Gå til innhold

Overspiser til jeg får vondt fordi jeg er deprimert

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den siste uka har vært brutalt. Har følt meg så ensom, isolert, kjedet meg mye, følt meg helt forferdelig og bekymrer meg for fremtiden. Det ender opp meg at jeg blir deprimert og må spise til enhver tid for å slutte å føle noe. Jeg spiser så jeg nesten spyr. Store, usunne mengder. 

skal til psykolog, og det er en av grunnene til at jeg blir deprimert og stressa. Har jeg noe så skummelt og krevende i vente fremfor meg blir jeg helt ødelagt. Skulle ønske jeg slapp det, slik at jeg ikke hadde trengt å gå gjennom dette

Anonymkode: 40957...dbe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er bedre med harde treningsøkter, enn å spise for mye. Tenk på dem som straff og løp til du virkelig kjenner det. Natur får du sett også. 

Jeg trodde at jeg ikke har noe problem med å snakke om vanskelige ting, men så sitter man der og får frem så lite ord at man virker uintelligent. Ikke akkurat det jeg ville hun skulle tro. 

Anonymkode: 4f333...246

AnonymBruker
Skrevet

Det gjorde jeg også en periode. Jeg har en livsvarig stoffskifte - sykdom som resultat av det. 

Prøv å kom deg ut på tur. Bare gå og gå. Finn på annet, fra rydding til oppussing. 

Slik kom jeg meg ut av slikt, men altså ikke før det hadde gitt varige konsekvenser dessverre. 

Anonymkode: 1318c...17f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det gjorde jeg også en periode. Jeg har en livsvarig stoffskifte - sykdom som resultat av det. 

Prøv å kom deg ut på tur. Bare gå og gå. Finn på annet, fra rydding til oppussing. 

Slik kom jeg meg ut av slikt, men altså ikke før det hadde gitt varige konsekvenser dessverre. 

Anonymkode: 1318c...17f

Får man problemer av sånt? :0 hvor lenge holdt du på slik før du fikk problemer? Og hva mener du med stoffskifte problemer?

• 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.3.2021 den 20.51):

Den siste uka har vært brutalt. Har følt meg så ensom, isolert, kjedet meg mye, følt meg helt forferdelig og bekymrer meg for fremtiden. Det ender opp meg at jeg blir deprimert og må spise til enhver tid for å slutte å føle noe. Jeg spiser så jeg nesten spyr. Store, usunne mengder. 

skal til psykolog, og det er en av grunnene til at jeg blir deprimert og stressa. Har jeg noe så skummelt og krevende i vente fremfor meg blir jeg helt ødelagt. Skulle ønske jeg slapp det, slik at jeg ikke hadde trengt å gå gjennom dette

Det kommer til å gå helt fint med psykologen, de er vant til å prate om alt mellom himmel og jord. Og psykologen er der for deg, ikke motsatt. Å være hos psykolog kan være så fint, noen av de er virkelig gode til å lytte og en føler seg så sett og forstått og går ut igjen med 100 kg lettet fra skuldrene. Så ikke gru deg, det blir veldig fint ❤️

Ellers tenker jeg at når en føler seg ensom at en oppsøker gode, snille, gøye mennesker. Har du discord for eksempel? Du kan spille spill og prate med venner eller til og med bli kjent med nye. Jeg vet at det ikke er så greit nå i disse tider med sosialisering, men discord, ringing og chatting er ok det også. 

Det med at du føler deg isolert.. det er ikke bra.. det kan hjelpe på å gå en tur ut i frisk luft hver dag også. Gå en liten tur eller en lengre tur eller fjelltur. Du kan også låne noens hund ❤️ 

Hmm.. de to andre tingene du nevner.. hvorfor føler du deg forferdelig? Og hvorfor bekymrer du deg for fremtiden? 😕 

Å spise store mengder mat som en måte å selvskade seg selv på er ikke så sunt både for den fysiske kroppen din og den mentale helsen din. Du fortjener å ha et kult liv som du elsker å leve. ❤️☀️ Jeg tror at du nå ikke har det så bra fordi du ikke lever i tråd med hvordan personligheten din egentlig er, kanskje er du en veldig sprudlende, positiv og sosial person. Kanskje er du veldig kreativ og oppfinnsom og trenger mye stimuli, men gjør bare det samme hver dag. Finn da en kul hobby 😃 Maling? Spille gitar? Matlaging? Spilling? Golf? Sykling? Re-design? Strikking? Fotografi? 

Den tiden du bruker på å være slem mot deg selv, gjøre deg selv fysisk vondt, kan du bruke på å ha det kjempekjekt. Du fortjener å ha det bra. 😃

Siden du er ensom tenker jeg du heller mer mot utadvendt enn innadvendt, snakk med nye folk eller ta opp kontakten med gamle venner. Jeg er helt sikker på at de blir glad ❤️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...