AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #1 Skrevet 28. mars 2021 Har innhegnet to områder i hagen som skal være frisone og bie-eng. Ville plante blomster til dem der, men på frøpakkene hos Plantasjen står det at de skal plantes i år, men ikke blomstrer før neste høst. Akspeterer selvsagt dersom naturen bare fungerer slik, men kommer ingen blomster i år? Er det ingen jeg kan plante (for bienes skyld, ikke for min egen smak, liksom)? Blir det bare løvetann i år? Er greit, dét også, men hadde liksom sett for meg en bugnende, fargerik eng full av glade bier. Noen som har noen tanker om dette? Anonymkode: b9657...bf1 2
stan Skrevet 28. mars 2021 #2 Skrevet 28. mars 2021 Masse frø som blomstrer ganske fort. Valmuer, erteblomster mfl. Løvetann er populære blant biene 🙂
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #3 Skrevet 28. mars 2021 https://hageglede.no/produkt/fro/blomstereng/hurtigblomstrende-miks-froblanding-for-blomstereng/ Det finnes jo slike hurtigblomstrende blandinger, har tenkt å prøve meg på det i år også. Anonymkode: 5fb0d...ec2
Thildamor Skrevet 28. mars 2021 #4 Skrevet 28. mars 2021 Jeg har kjøpt noen forskjellige mix, og det gjorde jeg også i fjor. I den som jeg hadde da var det bl.a valmuer, solsikker og stokkroser samt flere. De blomstret som bare det. De fikk stå å frø seg, så det kommer nok opp igjen noe av det sommeren også. Jeg fyller bare på med nye frø i tillegg.
Gjest Smeltemann Skrevet 28. mars 2021 #5 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Har innhegnet to områder i hagen som skal være frisone og bie-eng. Ville plante blomster til dem der, men på frøpakkene hos Plantasjen står det at de skal plantes i år, men ikke blomstrer før neste høst. Akspeterer selvsagt dersom naturen bare fungerer slik, men kommer ingen blomster i år? Er det ingen jeg kan plante (for bienes skyld, ikke for min egen smak, liksom)? Blir det bare løvetann i år? Er greit, dét også, men hadde liksom sett for meg en bugnende, fargerik eng full av glade bier. Noen som har noen tanker om dette? Anonymkode: b9657...bf1 Løvetann hører ikke hjemme en blomstereng. De må du fjerne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå