AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #1 Skrevet 28. mars 2021 Jeg har en datter fra tidligere forhold som bor hos sin far. Nå har det skjært seg med faren og hun vil flytte hit på fulltid (vi bor 50 mil unna hverandre, så da blir det få ganger i året hun ser faren.) tingen er at vi egentlig ikke har plass, vi har 4 små barn og liten plass. Vi bor nære mine foreldre og jeg foreslo at hun kunne bo der. Hun syntes det er ok, men faren klikket i vinkel av forslaget. Er det helt urimelig? Anonymkode: ee745...9e7 1
Gjest O.G. Skrevet 28. mars 2021 #2 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har en datter fra tidligere forhold som bor hos sin far. Nå har det skjært seg med faren og hun vil flytte hit på fulltid (vi bor 50 mil unna hverandre, så da blir det få ganger i året hun ser faren.) tingen er at vi egentlig ikke har plass, vi har 4 små barn og liten plass. Vi bor nære mine foreldre og jeg foreslo at hun kunne bo der. Hun syntes det er ok, men faren klikket i vinkel av forslaget. Er det helt urimelig? Anonymkode: ee745...9e7 Tja, mora til ungen har så mange unger at det ikke er plass til henne og må flytte henne over til eldre folk som er ferdig med unger. For meg er det ikke rart denne faren klikker.....
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #3 Skrevet 28. mars 2021 Kan ikke to av barna dele rom slik at hun får sitt eget? Evt at hun deler rom med et av de andre barna? Plassmangel bør løses slik at hun får bo med mora si. Dere får evt kjøpe større bolig. Anonymkode: 5de67...b80 39
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 28. mars 2021 #5 Skrevet 28. mars 2021 Stakkars liten, tenk å bli kasta ut fra hjemmet sitt. Ja du er veldig urimelig man gjør bare ikke slikt.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #6 Skrevet 28. mars 2021 Stakkars jente, hun er barnet ditt på lik linje med de andre fire barna dine. At du i det hele tatt har foreslått å stue barnet ditt vekk en annen plass er helt vilt! Anonymkode: 5aa8b...3a4 43
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #7 Skrevet 28. mars 2021 Tenk litt over hva det får hun til føle når du ikke har tid/plass til henne. Men alle de andre barna. Anonymkode: 06f6e...4f7 19
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #8 Skrevet 28. mars 2021 Jeg syns det var en fin løsning. Er det greit for dere så ikke bryr deg om faren. Kan hende av datteren din vil syns dette blir en fin tid. Er vel ikke noe synd på datteren hvis hun syns denne løsningen er bra? De bor i nærheten av hverandre. Så ser ikke problemet. Jeg bodde selv hos bestemoren min i 4 år fordi jeg kranglet med mamma hele tiden. Den tiden var gull verdt for meg og det forholdet jeg fikk til bestemor. Anonymkode: cc90b...836 11
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #9 Skrevet 28. mars 2021 Kan ikke en eller to av de små barna flytte til bestemor og bestefar? Nei? Da synes jeg ikke det er riktig at du plasserer den eldste der heller. De er sikkert gode omsorgspersoner og hun vil få det fint, men regner jo med at hun vil bo hos deg! Jeg ville blitt fryktelig fornærmet om jeg ikke var velkommen i min egen mors hus!! Anonymkode: 95f2d...0a7 26
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #10 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan ikke to av barna dele rom slik at hun får sitt eget? Evt at hun deler rom med et av de andre barna? Plassmangel bør løses slik at hun får bo med mora si. Dere får evt kjøpe større bolig. Anonymkode: 5de67...b80 De deler allerede. Vi har ikke råd til større bolig. ts Anonymkode: ee745...9e7
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #11 Skrevet 28. mars 2021 Ulven skrev (3 minutter siden): Hvor gammel er barnet? Hun er 14. ts Anonymkode: ee745...9e7
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #12 Skrevet 28. mars 2021 O.G. skrev (4 minutter siden): Tja, mora til ungen har så mange unger at det ikke er plass til henne og må flytte henne over til eldre folk som er ferdig med unger. For meg er det ikke rart denne faren klikker..... Da burde vel denne "father of the year" greie å holde et så godt forhold til datteren sin at hun ikke ønsker å rømme fra han da og foretrekke å bo med besteforeldrene... Anonymkode: 2f3ad...a1c 13
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #13 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Stakkars jente, hun er barnet ditt på lik linje med de andre fire barna dine. At du i det hele tatt har foreslått å stue barnet ditt vekk en annen plass er helt vilt! Anonymkode: 5aa8b...3a4 Klart hun er, men hun har aldri bodd her. Hun har kun vært her i ferier og helger her og der. Når hun har vært her har to av søsknene hennes flyttet på stua så hun skulke ha eget rom. besteforeldrene bor rett ved og hun sier selv det er ok. ts Anonymkode: ee745...9e7 3
Gjest kruspersilletaco Skrevet 28. mars 2021 #14 Skrevet 28. mars 2021 Ja, så lenge både barnet og besteforeldrene vil det. Forstår godt at far klikker.. Ungen hans vil flytte 50 mil bort fra ham, og bo hos besteforeldrene. Må være litt av en krangel??
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 28. mars 2021 #15 Skrevet 28. mars 2021 Jeg må bare spør, hvorfor får dere alle disse barna når dere verken har tid eller plass til dem? Det finnes noe som heter prevensjon.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #16 Skrevet 28. mars 2021 Jeg tenker at det ikke er et problem. Hadde det vært meg, som 14-åring fikk et slikt tilbud, så hadde jeg jublet av glede. Anonymkode: 14495...017 4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #17 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De deler allerede. Vi har ikke råd til større bolig. ts Anonymkode: ee745...9e7 Hvor stor bolig har dere, og hvor mange soverom? Anonymkode: 5de67...b80 4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #18 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Klart hun er, men hun har aldri bodd her. Hun har kun vært her i ferier og helger her og der. Når hun har vært her har to av søsknene hennes flyttet på stua så hun skulke ha eget rom. besteforeldrene bor rett ved og hun sier selv det er ok. ts Anonymkode: ee745...9e7 Du og mannen kan flytte til stua. Anonymkode: 5de67...b80 25
Gjest kruspersilletaco Skrevet 28. mars 2021 #19 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tenker at det ikke er et problem. Hadde det vært meg, som 14-åring fikk et slikt tilbud, så hadde jeg jublet av glede. Anonymkode: 14495...017 Samme her 😄
Ulven Skrevet 28. mars 2021 #20 Skrevet 28. mars 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hun er 14. ts Anonymkode: ee745...9e7 Det er i yngste laget for å bo borte fra begge foreldrene. Har dere sett på alle muligheter for å lage et krypinn i huset? En bod? Et rom som kan deles i to? Den ene sønnen vår fikk et rom som ikke var større enn at han kunne snu seg rundt og ta i veggene omtrent, men det var hans. Er alle tenkelige muligheter tenkt så er det bedre at hun bor hos bestemor og bestefar enn å fortsette å bo med en far hvor alt har skåret seg. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå