Zidji Skrevet 28. mars 2021 #1 Skrevet 28. mars 2021 Jeg og samboeren min ønsker å begynne med å overføre mesteparten av hans lønn over på min faste konto slik at det blir vår 'felleskonto'. Han har fra før av et kort tilknyttet denne kontoen så det er derfor vi vil gjøre det. Men vil dette ha noe konsekvenser for skatten? Det vil vel ikke regnes som en inntekt vil det?
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #3 Skrevet 28. mars 2021 3 minutter siden, Zidji said: Jeg og samboeren min ønsker å begynne med å overføre mesteparten av hans lønn over på min faste konto slik at det blir vår 'felleskonto'. Han har fra før av et kort tilknyttet denne kontoen så det er derfor vi vil gjøre det. Men vil dette ha noe konsekvenser for skatten? Det vil vel ikke regnes som en inntekt vil det? Neida. Det går helt greit, ikke noe å være bekymret over. Anonymkode: 619d9...9d6
Gjest Smeltemann Skrevet 28. mars 2021 #4 Skrevet 28. mars 2021 Hehe nei,det blir ikke regnet skatt av det.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #5 Skrevet 28. mars 2021 Ikke noe stress. Det er slik vi har gjort det i alle år. Anonymkode: 48f8d...a97
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #6 Skrevet 28. mars 2021 37 minutter siden, Zidji said: Jeg og samboeren min ønsker å begynne med å overføre mesteparten av hans lønn over på min faste konto slik at det blir vår 'felleskonto'. Han har fra før av et kort tilknyttet denne kontoen så det er derfor vi vil gjøre det. Men vil dette ha noe konsekvenser for skatten? Det vil vel ikke regnes som en inntekt vil det? Hva får deg til å tro det ville blitt inntekt? Anonymkode: 529b1...708 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #7 Skrevet 28. mars 2021 Jøsses, hvor får folk slike idéer fra? Anonymkode: d603d...044 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #8 Skrevet 28. mars 2021 Det er helt ok. Det regnes ikke som inntekt og ikke noe man skatter av nei. Kanskje greit å tenke på at hvis du dør så vil han miste tilgang til denne kontoen med en gang (selv som disponent). Så han bør ha en månedslønn buffer på en egen konto. Det er jo bare et problem om dere/han lever fra måned til måned da med ingen sparepenger men ville bare nevne det. Anonymkode: 47410...d30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå