AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #1 Skrevet 28. mars 2021 Jobber med mange som kommer fra Thailand,ellers er det en norsk og en fra et annet land.Er en del problemer med språk og at jobben ikke blir gjort ordentlig,Leder er thai og virker som om hun tror det er hun som eier hele firmaet.. Samtidig er det nesten umulig å snakke med henne og virker som hun og veninnene hennes som vet alt,Er dette vanlig oppførsel fra de? Merker det samme av de andre thaiene og.Virker som om de føler de er mye bedre enn oss andre og mye snakk om mennene deres og hvor mye penger de får. Litt rart at ingen andre snakker om det på samme måten. Anonymkode: f2d62...c4c 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #2 Skrevet 28. mars 2021 «Virker som om de føler de er mye bedre enn oss» sier ts som tydeligvis mener h*n er bedre enn dem. Anonymkode: e4f69...34c 12
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #3 Skrevet 28. mars 2021 ''Virker som om de føler de er mye bedre enn oss'' - Doubt Anonymkode: 106f4...4da
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #4 Skrevet 28. mars 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: «Virker som om de føler de er mye bedre enn oss» sier ts som tydeligvis mener h*n er bedre enn dem. Anonymkode: e4f69...34c Nei. Det er bare så fjernt for deg at thaier tenker om seg selv som bra for du synes de er søppel. Anonymkode: 804ef...ba8 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #5 Skrevet 30. mars 2021 Altså, det kan jo være genuint spørsmål. Det finnes mange land der de opererer med svært rigide hierarkiske system og kulturer, sammenlignet med det vi har i Norge - og hvor du absolutt ikke kan diskutere noe med sjefen / de over deg. Det de gjør / sier er "fasit". Anonymkode: dab6e...a0d 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #6 Skrevet 30. mars 2021 Thai som fillipin, har en tendens til å være deg en gjeng og holder sammen samme hva, de følger den eldste som bestemmer og er "sjef", uansett om de er enige eller ikke. Anonymkode: 4f752...920 5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #8 Skrevet 30. mars 2021 Det jeg synes er vanskelig med Thai, er at de ikke skjønner norsk og snakker språket vårt dårlig. Noe som passer dårlig, spesielt i helsevesenet. De nikker og sier ja, men gir f.eks ikke medisiner til riktig tid eller følger opp sine pasienter som de skal. Anonymkode: 4f735...718 8
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #9 Skrevet 30. mars 2021 Det er helt vanlig oppførsel fra Thai folk. Anonymkode: 0bbdd...ce0 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #10 Skrevet 30. mars 2021 Jeg jobbet med ei thai en gang. Super kul dame!! De fleste mannfolka der var redd for henne, for hun var så direkte. Hun kunne finne på å si sånne ting: »Do like han jaa?» til meg, også stirret hun han ned så mye at han ble så stressa og gikk 😂 Ellers var hun veldig opptatt av store pupper «Do silikon? Jeg kjenne, do har silikon jaa?» og jeg svarte nei men der sto hu å befølte puppene mine 😂 Også pleide hun få guttene til å gå fortere «DERE JOBBE! IKKE GÅ HER! DERE JOBBE! TIK TAK TIK TAK» Jeg lo meg ihjel av hu, hørte hun godt uansett hvor hu var i bygget 😂 Anonymkode: 365df...c74 8
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #11 Skrevet 30. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg jobbet med ei thai en gang. Super kul dame!! De fleste mannfolka der var redd for henne, for hun var så direkte. Hun kunne finne på å si sånne ting: »Do like han jaa?» til meg, også stirret hun han ned så mye at han ble så stressa og gikk 😂 Ellers var hun veldig opptatt av store pupper «Do silikon? Jeg kjenne, do har silikon jaa?» og jeg svarte nei men der sto hu å befølte puppene mine 😂 Også pleide hun få guttene til å gå fortere «DERE JOBBE! IKKE GÅ HER! DERE JOBBE! TIK TAK TIK TAK» Jeg lo meg ihjel av hu, hørte hun godt uansett hvor hu var i bygget 😂 Anonymkode: 365df...c74 Og må presisere å si at hun ikke gikk over noen av mine grenser, vi hadde en fin tone og hun fikk meg til å le mye Anonymkode: 365df...c74 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #12 Skrevet 30. mars 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg jobbet med ei thai en gang. Super kul dame!! De fleste mannfolka der var redd for henne, for hun var så direkte. Hun kunne finne på å si sånne ting: »Do like han jaa?» til meg, også stirret hun han ned så mye at han ble så stressa og gikk 😂 Ellers var hun veldig opptatt av store pupper «Do silikon? Jeg kjenne, do har silikon jaa?» og jeg svarte nei men der sto hu å befølte puppene mine 😂 Også pleide hun få guttene til å gå fortere «DERE JOBBE! IKKE GÅ HER! DERE JOBBE! TIK TAK TIK TAK» Jeg lo meg ihjel av hu, hørte hun godt uansett hvor hu var i bygget 😂 Anonymkode: 365df...c74 Herlig. Anonymkode: 60835...6df 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #13 Skrevet 30. mars 2021 Er det generalisering på gang her? Eh? Anonymkode: 53146...70a
