AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #1 Skrevet 28. mars 2021 Hun har falt helt ut av VGS etter all hjemmeskole under korona. Nå har hun sluttet helt å følge undervisning og henger bare med den taperen av en kjæreste hun har. Han har barn fra før av og er profesjonell naver, som han kaller det, og nå vil hun bli gravid og «satse på å bli mamma». Jeg føler alle mine innvendinger bare preller av. Jeg har lyst til å låse henne inne til hun blir 18, men hår jo ikke det heller. Noen som har vært i lignende situasjon ig har noen råd? Anonymkode: ec882...4ee 3
Silva Pluvialis Skrevet 28. mars 2021 #2 Skrevet 28. mars 2021 (endret) Jeg tror det første du må gjøre er å slutte å kalle kjæresten for en taper fordi han går på nav. Endret 28. mars 2021 av Gjenferdet 38
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 28. mars 2021 Gjenferdet skrev (1 minutt siden): Jeg tror det første du må gjøre er å slutte å kalle kjæresten for en taper fordi han går på nav. Han ER en taper og det er ikke bare fordi han snylter på trygdesystemet vårt, det er fordi han drikker, ikke gidder å jobbe, gamer 12 timer om dagen, ikke behandler henne noe pent og bruker henne som barnevakt til barnet sitt, fordi han er 20 år og burde ligge langt unna 16 åringer +++ ts Anonymkode: ec882...4ee 152
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #4 Skrevet 28. mars 2021 Høres ut som en jente som vil vekk fra mammaen sin fortest mulig. Anonymkode: a96d7...650 8
Sylvelin Skrevet 28. mars 2021 #5 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han ER en taper og det er ikke bare fordi han snylter på trygdesystemet vårt, det er fordi han drikker, ikke gidder å jobbe, gamer 12 timer om dagen, ikke behandler henne noe pent og bruker henne som barnevakt til barnet sitt, fordi han er 20 år og burde ligge langt unna 16 åringer +++ ts Anonymkode: ec882...4ee Jeg synes det ikke er noen som kan kalles for taper. Ingen er en taper fordi alle kjemper sin egen kamp. 18
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #6 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ut som en jente som vil vekk fra mammaen sin fortest mulig. Anonymkode: a96d7...650 Yep, det stemmer nok ganske bra, jeg er verdens teiteste person. ts Anonymkode: ec882...4ee 3
Silva Pluvialis Skrevet 28. mars 2021 #7 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han ER en taper og det er ikke bare fordi han snylter på trygdesystemet vårt, det er fordi han drikker, ikke gidder å jobbe, gamer 12 timer om dagen, ikke behandler henne noe pent og bruker henne som barnevakt til barnet sitt, fordi han er 20 år og burde ligge langt unna 16 åringer +++ ts Anonymkode: ec882...4ee Jeg forstår at han kanskje ikke er den beste påvirkningen på datteren din, men jeg synes man skal holde oss for god til å kalle folk for tapere. Han har det sikkert ikke lett han heller. 12
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 Populært innlegg #8 Skrevet 28. mars 2021 1 minutt siden, Sylvelin said: Jeg synes det ikke er noen som kan kalles for taper. Ingen er en taper fordi alle kjemper sin egen kamp. Jeg synes det passer litt på han her. Anonymkode: b04b0...52c 75
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #10 Skrevet 28. mars 2021 Hei, jeg forstår at dette er en vanskelig situasjon. Kan du ordne slik at hun får tatt en prat med helsesøster eller lignende? Sende henne til fastlegen? Snakke med barnevernet? Hun har sannsynligvis ikke peiling på hva hun begir seg ut på, og bør få høre om dette fra noen andre enn deg (deg vil hun jo ikke høre på..). Anonymkode: 9cb0a...fb6 20
indigob Skrevet 28. mars 2021 #11 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han ER en taper og det er ikke bare fordi han snylter på trygdesystemet vårt, det er fordi han drikker, ikke gidder å jobbe, gamer 12 timer om dagen, ikke behandler henne noe pent og bruker henne som barnevakt til barnet sitt, fordi han er 20 år og burde ligge langt unna 16 åringer +++ ts Anonymkode: ec882...4ee Han er en taper ja, du har rett ! Prøv å frist datteren din med hva som helst. Hun ødelegger livet sitt hvis hun er med han. 18
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #12 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei, jeg forstår at dette er en vanskelig situasjon. Kan du ordne slik at hun får tatt en prat med helsesøster eller lignende? Sende henne til fastlegen? Snakke med barnevernet? Hun har sannsynligvis ikke peiling på hva hun begir seg ut på, og bør få høre om dette fra noen andre enn deg (deg vil hun jo ikke høre på..). Anonymkode: 9cb0a...fb6 Det er ikke så lett med nettskole og eviglange ventelister på å få prate med noen på grunn av pandemien. Men ja, meg hører hun i alle fall ikke på. ts Anonymkode: ec882...4ee 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #13 Skrevet 28. mars 2021 Syns det er helt greit at Ts kaller "svigersønnen" en taper, jeg, han behandler jo datteren dårlig. Er man ikke en taper når man behandler andre mennesker dårlig? Ts, du har helt sikkert prøvd å snakke med datteren din, men jeg tipper det har blitt opphetet og lite fruktbart. Jeg tenker du bør skrive ned ALLE tingene som kommer til å vanskeliggjøre livet til datteren din ved å få barn nå, og så ta en prat hvor du på en tydelig og presis måte får sagt dette, uten for mye tomprat og andre forstyrrende elementer. Hvis hun er åpen for å snakke med en jordmor om hva man kan vel seg, så sørg for at hun kan få en samtale der. Anonymkode: 4bc9a...ad8 25
Silva Pluvialis Skrevet 28. mars 2021 #14 Skrevet 28. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke så lett med nettskole og eviglange ventelister på å få prate med noen på grunn av pandemien. Men ja, meg hører hun i alle fall ikke på. ts Anonymkode: ec882...4ee Kjærlighet gjør blind. Det er vanskelig å nå inn når hun er blendet av forelskelse. Bare vis at du støtter henne uansett og at hun alltid kan komme til deg om forholdet skulle skrante. Viser du tydelig at du er veldig imot forholdet kan du risikere å skyve henne enda mer fra deg, og da blir det vanskelig for henne å åpne seg om det skulle skje noe som ikke er greit. Endret 28. mars 2021 av Gjenferdet
Silva Pluvialis Skrevet 28. mars 2021 #15 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Syns det er helt greit at Ts kaller "svigersønnen" en taper, jeg, han behandler jo datteren dårlig. Er man ikke en taper når man behandler andre mennesker dårlig? Ts, du har helt sikkert prøvd å snakke med datteren din, men jeg tipper det har blitt opphetet og lite fruktbart. Jeg tenker du bør skrive ned ALLE tingene som kommer til å vanskeliggjøre livet til datteren din ved å få barn nå, og så ta en prat hvor du på en tydelig og presis måte får sagt dette, uten for mye tomprat og andre forstyrrende elementer. Hvis hun er åpen for å snakke med en jordmor om hva man kan vel seg, så sørg for at hun kan få en samtale der. Anonymkode: 4bc9a...ad8 Det er selvsagt ikke ok at han behandler datteren dårlig, men i HI skrev hun bare at han var en taper fordi han var på NAV. Man kan være et fint menneske selv om man går på NAV, det var poenget mitt, men at han behandler henne dårlig skal selvsagt ikke godtas. 4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #16 Skrevet 28. mars 2021 Har dere mulighet til å sitte barnevakt for et lite barn? Helst et barn i trassalder som kan virke preventivt for henne? Kanskje du kan kontakte helsestasjonen og forhøre deg med de? Få veiledning? Lykke til! Anonymkode: 5bcc7...6f2 12
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #17 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hun har falt helt ut av VGS etter all hjemmeskole under korona. Nå har hun sluttet helt å følge undervisning og henger bare med den taperen av en kjæreste hun har. Han har barn fra før av og er profesjonell naver, som han kaller det, og nå vil hun bli gravid og «satse på å bli mamma». Jeg føler alle mine innvendinger bare preller av. Jeg har lyst til å låse henne inne til hun blir 18, men hår jo ikke det heller. Noen som har vært i lignende situasjon ig har noen råd? Anonymkode: ec882...4ee Det er helt sikkert et kommunalt hjelpeapparat som kan bistå/hjelpe? Hva med å kontakte helsesykepleier enten på helsestasjon eller i skolehelsetjenesten? Det finnes også familieveiledningsteam i flere kommuner. Håper det ordner seg... Lykke til! Anonymkode: 349cf...dd3 3
Rucula Skrevet 28. mars 2021 #18 Skrevet 28. mars 2021 Gjenferdet skrev (12 minutter siden): Jeg forstår at han kanskje ikke er den beste påvirkningen på datteren din, men jeg synes man skal holde oss for god til å kalle folk for tapere. Han har det sikkert ikke lett han heller. Han er jo en TAPER høres det ut som. En skikkelig taper 19
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #19 Skrevet 28. mars 2021 Hvor er far oppe i dette her ? Anonymkode: 28358...84d 1
Rucula Skrevet 28. mars 2021 #20 Skrevet 28. mars 2021 Hadde dette vært min datter hadde jeg tatt henne med meg og flyttet! Lengst mulig bort. Dvs enten nordnorge om dere bor på østlandet eller til utlandet. datteren din er ikke myndig så du kan tvinge henne til å være med! jenta må bort fra det skadelige miljøet hun er i! og det fort! 24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå