Gå til innhold

Skal lage bie-eng. Blomsterfrøpakkene sier "neste høst" - virkelig? Hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har innhegnet to områder i hagen som skal være frisone og bie-eng. Ville plante blomster til dem der, men på frøpakkene hos Plantasjen står det at de skal plantes i år, men ikke blomstrer før neste høst.

Akspeterer selvsagt dersom naturen bare fungerer slik, men kommer ingen blomster i år? Er det ingen jeg kan plante (for bienes skyld, ikke for min egen smak, liksom)? Blir det bare løvetann i år? Er greit, dét også, men hadde liksom sett for meg en bugnende, fargerik eng full av glade bier. 

Noen som har noen tanker om dette?

Anonymkode: b9657...bf1

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse frø som blomstrer ganske fort. Valmuer, erteblomster mfl. Løvetann er populære blant biene 🙂

Skrevet

Jeg har kjøpt noen forskjellige mix, og det gjorde jeg også i fjor. I den som jeg hadde da var det bl.a valmuer, solsikker og stokkroser samt flere. De blomstret som bare det. De fikk stå å frø seg, så det kommer nok opp igjen noe av det sommeren også. Jeg fyller bare på med nye frø i tillegg.

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Har innhegnet to områder i hagen som skal være frisone og bie-eng. Ville plante blomster til dem der, men på frøpakkene hos Plantasjen står det at de skal plantes i år, men ikke blomstrer før neste høst.

Akspeterer selvsagt dersom naturen bare fungerer slik, men kommer ingen blomster i år? Er det ingen jeg kan plante (for bienes skyld, ikke for min egen smak, liksom)? Blir det bare løvetann i år? Er greit, dét også, men hadde liksom sett for meg en bugnende, fargerik eng full av glade bier. 

Noen som har noen tanker om dette?

Anonymkode: b9657...bf1

Løvetann hører ikke hjemme  en blomstereng. De må du fjerne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...