Chiubi Skrevet 31. mars 2021 #14 Skrevet 31. mars 2021 Det er generelt en uting på jobben hvis en gruppe medarbeidere kommuniserer på et språk de andre ikke forstår. Det gir grobunn for mistanker om at de prater nedsettende om kolleger. Innfør en regel om et felles språk i arbeidstiden. 7
Apis Skrevet 31. mars 2021 #15 Skrevet 31. mars 2021 Umiddelbart tenker jeg at på en arbeidsplass, kan du forlange at dere kommuniserer på et språk alle skjønner. Norsk arbeidsliv har også en mye mer flat struktur en de fleste andre land, også land som Sverige, 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #16 Skrevet 31. mars 2021 På jobben er det overvekt av thaier og fillipinere. De to nasjonalitene går generelt dårlig overens og det er mye drama og isfronter ute og går. Thai vs filipino. Jeg har aldri plukket opp nøyaktig hva greia er men det er krangler som går veeeldig langt tilbake. (Mange år) lederen er filipinsk og oppfører seg som om hele firmaet stagnerer hvis hun er borte. Samtidig opplever vi at det er mye mere ro på arbeidsplassen de gangene hun er på reise feks til hjemlandet sitt. Det ikke like tense stemning. Noen av dem er høy på pæra men jeg tror det kommer av at de føler de har noe å bevise. De er også veldig opptatt av penger og hvor mye mennene til hverandre tjener. (jeg har blitt spurt sikkert 6 ganger hva mannen min tjener) Jeg har sett mennene til mange av dem og det er stort sett eldre menn som både undervurderer dem og snakker ned om dem. Det er trist. For de er veldig hardtarbeidende og flinke. Mesteparten av lønningene sine sender de til familie i hjemlandet. Men det er mye drama og bitching. Anonymkode: d3dfb...d61 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #17 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): På jobben er det overvekt av thaier og fillipinere. De to nasjonalitene går generelt dårlig overens og det er mye drama og isfronter ute og går. Thai vs filipino. Jeg har aldri plukket opp nøyaktig hva greia er men det er krangler som går veeeldig langt tilbake. (Mange år) lederen er filipinsk og oppfører seg som om hele firmaet stagnerer hvis hun er borte. Samtidig opplever vi at det er mye mere ro på arbeidsplassen de gangene hun er på reise feks til hjemlandet sitt. Det ikke like tense stemning. Noen av dem er høy på pæra men jeg tror det kommer av at de føler de har noe å bevise. De er også veldig opptatt av penger og hvor mye mennene til hverandre tjener. (jeg har blitt spurt sikkert 6 ganger hva mannen min tjener) Jeg har sett mennene til mange av dem og det er stort sett eldre menn som både undervurderer dem og snakker ned om dem. Det er trist. For de er veldig hardtarbeidende og flinke. Mesteparten av lønningene sine sender de til familie i hjemlandet. Men det er mye drama og bitching. Anonymkode: d3dfb...d61 "De er også veldig opptatt av penger og hvor mye mennene til hverandre tjener" Man kan jo si det samme om nordmenn. Anonymkode: e4f69...34c
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #18 Skrevet 31. mars 2021 Hva jobber du med ? Anonymkode: 3960a...c31
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #19 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): "De er også veldig opptatt av penger og hvor mye mennene til hverandre tjener" Man kan jo si det samme om nordmenn. Anonymkode: e4f69...34c Aldri blitt spurt og slikt av noen av de norske damene. Det har skjedd en gang før og hun var russisk. Hun mente også at det var forferdelig mye innavl i Norge. Hun så det fordi det var så mange med Downs Syndrom her sa hun. Anonymkode: d3dfb...d61 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #20 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Aldri blitt spurt og slikt av noen av de norske damene. Det har skjedd en gang før og hun var russisk. Hun mente også at det var forferdelig mye innavl i Norge. Hun så det fordi det var så mange med Downs Syndrom her sa hun. Anonymkode: d3dfb...d61 Nordmenn er ikke opptatt av penger? Anonymkode: e4f69...34c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå