AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #1 Skrevet 28. mars 2021 Jeg bare lurer.. Hvorfor får ikke barnet treffe sin far? Har han slått det? Deg? Er du så sur på far at du ikke vil? Hevner du deg? Min mann får ikke treffe sin sønn. Han har ikke gjort annet enn å måtte levere barnet tilbake midt i samværet en eneste gang, fordi han var for dårlig. Sønnen går i 2. Klasse og det er ett år siden sist overnatting. De har i samværsavtale skrevet ( mor skrev) at dersom man trengte barnevakt for barnet under sin uke/helg, så skulle man spørre den andre først, så besteforeldre. Og han spurte henne ( eller ba veldig innstendig) om han kunne levere ham. Siden har de truffet hverandre en ettermiddag, da moren etter dette ikke var trygg (?!) På at han hadde det bra hos oss. Det er så hjerteskjærende. Så vondt å ikke kunne hjelpe. Far er så lei seg, sønnen må ha det grusomt.. Tenk om han tror far ikke VIL se ham.. 😭 Han er veldig savnet. Veldig. Men ingen klarer hjelpe dem, mor er bare sur og sint.. 😢 fvk klarte ikke heller, de har prøvd flere ganger.. Fatter ikke hva han eller vi har gjort henne, vi har alltid vært imøtekommende.. mens mors nye mann blander seg MYE opp i alt.. Så hvorfor gjør du sånn mot den andre forelderen? Hvordan klarer dere gjøre barna så vondt 😢😢 for det er jo dem som lider i disse voksen-konfliktene... * Dagens sukk* Anonymkode: 9536b...fd9 4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #2 Skrevet 28. mars 2021 Da bør det jo løses enkelt ved å ta mor til retten. Anonymkode: ec1c6...9d4 21
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #3 Skrevet 28. mars 2021 Vi har ikke midler til det, men mor skal visst gjøre det nå( mulig hun har fri rettshjelp, vi tjener for mye til det men for lite til å kunne ha advokat).. jeg vet ikke om det skal være en trussel eller hva, for den taper jo hun på.. så jeg skjønner ikke at hun tør egentlig..? Da skal jo flere vitne og jeg kjenner endel rundt dem begge, alle er på fars side.. virker det som! Og barnet må jo også savne sin far veldig, så... Fatter bare ikke. Anonymkode: 9536b...fd9 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #4 Skrevet 28. mars 2021 Fordi han er en bedriten far og menneske. Han har terrorisert meg psykisk og er en ustabil faktor i barnets liv. Lover ting han ikke hoder etc. jeg tok med meg barnet til utlandet og har aldri sett meg tilbake😊 Anonymkode: 1b62c...7be 6
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #5 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi han er en bedriten far og menneske. Han har terrorisert meg psykisk og er en ustabil faktor i barnets liv. Lover ting han ikke hoder etc. jeg tok med meg barnet til utlandet og har aldri sett meg tilbake😊 Anonymkode: 1b62c...7be 😮 Hva gjør han til en dårlig far da? ( Dårlig menneske mot deg er jeg enig i altså) Anonymkode: 9536b...fd9 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #6 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 😮 Hva gjør han til en dårlig far da? ( Dårlig menneske mot deg er jeg enig i altså) Anonymkode: 9536b...fd9 Tenker du at en person som terroriserer andre og er psykisk ustabil mot andre mennesker har mye å bidra med i et foreldreskap? Anonymkode: c4e90...a08 23
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #7 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenker du at en person som terroriserer andre og er psykisk ustabil mot andre mennesker har mye å bidra med i et foreldreskap? Anonymkode: c4e90...a08 En sak har alltid to sider tenker jeg. Og dersom han var så ille så ville vel barnevern og politi være rett sted..? Ikke bare stikke til utlandet..? Og ja. Jeg kjenner flere som er ypperlige foreldre men som er dårlig psykisk.. Anonymkode: 9536b...fd9 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #8 Skrevet 28. mars 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Tenker du at en person som terroriserer andre og er psykisk ustabil mot andre