Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke greit under noen omstendighet å bringe et barn til verden uten begge foreldrenes samtykke i min bok. K27. Jeg hadde tatt abort om han ikke ville (min personlige mening). 

Anonymkode: 117a6...851

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal gjøre det du føler er riktig. Hva kan du leve med? Sannsynligvis blir han ikke glad og ønsker at du tar abort. Snakk med ham uansett.

Jeg synes ikke hovedinnlegget høres usannsynlig ut da flere kvinner jeg vet om har blitt gravide i høy alder.

Anonymkode: d4e8b...248

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er ikke bare ett menneskes moral som er avgjørende her, barnet har to foreldre. 

Anonymkode: 8f3ba...7c9

Du anser fosteret som et barn og deg selv som forelder? Da er vel abort å drap? Og du er villig til å drepe ditt eget barn fordi en random fyr på Tinder insisterer?

Jeg står fremdeles på at du har et rimelig slepphendt forhold til din egen moral. Hvor mange tror du hadde drept sitt eget barn fordi noen insisterer?

Jeg er for fri abort, du bekrefter fordommene mine mot abortmotstandere, man skal lete godt etter så mye dobbelmoral og tvilsom etikk.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Her går det for seg. Jeg er 49 år og har greid å bli gravid på aller første Tinderdate. Han er 39 år, har planlagt et barnløst liv for ikke å bli deltidspappa og er ikke informert. Jeg vil ikke ta abort av moralske grunner, gjør det om han insisterer. Noen som har noen som helst ide om hvilken reaksjon jeg kan forvente, eller har opplevd det selv? 

Skulle anbefalt han å sterilisere seg om han ikke ønsker barn. Det har jeg gjort og kan knulle rundt uten å risikere noe. 

Anonymkode: ed945...574

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Naboen min er 55 år gammel kvinne og ble gravid med en 29-åring. De bor sammen nå og er glad for at han får være med på fødsel selv nå under korona.

Anonymkode: abb8e...f10

Utrolig! Sjansen for å bli gravid etter 50, er ca 1%.

Anonymkode: a05f8...5f4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Utrolig! Sjansen for å bli gravid etter 50, er ca 1%.

Anonymkode: a05f8...5f4

Det mye mindre sjanse enn det! De fleste er godt i gang med overgangsalderen da, og man er vanligvis infertil i ca. 10 år før overgangsalderen starter. Å bli gravid i så høy alder som 50 år og over er med andre ord så godt som umulig, med mindre det er snakk om eggdonasjon.

Derfor tror jeg heller ikke på TS.

Anonymkode: b0638...ddd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.3.2021 den 21.10):

Og hvis den ene sier ja og den andre nei, hvem bestemmer da?

Anonymkode: 72e78...068

Tror du glemmer at siden det er kvinnens kropp, så har kvinnen alltid siste ordet.

Hvis du var mann og måtte føde ut gjennom ræva og dama ønsket/ikke ønsket at du skulle ta abort.... hvem tror du hadde vunnet den diskusjonen? 😅

Anonymkode: 07867...565

• Liker 1
Gjest someone_here
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tror du glemmer at siden det er kvinnens kropp, så har kvinnen alltid siste ordet.

Hvis du var mann og måtte føde ut gjennom ræva og dama ønsket/ikke ønsket at du skulle ta abort.... hvem tror du hadde vunnet den diskusjonen? 😅

Anonymkode: 07867...565

Hmm, men da ber hun hverken staten eller mannen sin om å betale barnebidrag? 

Endret av someone_here
AnonymBruker
Skrevet

Her er hva gynekologen min sier: Sjansen for å bli gravid i 49-års alderen er ca. 1 % per menssyklus (altså større på et år). Rundt 50 % vil spontanabortere så sjansen for levendefødt barn er mindre. Samme sjanse som yngre som blir gravid tross at de tar p-piller. Med store individuelle forskjeller, siden dette er statistikk. En kvinne som kommer i puberteten i 11-årsalderen, kan være fruktbar til hun er 56-57 år. Dess tidligere pubertet, dess lengre fruktbarhet. Ganske mange i alderen 45-49 år tar abort hvert år.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Her er hva gynekologen min sier: Sjansen for å bli gravid i 49-års alderen er ca. 1 % per menssyklus (altså større på et år). Rundt 50 % vil spontanabortere så sjansen for levendefødt barn er mindre. Samme sjanse som yngre som blir gravid tross at de tar p-piller. Med store individuelle forskjeller, siden dette er statistikk. En kvinne som kommer i puberteten i 11-årsalderen, kan være fruktbar til hun er 56-57 år. Dess tidligere pubertet, dess lengre fruktbarhet. Ganske mange i alderen 45-49 år tar abort hvert år.

