Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Chrizzy
Skrevet

Hei :) Jeg har et nytt bilde /avatar jeg har lyst å få inn her, men den er for stor og jeg har ingen anelse om hvordan man gjør det :sjenert: Er det noen som vet?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke bare å gå inn på Kontrollpanel og klikke på Endre Avatar?

Hvis problemet er at den er for stor er det bare å endre størrelsen med et bildebehandlingsprogram (Paintshop Pro, Photoshop etc..).

Gjest Chrizzy
Skrevet

Jeg har lastet ned photohop nå, men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal forandre størrelsen :roll: Men jeg finner sikkert ut av det :kgblunk: Er bare litt utålmodig :sur:

Skrevet

chrizzy! er du tilbake?!

:klem: :klem: :klem: :klem:

Gjest Chrizzy
Skrevet
chrizzy! er du tilbake?!

:klem: :klem: :klem: :klem:

Heia :klem:

Jo er kanskje det, mine foreldre har nett nå, er jo her litt med ungene og sånn. de har tatt de med seg på hytta nå så jeg har hele huset for meg selv

:bursdag:

Men du, du er flink med data, jeg har et bilde jeg må og skal bruke som avatar men det er for stort, hva gjør jeg?????

Du skal ikke komme opp en tur hit til gamle trakter snart :briller2:

HÅPER DU HAR DET FINT, VET INGENTING OM NOEN LENGER JEG :roll:

:klem:

Skrevet

Å, så deilig! Huset for seg selv! :)

Jo, jeg skal kanskje oppover snart, men da til H-våg...

Det er maaaange av de gode gamle kjente her. Kafka er jo her, blant annet. ;)

Ang. bilde, så er jeg ikke så sikker... Det skal finnes noe på nett som kan lage det mindre.

Vent, så skal jeg sjekke! :)

Gjest Chrizzy
Skrevet

Heia igjen og tusen takk :)

H våg er en flott plass, bodde der en stund :)

Men dette er visst ikke en gif (eller gif lagret fil, prøvde det også) så jeg fikk ikke hentet den opp :roll:

Men tusen takk :smilyblomst::klem:

Skrevet
Men du, du er flink med data, jeg har et bilde jeg må og skal bruke som avatar men det er for stort, hva gjør jeg?????

Sidan du sa du har Photoshop - og eg satsar på det ikkje er ein animert gif du vil ha:

Først, om du berre vil ha eit utsnitt av biletet som avatar: Velg crop tool, klikk og dra rundt det utsnittet du vil ha, og slepp museknappen. Om du vil tilpassa litt betre, så kan du klikke og dra i dei boksane som er på linja rundt utsnittet.

Krympe ned til maks 90x90 pikslar: Velg Image -> Resize image. Pass på at den 'constrain proportions'-boksen er valgt (Litt usikker på namnet - dette går etter minnet.)

Skriv inn 90 i boksen for den lengste sida. Klikk OK

Lagre: File -> Save for Web

Velg jpg eller png, og prøv å still inn den kvaliteten du vil ha på biletet. Du ser resultatet med ein gong, og storleiken står under. (Klikk gjerne på 2-up eller 4-up på dei fanene, slik at du kan samanlikna med originalbiletet.) Når du er nøgd, lagrar du.

Så lastar du opp avataren, som er mindre enn 50 kB.

Det var sånn veldig raskt forklart...

Gjest Chrizzy
Skrevet
Sidan du sa du har Photoshop - og eg satsar på det ikkje er ein animert gif du vil ha:

Først, om du berre vil ha eit utsnitt av biletet som avatar: Velg crop tool, klikk og dra rundt det utsnittet du vil ha, og slepp museknappen. Om du vil tilpassa litt betre, så kan du klikke og dra i dei boksane som er på linja rundt utsnittet.

Krympe ned til maks 90x90 pikslar: Velg Image -> Resize image. Pass på at den 'constrain proportions'-boksen er valgt (Litt usikker på namnet - dette går etter minnet.)

Skriv inn 90 i boksen for den lengste sida. Klikk OK

Lagre: File -> Save for Web

Velg jpg eller png, og prøv å still inn den kvaliteten du vil ha på biletet. Du ser resultatet med ein gong, og storleiken står under. (Klikk gjerne på 2-up eller 4-up på dei fanene, slik at du kan samanlikna med originalbiletet.) Når du er nøgd, lagrar du.

Så lastar du opp avataren, som er mindre enn 50 kB.

Det var sånn veldig raskt forklart...

hEIA :) Tusen takk! :) Men jeg ser ikke at det står noe om image eller først og fremst krympe der :roll:

Skrevet
hEIA :)  Tusen takk! :)  Men jeg ser ikke at det står noe om image eller først og fremst krympe der  :roll:

Image -> Image size skal det vera (oppe i menyen)

Og når eg seier Save for Web i staden for berre Save As... så er det fordi filene blir mindre på den måten - er litt unødvendig ekstrainfo som blir kutta ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...