Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min ønsker å begynne med å overføre mesteparten av hans lønn over på min faste konto slik at det blir vår 'felleskonto'. Han har fra før av et kort tilknyttet denne kontoen så det er derfor vi vil gjøre det. Men vil dette ha noe konsekvenser for skatten? Det vil vel ikke regnes som en inntekt vil det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Zidji said:

Jeg og samboeren min ønsker å begynne med å overføre mesteparten av hans lønn over på min faste konto slik at det blir vår 'felleskonto'. Han har fra før av et kort tilknyttet denne kontoen så det er derfor vi vil gjøre det. Men vil dette ha noe konsekvenser for skatten? Det vil vel ikke regnes som en inntekt vil det?

Neida. Det går helt greit, ikke noe å være bekymret over.

Anonymkode: 619d9...9d6

Gjest Smeltemann
Skrevet

Hehe nei,det blir ikke regnet skatt av det.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe stress. Det er slik vi har gjort det i alle år.

Anonymkode: 48f8d...a97

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, Zidji said:

Hva får deg til å tro det ville blitt inntekt?

Anonymkode: 529b1...708

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jøsses, hvor får folk slike idéer fra?

Anonymkode: d603d...044

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt ok. Det regnes ikke som inntekt og ikke noe man skatter av nei.

Kanskje greit å tenke på at hvis du dør så vil han miste tilgang til denne kontoen med en gang (selv som disponent). Så han bør ha en månedslønn buffer på en egen konto. Det er jo bare et problem om dere/han lever fra måned til måned da med ingen sparepenger men ville bare nevne det. 

Anonymkode: 47410...d30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...