Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sm gradert i forb med svangerskap, slik at jeg har fri hver mandag og torsdag. Så ja, da havner skjærtorsdag som er fri for alle på min jobb på min sm-dag. Har jeg rett til å «ta igjen» denne dagen da? Altså ta fri en annen dag i stedet ?

Anonymkode: d1de7...fad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei du har jo fri selv om alle andre har det også.

Anonymkode: 4b818...ae7

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 17850...a22

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei 

Anonymkode: 3e267...3a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Poenget er jo at du - ifølge legen - ikke er i stand til å jobbe 7,5 timer 5 dager i uken. Om det tilfeldigvis er helligfag på "fridagen" din spiller ingen rolle.

Anonymkode: e768d...26e

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: c0851...c64

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Dumt planlagt med faste dager mtp mai/påske osv, men sånn er det. 

Anonymkode: 9ac8d...3d9

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er sm gradert i forb med svangerskap, slik at jeg har fri hver mandag og torsdag. Så ja, da havner skjærtorsdag som er fri for alle på min jobb på min sm-dag. Har jeg rett til å «ta igjen» denne dagen da? Altså ta fri en annen dag i stedet ?

Hvordan tenker du? Du er syk, og har sm for å komme deg til hektene.

Kan du ikke bruke skjærtorsdag til å komme deg til hektene, fordi det er en helligdag?

Anonymkode: 5d793...092

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror du blander fridag med sykemelding. Skremmende i seg selv, men det er en annen diskusjon.

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker egentlig tankegangen, for med denne logikken må vi alle kompenseres for at 1. mai faller på en lørdag i år :lur:

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan tenker du? Du er syk, og har sm for å komme deg til hektene.

Kan du ikke bruke skjærtorsdag til å komme deg til hektene, fordi det er en helligdag?

Tenkte ikke noe spesielt egentlig ; hvis du insinuerte at jeg SPEKULERER i det for eksempel - som det virker som folk tror på responsen her! Djeez...

Spør kun fordi jeg har null erfaring mtp sm og en kollega som sa dette til meg. Så hvis det var min rettighet så ville jeg jo selvsagt fulgt rettigheten min:) thats all:) takk for svar

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker egentlig tankegangen, for med denne logikken må vi alle kompenseres for at 1. mai faller på en lørdag i år :lur:

En egen rase på kg asså:p hjelpes.....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror du blander fridag med sykemelding. Skremmende i seg selv, men det er en annen diskusjon.

Oioi:) heheheheh 

Godt for deg å få litt frustrasjon ut hvertfall da:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Oioi:) heheheheh 

Godt for deg å få litt frustrasjon ut hvertfall da:)

Hvis du tror dette er å få ut frustrasjon, så må du tro igjen. Og kanskje vi skal mtøes en dag 😂

AnonymBruker
Skrevet

Er like før det kommer et innlegg på KG hvor noen lurer på hvordan de kan resirkulere bæsjen sin til å bli et nytt saftig måltid.

Fordi det er så dyrt med mat.

Anonymkode: a1a3f...057

AnonymBruker
Skrevet

Nei, akkurat som at du ikke må ta igjen en arbeidsdag som faller på røde dager.

Anonymkode: 624d9...ae0

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tror dette er å få ut frustrasjon, så må du tro igjen. Og kanskje vi skal mtøes en dag 😂

Virker jo bare litt sånn da..

AnonymBruker
Skrevet

Er like før det kommer et innlegg på KG hvor noen lurer på hvordan de kan resirkulere bæsjen sin til å bli et nytt saftig måltid.

Fordi det er så dyrt med mat.

Anonymkode: a1a3f...057

En bedre metafor er vel å gå på gjenvinningsstasjonen, for å finne ut hvordan man best mulig kan utnytte fellesskapet goder til egen vinning 😄 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det muntlig avtalt at du er sykemeldt de dagene? Eller skriftlig? Gradert kan jo være faste dager, kortere dager osv.

Jeg har alltid tenkt på gradert sm som x% av tiden som man jobber en uke. Så om jeg har 50% sm og det er 4 arbeidsdager = 32 timer den uken pga en fridag istedet for 40 så jobber jeg 16 timer istedet for 20 den uken. 

Sånn førte jeg timer sist jeg var sm iallfall og fikk ikke noe beskjed om at det var feil. 

Anonymkode: 61967...366

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Virker jo bare litt sånn da..

Du leser VELDIG mye ut av to setninger altså. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...