Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei venninne som bare jatter med når jeg prater. Og har lagt merke til at kroppsspråket ikke samsvarer med orda hennes. Blir forvirret å litt utilpass. 

Eksempel: kan si hva jeg mener om en sak. Så sier hun seg enig med ord men i selve uttrykket viser hun noe helt annet? Kan bli irritert å viser det på andre måter.. Korter ned setningen, begynner plutselig å bare joda enig der osv.

Nå føler jeg bare får å ta litt avstand. Opplevd noe liknende dere? :)

Anonymkode: 2774d...b5a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan si hun støtter meg i noe for eksempel som jeg opplever, men merker at det bryr henne overhodet ikke slik som hun påstår... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kan si hun støtter meg i noe for eksempel som jeg opplever, men merker at det bryr henne overhodet ikke slik som hun påstår... 

Du kan jo forsiktig prøve å si "Jeg ser at du ikke er helt enig, allikevel. Stemmer det? I så fall er jeg nysgjerrig på hva du mener, for du er viktig for meg", og se om du da får respons. 

Anonymkode: 5c452...152

• Liker 2
Gjest hortensiabusk
Skrevet

Hadde en sånn venninne. Hun oppførte seg som en engelskmann, svarte alltid "oooh ååh", etterfulgt en litt peking ut i lufta. Jeg skjønte jo at hun ikke skjønte hva jeg sa😂🐮

AnonymBruker
Skrevet

Moren min er litt slik. Hodet hennes er helt på et annet sted når jeg prater (visst  jeg kommer til ordet da). Ellers så bare avbryter hun meg og snakker om noe helt annet.

Jeg har et større ordforråd enn henne og da, så hun skjønner ofte ikke bæret visst jeg skal forklare henne noe. Mistenker hun har ADD.

Har også ei venninne som sliter med oppmerksomheten. Vi går ofte tur i lag. Og ofte når jeg prater om noe så blir hun så og si alltid distrahert av noe annet. Ett lys hun så på veien. Var det et dyr hun så osv

Høres ut som jeg har bare å komme med gørr kjedelige samtaleemner, men min mann liker å høre på meg og syns jeg er både vittig, smart og veldig reflektert 😁

Anonymkode: 55f5e...dcf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...