Veldig skeptisk altså. Eldste kvinne som har blitt naturlig gravid var 59 år, men det er ikke normalt i det hele tatt, men et medisinsk mirakel. Ikke normalt i det hele tatt at 56-57-åringer kan få barn selv om de hadde en tidlig pubertet.

Har lest om de som klart å bli befruktet via eggdonasjon i alderen 50+, og en gynekolog som uttalte at hun en gang i sin karriere har opplevd naturlig gravid i den alderen. Altså er det meget sjeldent. Dessuten er faren for spontanabort allerede ved 40 år ca. 50%, da har denne prosentandelen i alle fall dessverre økt drastisk på 10 år...

At det absolutt KAN skje, det er jeg innforstått med, men synes det er en uting å fremme det som «normalt» når det er mer i kategorien sensasjonelt. Det kan potensielt bidra til at enkelte kanskje velger å utsette graviditet ytterligere, fordi «det er jo normalt å bli gravid over 45». Da kan det ende med del skuffelser.

Her står det for eksempel en del interessante fakta om graviditet hos eldre: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pregnancy_over_age_50 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjære TS

Vær så snill å ikke bli alenemor i din alder. Barnet ditt kan ende opp med å måtte ta seg av deg fra tidlig tenåringsalder. Hva om du blir dement? 

Anonymkode: e5006...1f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det mye mindre sjanse enn det! De fleste er godt i gang med overgangsalderen da, og man er vanligvis infertil i ca. 10 år før overgangsalderen starter. Å bli gravid i så høy alder som 50 år og over er med andre ord så godt som umulig, med mindre det er snakk om eggdonasjon.

Derfor tror jeg heller ikke på TS.

man er ikke infertil før så lenge før overgangsalder... Det ville vært rart.  Vet om flere damer rundt midten av 40-årene som har vært til fertilitetsutredning og ikke noe problem der 

Anonymkode: f6c8b...cd4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

man er ikke infertil før så lenge før overgangsalder... Det ville vært rart.  Vet om flere damer rundt midten av 40-årene som har vært til fertilitetsutredning og ikke noe problem der 

Neivel? Forholder meg bare til fakta, altså. Betyr som sagt ikke at det gjelder «alle kvinner» (noen kommer jo uansett senere i overgangsalderen enn andre), men det er vanlig å ikke kunne bli gravid ca. 10 år før overgangsalderen. Trodde det var allment kjent.

540AEE9E-39D7-43F9-9194-59CBAB81E74F.thumb.png.9004807e0add8b10e00d40055e3f3554.png

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Neivel? Forholder meg bare til fakta, altså. Betyr som sagt ikke at det gjelder «alle kvinner» (noen kommer jo uansett senere i overgangsalderen enn andre), men det er vanlig å ikke kunne bli gravid ca. 10 år før overgangsalderen. Trodde det var allment kjent.

540AEE9E-39D7-43F9-9194-59CBAB81E74F.thumb.png.9004807e0add8b10e00d40055e3f3554.png

ok, så da kjenner jeg mange bemerkelsesverdige kvinner da ;)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

ok, så da kjenner jeg mange bemerkelsesverdige kvinner da ;)

Nei, du kjenner kvinner som sannsynligvis kommer i overgangsalderen noe senere enn gjennomsnittet, som er ca. 51 år. Det betyr at mange vil komme i overgangsalderen før 51 år, og mange vil gjøre det senere. Eller så overdriver de når de forteller om hvor topp det stod til med fertiliteten. 

Jeg gjenforteller kun det forskere uttaler, så du må nesten rette din uenighet mot dem. Jeg personlig hadde jo syntes det var helt topp om vi var fertile helt frem til vi mistet mensen, men det er dessverre ikke slik kroppene våre (normalt sett, unntak finner man alltid) fungerer. 

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.3.2021 den 19.09):

Å fortelle barnebarna mener du 🥴

Ja, hvis du rekker det..

🤫

Den var litt slem. Sorry! 💋

Anonymkode: d8d63...4c6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...