quick-fix, så du får ha lykke til med å fortsette å svømme i gjørma som du ikke kommer deg opp fra med mindre du innser hvor problemene faktisk ligger. Anonymkode: 78d07...1f8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet 30. mars 2021 #33 Del Skrevet 30. mars 2021 Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, avsporinger og samtlige svar til dette. - Matas, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #34 Del Skrevet 30. mars 2021 Kanskje det kunne være lurt å prøve en helt annen tilnærming? Jeg har tro på at mange som sliter med mat har ubalanse i bakteriefloraen. Da kan det være aktuelt å prøve diett for å teste systemet. Det finnes en del varianter men målet er det samme. De er ikke laget for å gå ned i vekt, selv om mange gjør det, men for å få en sunnere kropp. Anonymkode: 9b17e...dcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catbert Skrevet 30. mars 2021 #35 Del Skrevet 30. mars 2021 Det finnes sukkerfri sjokoladepudding og vaniljesaus, yoghurt, pastiller, drops, brus. Kjøp det i stedet. Vær streng! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #36 Del Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 29.3.2021 den 16.24): Jeg er snart 40 og føler med deg. Jeg kan spise enormt mye søtsaker...og derfor er jeg lubben hele tiden. De periodene hvor jeg har vært flink å kutte ut alle søtsaker går jeg ned i vekt med en gang. Jeg tenker at du må finne styrken din igjen. Du har klart det før, så det klarer du igjen. Kanskje du kan begynne idag? Eller etter påske? Jeg tenker å begynne imorgen, så håper jeg klarer det. Må bare spise opp det jeg har av søtsaker ikveld. Anonymkode: 4a44f...22e Å, hallo i luken! MÅ bare spise opp det du har av søtsaker. Nei, du må faktisk ikke det. Det finnes søppelbøtter. Kast det, få det ut av huset. Anonymkode: 88053...312 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjaus Skrevet 30. mars 2021 #37 Del Skrevet 30. mars 2021 Ikke for å spore helt av, men hvorfor i alle dager gir du skylda på vennen din for at DU ikke har nok selvkontroll til å si nei. Ja du knakk sammen den dagen vennen din kom med snacks og godsaker, men du kan da ikke gi stakkaren hele skylda for at personen "ødela" slankinga di. Det gjorde du fint selv.. å sprekke 1 dag er kjipt, men det går an å ta seg sammen igjen neste dag. Det at du kjeftet på vennen din provoserte meg, det er kun din egen feil. Personen tvangsforet deg ikke. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #38 Del Skrevet 30. mars 2021 mjaus skrev (1 minutt siden): Ikke for å spore helt av, men hvorfor i alle dager gir du skylda på vennen din for at DU ikke har nok selvkontroll til å si nei. Ja du knakk sammen den dagen vennen din kom med snacks og godsaker, men du kan da ikke gi stakkaren hele skylda for at personen "ødela" slankinga di. Det gjorde du fint selv.. å sprekke 1 dag er kjipt, men det går an å ta seg sammen igjen neste dag. Det at du kjeftet på vennen din provoserte meg, det er kun din egen feil. Personen tvangsforet deg ikke. Det er mye som skurrer her, og jeg tror problematikken i stor grad er dårlig selvinnsikt. Det sier seg selv når man vil bruke mye penger på et dyrt slankemiddel som bare gir en stygge bivirkninger og reduserer vekten med noen få kg en kort periode, fremfor å faktisk ta tak i problemene som SITTER I HODET. Anonymkode: 78d07...1f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #39 Del Skrevet 30. mars 2021 https://www.tights.no/butikk/monster-sukkerfri-protein-nonstop-22g/ https://www.tights.no/butikk/monster-lavkarbo-protein-melkesjokolade-35g/ prøv disse to!! 😄 den første smaker veldig godt og inneholder nesten ingenting! Den andre er faktisk veldig mettende, jeg kan love deg at du bare orker en! Og den er også god! Anonymkode: de37b...5e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #40 Del Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): https://www.tights.no/butikk/monster-sukkerfri-protein-nonstop-22g/ https://www.tights.no/butikk/monster-lavkarbo-protein-melkesjokolade-35g/ prøv disse to!! 😄 den første smaker veldig godt og inneholder nesten ingenting! Den andre er faktisk veldig mettende, jeg kan love deg at du bare orker en! Og den er også god! Anonymkode: de37b...5e3 Ser forresten at en del her snakker om psykisk helse, men det er mange studier som viser at det å bare bytte ut noen type matvarer kan gjøre MYE! Så hvorfor ikke bytte ut godteriet til noe sunnere og MYE mer mettende? Det kan jo være et godt forslag til du har fått det psykiske mer på plass. Også som noen over her har skrevet, du trenger ikke gå helt ekstrem en vei. Bestem deg for hva du vil spise resten av livet, for jojo slanking funker ikke. Legg deg en plan på midten, regn ut hvor du kan unne deg noe godt i forhold til hvor mye kalorier du skal ha i deg ila en dag. Tenk heller slik, om du spiser super sunn frokost, så kan du spise et rør Nonstop sjokolade hver dag Da blir det lettere å holde ut med den sunne frokosten, for du vet at da kan du spise Nonstop sjokoladen med GOD samvittighet på kvelden. Eller en sjokoladebar om du vil det 😊 En annen ting som også har hjulpet meg, er å tenke at jeg skal spise sjokolade i dag, men jeg prøver å utsette det så lenge jeg kan. Jo senere du spiser sjokoladen, jo mindre tid har du på deg før det er kveld og du må legge deg (begrenset hvor mye du rekker å spise) Anonymkode: de37b...5e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå