AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #1 Skrevet 28. mars 2021 Er medlem av flere ganske store diskusjonsfora, med alle slags folk - og nå, særlig med hytte/vaksine-debatten som pågår, ble jeg påmint argumentet jeg liksom alltid får når jeg tar til orde for en eller annen systemendring i favør av de fattigste, at ulikhet er urettferdig - eller at det å bo i Bærum og si ifra seg vaksine for å dra på hytta er ganske dårlig PR for landets rikeste. "Det brer om seg en kultur av angiveri og misunnelse her til lands", så jeg sist, som svar til en kommentar om at hyttefarerne bør havne helt, helt bakerst i køen. Det var ikke jeg som skrev den første kommentaren, men jeg mener slike ting - at man bør havne bakerst om man prioriterer hytta. Jeg tenker det samme om de som reiser til Pakistan - de burde også bakerst. Jeg er ikke sjalu på de som får reise til Pakistan... Men merkelig nok er det ingen som anklager meg for sistnevnte? Så merkelig - man skulle jo tro at ferie i varme, spennende Pakistan var like så gildt som ei hytte på fjellet? Nei? ...Kan det tenkes at de som klager på misunnelse er nettopp de som drar på hytta nå? Kan det tenkes at pakistanerne drukner i rasisme og hets dersom de skriver noe som helst sted at de velger Pakistan heller enn vaksina? Kan det tenkes at - dersom man får vaksine-SMS'en når man er i Lahore, er det ikke like lett å komme seg hjem i tide som det er å omorganisere påska litt og dra på fjellet noen dager senere? Selv eier jeg hytte. Campingvogn også, skal jeg være ærlig. Jeg har ikke engang studielån, fordi jeg ble hjulpet av foreldrene mine. Jeg tjener over snittet og har hatt komfortabelt hjemmekontor både i en stor enebolig, og på hytta (når dette har vært lov, og når det ikke har kræsjet med vaksinering). Jeg er virkelig ikke sjalu på "de rikeste" - jeg har mer enn de fleste her til lands. Likevel har jeg empati med alle som har måttet sette livet på pause, og alle de syke, lavtlønte, trygdede, trangtboende, og psykisk syke som alle har fått det verre det siste året. Av en eller annen grunn synes jeg ikke synd på de som blir sure når de tilbys vaksina en dag de heller skulle vært på hytta. Anonymkode: ef6ea...caa 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #3 Skrevet 28. mars 2021 Har også fått slengt "misunnelig" etter meg når jeg f.eks har påpekt at det er ikke alle som har mulighet til å kjøpe bolig. Vanlig hersketeknikk fra de rike, har jeg skjønt. Anonymkode: cda31...c90 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #4 Skrevet 28. mars 2021 Egentlig er debattkunsten bare for de få, men det er gjort om til en allemannsgreie, og da tar de dumme selvfølgelig over debatten, da de er billige. Anonymkode: 476e2...050
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå