Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært permittert ett år. Nå har jeg fått et nytt jobbtilbud. Siden jeg har vært permittert så lenge, kan jeg si opp på dagen, men problemet er at det er oppstart i den nye jobben 1. juni. Men da kommer jeg i en skvis, hvis jeg har forstått reglene riktig: Hvis jeg sier opp jobben selv, så mister jeg dagpengene helt frem til jeg får lønn fra den nye jobben. Da har jeg ingen penger å leve for i to måneder. Tror nok min nåværende arbeidsgiver planlegger å holde meg permittert så lenge som overhodet mulig, men hvis jeg venter med å si opp for ikke å miste dagpengene kan jeg jo risikere å bli kalt tilbake. Da står jeg der plutselig med to jobber. Regner med min vanlige oppsigelsestid begynner å gjelde igjen idet jeg  får beskjed fra nåværende arbeidsgiver om å ta opp igjen arbeidet?

Hva bør jeg gjøre?

Anonymkode: d5956...f4c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du en god dialog med arbeidsgiver? Hvis ja, så ville jeg spilt med åpne kort med dem.

Anonymkode: 6c343...5c5

Gjest Smeltemann
Skrevet

Ville spilt med åpne kort som skrevet tidligere.  De kaller deg ikke tilbake for morro,eller for å straffe deg. Du kan også snakke med din nåværende sjef og høre om hvordan situasjonen blir fremover.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg må kanskje bare gjøre det, selv om dialogen med arbeidsgiver er ikke god. Har lenge mistenkt skjult oppsigelse, så sånn sett er det vel ingen grunn til at de skal stikke kjepper i hjulene for at jeg sier opp selv.

Takk.

TS

Anonymkode: d5956...f4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...