Gå til innhold

Kjeder meg mye. Forslag til hobbyer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har full jobb (hjemmekontor) og samboer. Han har flere hobbyer han kan drive med hjemme som ikke interesserer meg. Og vi ønsker ikke å være sammen hele tida, da begge mener alenetid er viktig. Jeg har noen skader som gjør at jeg ikke får trent som jeg ønsker, kan kun gå korte turer, sykle korte turer. Men jeg blir sittende å kjede meg så ofte mens han koser seg med sine hobbyer.

Kan ikke drive med håndarbeid og tegning, maling, eller baking som krever mye bruk av armene da jeg har problemer med dem.

Hobbyer jeg driver med nå er å være sosial med folk, lese bøker, se serier/film, dra på shopping, fiske med samboer, har tidligere gamet litt, men kjeder meg fort.

Føler ofte jeg bare sitter i sofaen og venter på neste arbeidsdag og at livet bare går 😅 Hva driver du med? Gode forslag?

Anonymkode: dbc47...db4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fargelegging(Tips: Live your dreams: an adult coloring book) mens du hører på musikk eller lydbok🌸😌

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotografering og redigering av fotografier?

Anonymkode: 2703e...d44

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurfii skrev (2 minutter siden):

Fargelegging(Tips: Live your dreams: an adult coloring book) mens du hører på musikk eller lydbok🌸😌

wooops, fikk ikke med meg at du ikke kan drive med tegning😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale strikking selv om du sliter med hendene, da det ikke trenger å kreve så mye av finmotorikken din. Jeg sliter selv med skjelving i hendene og hadde aldri klart å tegne eller fargelegge. Men strikking😍Man får helt dilla, og kan lage seg så mye fint!

Yoga

Podcaster om et spesifikt emne du interesserer deg for, eller om et nytt emne du kan lære om. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kjøpe deg symaskin og sy? Det krever svært lite av armene dine. 

Anonymkode: 78e28...022

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smurfii skrev (15 minutter siden):

Godt forslag 🌼

Smurfii skrev (12 minutter siden):

wooops, fikk ikke med meg at du ikke kan drive med tegning😬

Det finnes vel måter å fargelegge på som ikke krever så mye anstrengelser fra armene og hendene, som f.eks digital fargelegging 💐

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg har noen skader som gjør at jeg ikke får trent som jeg ønsker, kan kun gå korte turer, sykle korte turer

Kombiner turer med feks fotografering og/eller andre aktiviteter (f.eks fugletitting, eller plukking av blomster, bær, sopp),  i naturen/andre steder? Dra på korte turer sammen med noen og ha med matpakke? Eventuelt overnattingsturer med telt? Båtturer og badeturer med en venn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snabeltann skrev (11 minutter siden):

Ta et nettstudie? 

Studerer fulltid over nett i tillegg til jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min særeste hobby, er å se på fangealbumene som ligger ute hos digitalarkivet og så nøste opp historien til de som jeg synes virker litt interessante, med søk i digitalarkivet og hos aviser og annet på nettsidene til nasjonalbiblioteket, 

Iblant leser jeg i gamle aviser hos nasjonalbiblioteket, der folk ble nevnt med både navn, bosted og stilling, nesten uansett hvor liten saken var. 

- Det er mange interessante historier der ute. Ofte finner jeg ut litt om hvordan de vokste opp, familien deres og hvordan det gikk med dem siden. 

Anonymkode: 37c0a...75b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Min særeste hobby, er å se på fangealbumene som ligger ute hos digitalarkivet og så nøste opp historien til de som jeg synes virker litt interessante, med søk i digitalarkivet og hos aviser og annet på nettsidene til nasjonalbiblioteket, 

Iblant leser jeg i gamle aviser hos nasjonalbiblioteket, der folk ble nevnt med både navn, bosted og stilling, nesten uansett hvor liten saken var. 

- Det er mange interessante historier der ute. Ofte finner jeg ut litt om hvordan de vokste opp, familien deres og hvordan det gikk med dem siden. 

Jeg er generelt interessert i nyere historie, så denne nerdingen kan være noe for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puslespill, kryssord og strikking. Passer også for oss under 50 😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, for mange fine forslag :) sitter nå og ser på minidrivhus også, det kan være gøy. Merker jeg har glede av å se blomster vokse feks. Går nok bra så lenge jeg ikke må grave osv. På dårlige dager får jeg ofte smerter kun av å scrolle på mobilen 😅

Jeg kan også dra på museum alene, eller spise lunsj i byen alene, men corona... Tipper mange kjeder seg mye for tida som igjen fører til nedstemthet.

Kom gjerne med andre forslag! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleierinnen skrev (1 minutt siden):

Puslespill, kryssord og strikking. Passer også for oss under 50 😂

Puslespill har jeg faktisk tenkt på 😂 kan prøve med ett som samboeren har liggende her

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Puslespill har jeg faktisk tenkt på 😂 kan prøve med ett som samboeren har liggende her

Kombinert med lydbok!

Anonymkode: ffe64...6c3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er generelt interessert i nyere historie, så denne nerdingen kan være noe for meg :)

Man lærer mye om kårene deres. Satt mange kvinner inne, fordi de hadde fått barn utenfor ekteskap og man finner de igjen som fabrikkarbeidere som bor på et loftsrom, de ender opp på adresser som anses som litt tvilsomme. Andre gifter seg og lever tilsynelatende lykkelig alle sine dager, eller havner stadig i fengsel igjen for tyverier. 

Dersom man ser litt, er det veldig mange svensker som sitter inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo kjøpe deg et "skikkelig" kamera. Det gjør foto litt mer "hands on" enn mobilen, og du lærer jo ganske mye. Finnes masse på bruktmarkedet som ikke koster noe særlig.

Anonymkode: f1a55...896

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 28.3.2021 den 17.53):

Har full jobb (hjemmekontor) og samboer. Han har flere hobbyer han kan drive med hjemme som ikke interesserer meg. Og vi ønsker ikke å være sammen hele tida, da begge mener alenetid er viktig. Jeg har noen skader som gjør at jeg ikke får trent som jeg ønsker, kan kun gå korte turer, sykle korte turer. Men jeg blir sittende å kjede meg så ofte mens han koser seg med sine hobbyer.

Kan ikke drive med håndarbeid og tegning, maling, eller baking som krever mye bruk av armene da jeg har problemer med dem.

Hobbyer jeg driver med nå er å være sosial med folk, lese bøker, se serier/film, dra på shopping, fiske med samboer, har tidligere gamet litt, men kjeder meg fort.

Føler ofte jeg bare sitter i sofaen og venter på neste arbeidsdag og at livet bare går 😅 Hva driver du med? Gode forslag?

Hva med å så og dyrke egne urter, grønnsaker, jordbær, blomster eller annet? 🍎 💐🥒

Og eventuelt bli med i en Facebookgruppe der man kan dele erfaringer og tips og råd og eventuelt bytte frø og stiklinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkkenhage🙃. Trenger ikke være mer avansert enn at man begynner med krydderplanter fra butikken, og får dem til å vokse og formere seg i vinduskarmen. Før du vet ordet av det er minidrivhus innkjøpt, og fylt med paprika, tomater og agurk (evt min favoritt: jordbær)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...