Kjetil E Skrevet 28. mars 2021 #1 Skrevet 28. mars 2021 Ja hva er deres liste over de beste mannlige norske vintersportsutøvere? Her er min: 1. Ole Einar Bjørndalen 2. Bjørn Dæhlie 3. Kjetil Andre Aamodt 4. Johan Olav Koss 5. Aksel Lund Svindal
Diamant20 Skrevet 29. mars 2021 #2 Skrevet 29. mars 2021 Har ikke noen rangering, men er de jeg kommer på i farta. Aksel Lund Svindal, Granerud, Bjørndalen, Klæbo, Northug, Dæhlie, Alsgaard. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #3 Skrevet 30. mars 2021 On 3/28/2021 at 6:56 PM, Kjetil E said: Ja hva er deres liste over de beste mannlige norske vintersportsutøvere? Her er min: 1. Ole Einar Bjørndalen 2. Bjørn Dæhlie 3. Kjetil Andre Aamodt 4. Johan Olav Koss 5. Aksel Lund Svindal Tror listen min er noe lignende. Vanskelig å måle idrettsutøvere i ulike idretter mot hverandre så er ikke nazi på ragneringen. I tillegg kunne man sikkert argumentert for at en slik liste også burde inneholde idrettsutøvere fra før 90-tallet. Skøyteløperne Oscar Mathisen, Hjalmar Johan «Hjallis» Andersen og Knut «Kupper'n» Johannesen er på gamle lister over de største mannlige norske vinteridrettsuøverne, men jeg aner ikke hvordan man skal sammenligne dem med nåtidens idrettsutøvere. Anonymkode: 43b96...e14
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2021 #4 Skrevet 30. mars 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Tror listen min er noe lignende. Vanskelig å måle idrettsutøvere i ulike idretter mot hverandre så er ikke nazi på ragneringen. I tillegg kunne man sikkert argumentert for at en slik liste også burde inneholde idrettsutøvere fra før 90-tallet. Skøyteløperne Oscar Mathisen, Hjalmar Johan «Hjallis» Andersen og Knut «Kupper'n» Johannesen er på gamle lister over de største mannlige norske vinteridrettsuøverne, men jeg aner ikke hvordan man skal sammenligne dem med nåtidens idrettsutøvere. Anonymkode: 43b96...e14 Edit: Ser også at skøyteløperen Ivar Ballangrud har like mange OL-gullmedaljer som Johan Olav Koss, og flere OL-sølv og OL-bronse, VM-gull, VM-sølv og VM-bronse enn Koss. https://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_norske_mestvinnende_vinterolympiere Anonymkode: 43b96...e14
Kjetil E Skrevet 31. mars 2021 Forfatter #5 Skrevet 31. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Edit: Ser også at skøyteløperen Ivar Ballangrud har like mange OL-gullmedaljer som Johan Olav Koss, og flere OL-sølv og OL-bronse, VM-gull, VM-sølv og VM-bronse enn Koss. https://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_norske_mestvinnende_vinterolympiere Anonymkode: 43b96...e14 Ser den men har litt vannskelig å forholde meg til de som konkurerte lenge før jeg i det hele tatt ble påtenkt.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #7 Skrevet 31. mars 2021 11 hours ago, Kjetil E said: Ser den men har litt vannskelig å forholde meg til de som konkurerte lenge før jeg i det hele tatt ble påtenkt. Det er jeg helt enig i. Men selv om det er vanskelig å sammenligne dagens idrettsutøvere med de som var aktive for 100 år siden så tenkte jeg det var verdt å nevne noen av dem når du etterspør en liste over tidenes mannlige norske vintersportsutøvere. Min og din liste er jo kun forsøk på å liste opp de beste vinteridrettsutøverne de siste 30 årene. Anonymkode: 43b96...e14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå