Gå til innhold

kosmetikk

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_trønderpia_*
Skrevet

Handlet for ca 1500 kr, nå har jeg fått et brev om fortolling. Det kommer til å bli ca 4-500 kr, i hvert fall...!!! :frustrert:

Ikke forstår jeg brevet heller... har flere måter å gjøre det på, men hva lønner seg? La posten fortolle? Skal jeg sende inn skjemaet? :forvirret:

Trodde jeg sparte mye på dette, men... Skal jeg si det er en gave neste gang?

Noen råd? Noen erfaringer å dele?

Tusen takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man bør egentlig sette seg skikkelig inn i reglene før man bestiller ting og tang på nettet da :)

Bestiller du varer for over tusen kroner må man betale toll, det må man nesten regne med. Og for varer over 200 hundre må man betale moms+gebyr...

Det er lureste er å regne med å betale, og hvis man slipper så er det faktisk en bonus.

Å bestille for 1500 hadde jeg aldri turt, det blir fort dyrt...

Skrevet

Bestiller bare de varene jeg trenger for under 200 kroner.

Skrevet

Det er jo mange produkter som koster over 200 kr på strawberrynet også da. Men er det ikke slik at de gir igjen det du må ut med i toll/moms osv.? Ta vare på alle kvitteringene og send kopi til dem, så refunderer de det kanskje. Tror du kan fortolle selv på www.toll.no Jeg fortollet selv en gang på tollkontoret eller hva det heter, men måtte likevel ut med 75kr til posten da jeg hentet pakken der. Så jeg vet ikke om du sparer noe på å gjøre det selv. Men hvis du kan gjøre det på nett, så er det vel enkelt og greit.

Skrevet (endret)

Kvinneguiden er samarbeidspartner med SN, og i tråden for KG's parfymeri står det følgende:

Hva om jeg må betale toll?

Strawberrynet refunderer alle utgifter du har hatt i forbindelse med toll ol.

Bare send dem en mail til: [email protected] med vedlegg av utgiftene (scannet for eksempel) eller send dem kopi av kvittering på faks: +852 2811 5138

eller send kvitteringene til:

StrawberryNET.Com

Customer Services Department

10/F Zung Fu Building

1067 King's Road

Quarry Bay

Hong Kong

Husk å inkludere ordrenummeret.

Endret av Amalthea
Skrevet

Jeg måtte betale 280 kr i toll forrige uke på varer fra Strawberrynet. Jeg får meg ikke helt til å sende mail til dem å spørre om de kan dekke det. Føler det er litt frekt, men siden de skriver at de kanskje vil dekke det, så burde jeg kanskje prøve... :sjenert:

Skrevet

Det bør du absolutt gjøre! Det er ikke frekt i det hele tatt :)

Skrevet
Jeg måtte betale 280 kr i toll forrige uke på varer fra Strawberrynet. Jeg får meg ikke helt til å sende mail til dem å spørre om de kan dekke det. Føler det er litt frekt, men siden de skriver at de kanskje vil dekke det, så burde jeg kanskje prøve...  :sjenert:

Men hvis tollen blir så dyr, lønner det seg fortsatt å handle på SN?

Jeg holder meg kun til varer under 200, så kjøper jeg resten på taxfree.

Skrevet

Hvis man må betale toll, tror jeg ikke at det blir så veldig mye billigere å handle på Strawberrynet nei. Men ifølge KG får en jo refundert toll, hvis pakken blir stoppet. Så da er det vel ikke noe problem? Hvis det tar lang tid, eller dere ikke får igjen pengene, så send en melding til Gry. Hun har en kontaktperson i SN som kan fikse det i såfall. Sånn har i hvert fall jeg forstått det.

Gjest Gjest_trønderpia_*
Skrevet

Tusen takk for mange lærerike svar.

Jeg har sjekket priser, og på en dagkrem fra Chanel, sparer jeg faktisk over 200 kroner, og på de andre produktene mellom 50 og 100 kr per stk, så uansett vil jeg fortsette å bestille fra SN. Neste gang kan jeg holde meg under 1000 kroner og si det er en gave, tror kanskje det kan gå bra.

Du snakker om avgiftsland :roll:

Jeg prøver å få utgiftene refundert, siden de reklamerer med det.

Skrevet
Tusen takk for mange lærerike svar.

Jeg har sjekket priser, og på en dagkrem fra Chanel, sparer jeg faktisk over 200 kroner, og på de andre produktene mellom 50 og 100 kr per stk, så uansett vil jeg fortsette å bestille fra SN. Neste gang kan jeg holde meg under 1000 kroner og si det er en gave, tror kanskje det kan gå bra.

Du snakker om avgiftsland  :roll:

Jeg prøver å få utgiftene refundert, siden de reklamerer med det.

Om du mener å si til Strawberrynet at det er en gave(er vel mulig å merke for det når man bestiller tror jeg) så oppnår du ikke annet enn at de pakker inn varen i gavepapir. De merker ikke av for gave på tollseddelen med mindre dette er noe de har begynt med nylig.

Skrevet

Uhm. Det ble ikke billigere for meg i alle fall. 217 kostet pudderet jeg bestilte. 140 må jeg betale i mva og gebyrer. Pudderet kostet vel straks under 300 på parfymeri her i byen :ler:

Så, jeg må jo prøve meg på en refundering da, men er det bare når man handler gjennom KG? Og hvordan gjør man det? Jeg registrerte meg i SN før jeg oppdaga at KG hadde forbindelser der.

Skrevet
Men hvis tollen blir så dyr, lønner det seg fortsatt å handle på SN?

Jeg holder meg kun til varer under 200, så kjøper jeg resten på taxfree.

Nei, det lønner seg nok ikke. Men forrige gang jeg handlet der, så skrev de på pakken at det var under 200 nok, selv om det var mye mer. Irriterer meg det med tollen. Grrr!!! :sur:

Skrevet

Det er jo helt utrolig at SN vil betale tollen da, for en utrolig god service!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...