Gå til innhold

m&m cookies

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en oppskrift på sånne kaker?? Det høres gromt godt ut men jeg finner bare engelske oppskrifter. Så jeg prøver først her før jeg tar fatt på de engelske :)

Har vært i taxfree'en å shoppa m&m i digre lass skjønner dere ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.. Jeg skjønner jo egentlig at det bare er å blande m&m i en vanlig cookies deig :)

Så kanskje jeg skal heller spørre om en knall oppskrift på grunndeig? En som er seig og veldig søt?? :sikle:

Skrevet

Denne la jeg ut i en annen tråd i går, kjempegod kjeksoppskrift. Og du kan da bytte ut sjokolade og nøtter med M&M, eller det du vil.

125 g margarin

125 g sukker

125 g brunt sukker

125 g hvetemel

½ ts natron

1 egg

100 g grovhakket sjokolade

100 g hakkede nøttekjerner

Rør smøret lett og luftig med begge sukkerslagene. Sikt sammen mel og natron og rør det i smørkremen. Rør deretter inn egget, og til slutt sjokoladen og nøttene. Dekk stekebrettet med bakepapir og sett deigen på i små klatter. Stek kakene midt i ovnen ved 180-190 grader i ca 8 min. Avkjøles på rist.

Skrevet (endret)

Takker og bukker :hoppe:

Keep em' coming! :ler:

Digger å ha flere oppskrifter å velge å vrake i, så tar jeg den med mest fett i totalt sett ;)

Endret av starfish
Skrevet

:ler: Mest fett er tingen!

Disse er sånne myke, seige "10 kg på hoftene bare jeg ser på dem"-kjeks. Jeg har andre, også veldig gode, kjeks som er litt "tørrere". Men disse er favoritten, anbefaler at du lager dobbel porsjon. ;)

Skrevet

Mmmm! Da stoler jeg på deg!

Har jo prøvd dine oppskrifter før så da blir det nok knall som alltid!

:)

Skrevet

Fy fader de blir lekre med alle M&M fargene!

.....menne kan de fryses??

Skrevet
.....menne kan de fryses??

Hmm, det har jeg faktisk aldri prøvd (har aldri hatt behov, de forsvinner så fort :ler:). Kan dessverre ikke si noe om det, men du kan jo prøve å se. Si gjerne i fra hvordan resultatet ble.

Skrevet

De fleste veldig bra og smakte himmelsk!!

Men m&m burde man knuse fordi de ble liggende på toppen å trone helt alene :)

Skrevet

Om du ikke akkurat fryser dem så kan du kanskje legge dem i en tett boks?

Skrevet

Jepp, fant ut at det var best, vi spiser jo resten imorgen uansett ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...