mennesker har mye å bidra med i et foreldreskap? Anonymkode: c4e90...a08 Er vel du som virker ustabil her, som tar barnet til utlandet uten å først gå gjennom de rette instanser. Anonymkode: f6edd...c22 4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #9 Skrevet 28. mars 2021 14 minutter siden, AnonymBruker said: Da bør det jo løses enkelt ved å ta mor til retten. Anonymkode: ec1c6...9d4 Det er enkelt å si, men det er rakkern ikke så enkelt å få gjort. Jeg har en barnemor som regelrett nekter samvær. Uten å oppgi noe grunn, hun misliker meg, og sier egentlig ikke stort mer enn det. Gikk til advokat, han skulle ha 35,000 for å begynne på saken, fordi rettsgebyrer og mer til (husker ikke terminologi akkurat nå) ville raskt bli såpass mye, og enda mer hvis mor satte seg på bakbena. Så jeg sitter her da, det er langt mer penger enn jeg klarer å få skrapet sammen. Uten samvær, det er noe av det jævligste jeg har opplevd i hele mitt liv. Faktisk en situasjon som er så vond og sårende at det ikke finnes ord for å beskrive den. Anonymkode: 53382...ffe 7
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #10 Skrevet 28. mars 2021 Fordi barnefar truet med å gjøre livet til både meg og barnet til et helvete da jeg ble gravid, derfor har ikke barnet kontakt med faren sin. Anonymkode: 7756e...f3e 10
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #11 Skrevet 28. mars 2021 En sak har alltid minst to sider. Eksen min fulgte aldri opp samvær. Vi var til mekling flere ganger, han sa seg enig i avtalene, men dukker bare opp en gang eller to før han ga faen. Om og om igjen. Nå er barnet stort og det er ingen samvær, men jeg vet at faren sier til andre at det er jeg som nekter han. Anonymkode: 4f907...71c 20
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #12 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er enkelt å si, men det er rakkern ikke så enkelt å få gjort. Jeg har en barnemor som regelrett nekter samvær. Uten å oppgi noe grunn, hun misliker meg, og sier egentlig ikke stort mer enn det. Gikk til advokat, han skulle ha 35,000 for å begynne på saken, fordi rettsgebyrer og mer til (husker ikke terminologi akkurat nå) ville raskt bli såpass mye, og enda mer hvis mor satte seg på bakbena. Så jeg sitter her da, det er langt mer penger enn jeg klarer å få skrapet sammen. Uten samvær, det er noe av det jævligste jeg har opplevd i hele mitt liv. Faktisk en situasjon som er så vond og sårende at det ikke finnes ord for å beskrive den. Anonymkode: 53382...ffe Ja det blir jo sånn for oss også. Føler med deg!! Ts. Anonymkode: 9536b...fd9 1
Gjest Chroma Skrevet 28. mars 2021 #13 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er enkelt å si, men det er rakkern ikke så enkelt å få gjort. Jeg har en barnemor som regelrett nekter samvær. Uten å oppgi noe grunn, hun misliker meg, og sier egentlig ikke stort mer enn det. Gikk til advokat, han skulle ha 35,000 for å begynne på saken, fordi rettsgebyrer og mer til (husker ikke terminologi akkurat nå) ville raskt bli såpass mye, og enda mer hvis mor satte seg på bakbena. Så jeg sitter her da, det er langt mer penger enn jeg klarer å få skrapet sammen. Uten samvær, det er noe av det jævligste jeg har opplevd i hele mitt liv. Faktisk en situasjon som er så vond og sårende at det ikke finnes ord for å beskrive den. Anonymkode: 53382...ffe Så trist at penger setter en stopper for å få løst det, sånn burde det ikke være.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #14 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En sak har alltid minst to sider. Eksen min fulgte aldri opp samvær. Vi var til mekling flere ganger, han sa seg enig i avtalene, men dukker bare opp en gang eller to før han ga faen. Om og om igjen. Nå er barnet stort og det er ingen samvær, men jeg vet at faren sier til andre at det er jeg som nekter han. Anonymkode: 4f907...71c Det er trist å høre. Sånn er det overhode ikke i min manns sak, altså. Når barnet blir stor og kan velge selv så er det jo veldig ok, da. Det er det min mann sier.. dersom det ikke løses vil barnet få sannheten når han blir stor. Ts Anonymkode: 9536b...fd9
