Gå til innhold

Jeg tror jeg hater meg selv, og omverdenen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke et godt menneske.

Jeg er fordomsfull, jeg misliker sterkt alt fra homoer til veganere.

Lite åpen for alt som ikke faller innenfor hva jeg anser som "normalen". Jeg dømmer enkelte skrivefeil, for eksempel de som ikke forstår infinitiv (og/å).

Ler av de som faktisk tror på spøkelser, eller enda verre, blir skeptisk til menneskeheten når jeg ser folk på KG som tror at en vilkårlig trådstarter faktisk har evnen til å spå fremtiden deres.

Likevel er jeg full av feil. Både når det kommer til språk, holdninger og eller. Jeg vet jeg utvikler meg, på enkelte fronter.
Andre fronter, som når man snakker om overtro, så tror jeg aldri jeg kommer til å "utvikle meg". For meg vil det være en utvikling i negativ retning i så fall. Det er mulig jeg kommer dit, men dagens meg vil se på det som en fordummende utvikling.

For det er noe med akkurat det, jeg anser de som tror på slikt som dumme. Idioter faktisk. Folk som ikke ordentlig begrep på hva som er fakta og virkelighet, og hva som er tull og overtro.

Det samme gjelder konspirasjonsteorifolket. De er rett og slett skrudd i hue. Erna og gjengen gjør hva de vil, for de blir jo ikke straffet uansett (hørt om riksrett i USA forresten?). De rike blir ikke straffet, i hvert fall ikke de høyreorienterte. 5G er selvsagt livsfarlig for oss, og mest sannsynlig er korona bare noe tull de har funnet opp for å dekke over noe annet faenskap de har i gjære.
At det ville krevd en konspirasjon så ENORM at det ville innbært sannsynligvis hundretusenvis av mennesker, om ikke mange millioner, det hopper vi glatt over. Selvsagt er det en elite bak myndighetene som trekker i trådene og styrer alt sammen.

Og bloggere, eller influensere som de vel skal kalles nå om dagen. For noen idioter. Jeg mener, flere av de virker jo som om de kvalifiserer til å være hjernedøde. Ikke for å peke på noen konkrete, men ta en titt på den tredje sesongen av Camp Kulinaris. Eller sikkert mange andre tilsvarende programmer. 

Homofile på TV har fått meg til å tro at homofili ikke bare endrer legningen din, men også stemmebåndet tydeligvis. Jeg trodde ikke det, men vi har jo flere eksempler på det blant de mest populære som er å se på norsk TV.

Jauda, da har vi rantet litt fra oss i dag og. Lat the falming begin, jeg vet jeg fortjener det.

Anonymkode: 54bd1...1d0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror egentlig jeg kan kjenne meg litt igjen jeg! Ikke i alle ting du skriver, men ting man føler mye om på den negative siden.. jeg bare sier det ikke høyt! Tror mange er litt sånn. Jeg er litt dømmende til A4 mennesker.. jeg syns de er dumme.. men jeg holder for meg selv hvorfor. Alt i alt tror jeg de fleste dømmer NOE.. ikke alle, men de fleste.. Jeg hater dog ikke livet mitt. Kan mislike det av og til, men det er jo min egen feil om noe er "feil" for meg. Det er jo bare å forandre det... Holde seg unna ting man ikke liker.. 

Anonymkode: 1805a...356

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror egentlig jeg kan kjenne meg litt igjen jeg! Ikke i alle ting du skriver, men ting man føler mye om på den negative siden.. jeg bare sier det ikke høyt! Tror mange er litt sånn. Jeg er litt dømmende til A4 mennesker.. jeg syns de er dumme.. men jeg holder for meg selv hvorfor. Alt i alt tror jeg de fleste dømmer NOE.. ikke alle, men de fleste.. Jeg hater dog ikke livet mitt. Kan mislike det av og til, men det er jo min egen feil om noe er "feil" for meg. Det er jo bare å forandre det... Holde seg unna ting man ikke liker.. 

Anonymkode: 1805a...356

Ja, jeg holder det til meg selv jeg og, stort sett. Tenkte jeg bare skulle forsøke å formulere noe av det her på KG en gang.

Holder meg unna det til vanlig også, det er så godt som ingenting i det reele livet som vekker slik forakt mot folk (utover at homofili har påvirket stemmebåndet til enkelte på TV, noe jeg ikke forstår). 

På KG derimot, er det en god del som "trigger, så omsider måtte jeg bare skrive noe om det. Kunne nok fortsatt en stund.

Men nei, for å presisere forskjellen mellom virkelighet og KG - til vanlig tenker jeg nok sjeldent til aldri på dette, men i koronatider og med litt vel mye kvinneguiden, så blir problemstillingen (om man kan kalle det for det) mer aktuell.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er formålet ditt med tråden? Hva ønsker du å diskutere?

Anonymkode: 738cf...5e4

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er formålet ditt med tråden? Hva ønsker du å diskutere?

Anonymkode: 738cf...5e4

Ikke stort, ønsker bare å lufte tanker.

Om noe, så må det være å diskutere hvorfor homofili fører til at man får rar og tilgjort stemme.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ikke stort, ønsker bare å lufte tanker.

Om noe, så må det være å diskutere hvorfor homofili fører til at man får rar og tilgjort stemme.

Det må jeg presisere, det ble alt for raskt. Hvorfor det fører til at enkelte, sikkert noen få (profilerte) homofile får det.

Bent Høie for eksempel virker helt normal, mens andre i mediebildet får lys stemme, til tider. Ikke hele tiden, når man ser de over lengre tid i ulike programmer, men ofte. Er en merkelig effekt jeg ikke forstår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...