Gå til innhold

Hvordan er det å være i respirator?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer med kroppen når man er i respirator? Får man sondemat? Må man på do mens man ligger der? 

Anonymkode: a7411...409

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk intravenøs næring og væske, hadde urinkateter da jeg våknet. 
Hadde ingen drømmer som andre forteller om, var bare i svime de første timene etter at jeg våknet, og var veldig sår i halsen. 

Anonymkode: f69df...cc2

AnonymBruker
Skrevet

Primært intravenøs ernæring og væske, sondemat om du ligger lenge på respirator. Du har kateter og bleie. 

Anonymkode: d7fa5...64b

AnonymBruker
Skrevet

Er det smertefullt når man våkner? 

Anonymkode: a7411...409

AnonymBruker
Skrevet

De fleste får etterhvert næring intravenøst samme med væske. Ofte oppstart av sondeernæring. Alle har urinkateter og de fleste får også fekalkatater. På den måten slipper pasientene å ligge i egen avføring i en bleie. 

Anonymkode: 04901...b8c

• 9 måneder senere...
Skrevet

Jeg havnet i respirator i høst. Ble lagt kunstig koma og intubert. Fikk pustehjelp (pustet ingenting selv), intravenøs væske og næring. Mye medisiner. Både sovemedisiner, muskelavslappende og behandlingsmedisiner. Opplevde hallusinasjoner og våknet opp med urinkateter og andre slanger og ledninger festet til nese (oksygen), lår, hals, hånd..Ubehag i hals og vond rygg. Veldig varm og tørst. Kunne verken prate eller sitte/stå/gå/løfte armer og bein. 

Anonymkode: e28e5...8ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...