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #15 Skrevet 28. mars 2021 Faren var både fysisk og psykisk voldelig mot meg, plutselig ble han det ovenfor den kommende storesøster. Så her har lillebror aldri sett far og faren har heller ikke spurt etter barna på 4 år. Men han passer på å terrorisere meg jevnlig og truer meg til å ikke søke om bidrag. Anonymkode: 45bf9...f78 9
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #16 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Faren var både fysisk og psykisk voldelig mot meg, plutselig ble han det ovenfor den kommende storesøster. Så her har lillebror aldri sett far og faren har heller ikke spurt etter barna på 4 år. Men han passer på å terrorisere meg jevnlig og truer meg til å ikke søke om bidrag. Anonymkode: 45bf9...f78 Så leit å høre.. for dere alle tre ♥️ Ts Anonymkode: 9536b...fd9
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #17 Skrevet 28. mars 2021 I min familie er det mange forskjellige foreldre, men jeg har aldri opplevd at barna blir holdt borte fra de. 1. Voldelig mot frua, ofte sint, noe rus. Hatt hovedomsorgen i perioder, aldri holdt borte fra barnet. Barnet er voksen og har like god kontakt med begge nå. 2. Rus, alkohol, heroin tilslutt. Mor prøvde hele tiden å la far og barn bruke tid sammen, men far sklei ut. Mor har prøvd med samvær på dagtid og med tilsyn. 3. Mor utro, økonomisk utro, ustabil psyke, ny mann er også ustabil. Samvær med tilsyn til mor så lenge tenåringen ville dit. Aldri vært nektet å reise til sin mor. 4. Far sendt på samtale med helsestasjonen og cos kurs for å kunne fungere som pappa. Økt fra 20 til 50% samvær over 2 år. Selv om mor og far ikke tåler hverandres ansikt. Anonymkode: 96fbc...d30 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #18 Skrevet 28. mars 2021 Far her har sagt til alle at jeg nekter han å se barnet. Sannheten er at han selv har valgt bort samvær. Samme erfaring som hun over. Inngår avtaler, men dukker ikke opp Anonymkode: e9895...0c7 12
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #19 Skrevet 28. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja det blir jo sånn for oss også. Føler med deg!! Ts. Anonymkode: 9536b...fd9 Takk, samme si. Det er en helt håpløs situasjon, jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere den. Har ikke sett datteren på lang tid pga. dette, og jeg aner ikke om brevene og gavene jeg sender engang kommer frem. Ble slettet på alt, facetime, facebook og mer til. Ungen er åtte år, og vet jo ikke bedre enn å høre på mor. Aner ikke hva slags historie hun har fått servert, men frem til dagen mor plutselig fant på dette, så hadde vi det kjempeflott. Kanskje litt vel flott, lillejenta pratet om at hun ville bo hos pappa. Jeg skal holde meg for god til å spekulere i mors hensikter her, men siden det aldri har vært noe galt er det jo ikke til å unngå at man tenker sitt. Særlig siden alt har vært fint over flere år, før barnet nevnte dette et par helger på rad, og vips, så kom det SMS om at jeg kunne droppe å hente jenta, og all kontakt fremover skulle gå via advokat. Sykt at dette i det hele tatt er lovlig, at barna ikke har rett til å se sine foreldre så lenge mor nekter på denne måten. Hjemmet mitt er helt fint, det finnes verken rus eller noe galt her. På ingen måte, alle kunne fått fullt innsyn. Likevel sitter hun uten å se far. Fordi mor nekter. Anonymkode: 53382...ffe
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #20 Skrevet 28. mars 2021 Barnevernet beordret meg til å stoppe samvær. Jeg vant den påfølgende rettssaken. Hva han sier til venner, familie og eventuelle nye partnere for å forsvare seg aner jeg ikke, og jeg gidder ikke bry meg om det. Anonymkode: 92fce...800 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå