AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #1 Skrevet 28. mars 2021 Hva gjorde at du måtte slutte å amme tidligere enn du hadde tenkt? Gikk ting bedre når du gikk over på mme? Anonymkode: e93ff...b13
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #2 Skrevet 28. mars 2021 Hadde alt for lite melk. Gikk fra å ha en baby som hylte døgnet rundt til en som sov flere timer i gangen. Anonymkode: cb4bb...76a 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #3 Skrevet 28. mars 2021 Sluttet ved 1 år fordi han ikke ville mer. Jeg hadde planer om å amme lengre, men selv om det sikkert kalles brystvegring i den alderen, gadd jeg ikke krangle med han, det føltes bare feil å jobbe hardt for at en som var over året skulle fortsette å amme. Anonymkode: c3056...40a
Gjest Smeltemann Skrevet 28. mars 2021 #4 Skrevet 28. mars 2021 Melkeproduksjonen øker vel lengre en ammer? En kan vel gi flaske ved siden av? Bra for barne å amme.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #5 Skrevet 28. mars 2021 Smeltemann skrev (1 minutt siden): Melkeproduksjonen øker vel lengre en ammer? En kan vel gi flaske ved siden av? Bra for barne å amme. Mann uten kompetanse gir ammeråd Anonymkode: 3a157...2d2 15
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #6 Skrevet 28. mars 2021 Jeg sluttet noen måneder før 1 år. Det gikk av seg selv da de fikk tenner. Begge to testet ut å bite, jeg hylte fordi det var så vondt, de begynte å gråte og syntes ikke det var noe stas lenger. Men på dette stadiet var de ganske vant til mat og NAN iblandet maten, så det gikk helt fint. Anonymkode: 46610...4af 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #7 Skrevet 28. mars 2021 MAnge slutter å amme tidligere en de ønsker fordi de tror en liten puppenekt-periode betyr at barnet har sluttet. OG mange som tror de har for lite melk som egentlig ikke har det... Anonymkode: c1be7...e18 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #8 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): MAnge slutter å amme tidligere en de ønsker fordi de tror en liten puppenekt-periode betyr at barnet har sluttet. OG mange som tror de har for lite melk som egentlig ikke har det... Anonymkode: c1be7...e18 Men selv om man skjønner at puppenekt en periode er periodevis og noe som kan komme tilbake, så kan det jo oppleves kjipt nok til at man velger å slutte. på slutten der ammet barnet KUN hvis jeg sto på alle fire over han i et mørkt rom og han var trøtt nok. Han gråt og vridde seg unna og jeg gråt. Ja da, det hadde sikkert gått over etter en stund, men selve opplevelsen var såppass kjip for begge at vi valgte å kutte det. Anonymkode: c3056...40a 6
sicario Skrevet 28. mars 2021 #9 Skrevet 28. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hva gjorde at du måtte slutte å amme tidligere enn du hadde tenkt? Gikk ting bedre når du gikk over på mme? Anonymkode: e93ff...b13 Alt gikk bedre da vi gikk over til mme. Endret 28. mars 2021 av sicario 2
Gjest Smeltemann Skrevet 28. mars 2021 #10 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Mann uten kompetanse gir ammeråd Anonymkode: 3a157...2d2 2 spørsmål og 1 påstand,synes du det er mye "råd" ????????
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #11 Skrevet 28. mars 2021 Sluttet når ho var 11 måneder, fordi ho begynte bare å le når ho såg puppen. Ble veldig gira, og den roen som var over kveldspupp ble bare en energiboost. Var gravid da ho slutta, men det hadde jeg vært de siste 3 månedene av ammingen også. Kunne tenkt meg året lengre, da det i utgangspunktet var veldig koselig på natten, og hun sov inne med oss i sengen. Men neida, her gjør frøkna som hun vil.😅 Anonymkode: b2bd5...57d
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #12 Skrevet 28. mars 2021 Hadde premature tvillinger. De slet mye med å få i seg nok mat, så klarte med mye jobb å fullamme i 1 mnd før jeg og helsepersonell ble enige om å gå over til mme. Var egentlig greit. Ble utslitt av å amme nesten døgnet rundt. Og måtte pumpe når ungene ikke ammet for å holde melkeproduksjonen oppe 😅 Så nei det var for vår del det beste. Anonymkode: 1cada...d50 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #13 Skrevet 28. mars 2021 Sluttet ved 10 mnd. med første barn fordi ammefri ikke fungerte, babyen sluttet å våkne for melk om natten og hun ble frustrert ved amming på kveldstid fordi melken ikke kom. Jeg syntes det var greit å slutte da selv om jeg hadde fortsatt om det hadde vært knirkefritt, så jeg prøvde ikke å jobbe for å opprettholde det. Anonymkode: 04e48...b14
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #14 Skrevet 28. mars 2021 Prøvde å amme, hadde mer enn nok melk og barnet hadde bra sugetak (?). Dessverre gikk ammingen for mye ut over psyken min, jeg ble sur, sliten og mistrivdes veldig med det. Gikk over til pumping, noe som funket ganske bra i en liten periode. Da barnet var ca 2 mnd gikk vi 100% over til mme, mme funket kjempe bra for oss. Anonymkode: f4ffa...468 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #15 Skrevet 28. mars 2021 Jeg hadde ikke satt meg noe mål om hvor lenge jeg skulle amme, men baby måtte begynne med erstatning ved 3 mnd alder og da gikk det sakte men sikkert over til kun flaske. Han ville ikke ha puppen etterhvert, sikkert fordi det kommer lettere ut av flaske enn pupp. Var helt ferdig å amme rundt 4-5 mnd. Anonymkode: 1d5f8...239
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #16 Skrevet 28. mars 2021 Jeg ammet lenger enn jeg hadde planlagt og er stolt av det. Men om det å slutte før ungen er 1 år er tidlig, så sluttet jeg tidlig. Hun var vel 10 mnd sist gang vi ammet og da hadde hun spist fast føde siden 4mnd og klarte seg helt fint uten melk. Ga aldri mme. Jeg sluttet fordi hun var ikke interessert lenger. Anonymkode: cf6f1...a37
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #17 Skrevet 28. mars 2021 Med første, slutta jeg kort tid etter jeg starta på jobb. Da var baby 10 måneder ca. Ble for mye stress for meg, og baby var ikke veldig interessert, så da valgte jeg å slutte. Hadde sikkert funket lengre, om jeg hadde tvunget baby en periode, men jeg orket ikke det. 2. Baby ammet jeg i 3 måneder. Fullammet 1 måned. Baby hadde syk kveldsuro, som ga seg om baby fikk ei flaske mme, etter amming på kveld. Måtte slutte ved 3 måneder, etter 2 måneder med kolikk, som viste seg å være mpa. Jeg var utslitt, og på randen til depresjon. Og tanken på et melkefritt kosthold klarte jeg ikke å tenke på en gang da. Jeg var så sliten, og langt nede. At da valgte jeg å avslutte ammingen. Baby ble kvitt magesmerter og plager, og jeg fikk gradvis tilbake energien, og fikk kjenne gleden å å være mamma til 2 barn. (Ja, mpa er satt av barnelege, ikke noe jeg har funnet på selv) Anonymkode: 8261f...670 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #18 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva gjorde at du måtte slutte å amme tidligere enn du hadde tenkt? Gikk ting bedre når du gikk over på mme? Anonymkode: e93ff...b13 Jeg synes det var flaut å amme foran andre, noe som gjorde at jeg ikke var sosial lengre. Så valget ble å slutte å amme Anonymkode: 06bdd...b2b 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #19 Skrevet 29. mars 2021 Ammet i tre mnd, ble aldri komfortabel med det. Synes det føltes unaturlig, og grudde meg hver gang jeg måtte dra frem puppen. Anonymkode: d20ad...921 1
Gjest Smeltemann Skrevet 29. mars 2021 #20 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Mann uten kompetanse gir ammeråd Anonymkode: 3a157...2d2 2 spørsmål og 1 påstand,synes du det er mye "råd" ???????? Ble du "tom" for svar?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå