Gå til innhold

Senterpartiet og Arbeiderpartiet vender MDG ryggen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Synes dette er veldig positivt, facsist partiet MDG hører ikke hjemme i Norsk politikk, og håper flere partier følger etter, får opp øynene og vender dette partiet ryggen.

MDG er fiendtlig mot demokratiet og vil rasere den velferdsstaten våre landsmenn har bygget.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Qmzaax/vedum-og-stoere-vender-mdg-ryggen

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cannabis legaliseringsforslaget var vel en av de få tingene MDG har kommet med som høres litt fornuftig ut, tatt i betraktning at det kan bidra til statlig inntekt og kontrollerte rammer.

At de derimot vil avskaffe oljeindustrien og nærmest ødelegge for folk som bor i distriktene og er avhengig av bil etc, skulle de blitt konfrontert med på et mye tidligere tidspunkt.

• Liker 12
Skrevet
Callisto83 skrev (5 minutter siden):

Cannabis legaliseringsforslaget var vel en av de få tingene MDG har kommet med som høres litt fornuftig ut, tatt i betraktning at det kan bidra til statlig inntekt og kontrollerte rammer.

At de derimot vil avskaffe oljeindustrien og nærmest ødelegge for folk som bor i distriktene og er avhengig av bil etc, skulle de blitt konfrontert med på et mye tidligere tidspunkt.

De vil ikke bare kutte oljeindustrien, Lan sa følgende «at vi vil ikke ha 5000 milliarder når det er skitne penger», samtidig kom det frem i går at MDG vil gi miljø subsider på minst 10 milliarder i året til EU. 

Snakk om luftslott. Med miljøpartiet sin politikk, ville Norge raskt blitt til et av de fattigste landene i Europa.

• Liker 11
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (1 minutt siden):

De vil ikke bare kutte oljeindustrien, Lan sa følgende «at vi vil ikke ha 5000 milliarder når det er skitne penger», samtidig kom det frem i går at MDG vil gi miljø subsider på minst 10 milliarder i året til EU. 

Snakk om luftslott. Med miljøpartiet sin politikk, ville Norge raskt blitt til et av de fattigste landene i Europa.

Er HELT enig. Jeg har alltid måtte klype meg i armen når det kommer uttalelser fra den kanten..

• Liker 7
Skrevet
Callisto83 skrev (10 minutter siden):

Dette er derfor jeg ville ha stemt på MDG. Dråpen i berget var når de ville legalisere narkotika.

• Liker 2
Skrevet

At Senterpartiet og MDG ikke kan samarbeide er da ingen stor overraskelse. Er det noe jeg ikke forbinder med miljø, så er det Senterpartiet. Hva SP står for er uklart, de er bare mot alt.

• Liker 5
Skrevet
Rosabløff skrev (7 minutter siden):

At Senterpartiet og MDG ikke kan samarbeide er da ingen stor overraskelse. Er det noe jeg ikke forbinder med miljø, så er det Senterpartiet. Hva SP står for er uklart, de er bare mot alt.

Innvandring, da sier at de er for inkluderende nasjonalisme. Nasjonalisme kan aldri være inkluderende, det er ekskluderende. 

Slik er det også med miljø for Senterpartiet. Kan overhode ikke se hvorfor folk stemmer på Senterpartiet, desto mindre man driver med primærnæring og bor på bygda.

• Liker 2
Skrevet

Sier de nå ja. 

For å sikre seg velgerne som ikke ønsker å ta i MDG med ildtang. Og så om de trenger de for å skaffe seg flertall, så får pipa en helt annen lyd

• Liker 5
Skrevet

Posisjonering før valget. De kommer til å inngå samarbeid hvis de må.

Støre er den første AP lederen siden Napoleon som ikke har blitt statsminister. Det svir. Styringspartiet AP har ikke hatt makten på lenge og frykter samme skjeben som arbeiderparti på kontinentet som er nærmest utradert ref.Frankrike. De MÅ bli relevante igjen.

Hvis løsningen er MDG så spiser de den kamelen og forklarer det i ettertid. Det har man PR byråer til.

Sverigedemokratene har fått døren på gløtt i Sverige. FRP var lenge fryst ut i Norge. For MDG er veien mye kortere, De har jobbet tett med AP i Oslo lenge og overføre dette til riksplanent kommer til å skje hvis AP trenger det. Og det ser det ut til at de gjør. At MDG ikke blir konfrontert tøffere en de gjør av journalistener er bare pinlig. 

• Liker 5
Gjest theTitanic
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (16 timer siden):

Synes dette er veldig positivt, facsist partiet MDG hører ikke hjemme i Norsk politikk, og håper flere partier følger etter, får opp øynene og vender dette partiet ryggen.

MDG er fiendtlig mot demokratiet og vil rasere den velferdsstaten våre landsmenn har bygget.

Helt enig. 

MDG er en folkefiende uten bakkekontakt. 

Skrevet
Visum skrev (9 timer siden):

Innvandring, da sier at de er for inkluderende nasjonalisme. Nasjonalisme kan aldri være inkluderende, det er ekskluderende. 

Slik er det også med miljø for Senterpartiet. Kan overhode ikke se hvorfor folk stemmer på Senterpartiet, desto mindre man driver med primærnæring og bor på bygda.

Eller, som majoriteten av velgerne deres, opptatt av saker som skjer utenfor Oslo.

• Liker 4
Skrevet
Lurium skrev (4 timer siden):

Eller, som majoriteten av velgerne deres, opptatt av saker som skjer utenfor Oslo.

Akkurat. De som bor langt ute på bygda. 

Skrevet

MdG har gått fra å være et seriøs miljøparti med ambisjoner til å bli et useriøst sperregrenseparti med absurde politiske forslag. 

Ikke vil høyresiden ha dem med hos seg, og ikke vil venstresiden nå det heller.

Fantastisk at Ap og Sp har vendt MdG ryggen nå. MdG var mitt eneste cons for å ikke stemme Sp, og det er derfor ingen grunn til å la være nå mer. 

Det skal være sagt at jeg har egentlig trodd lenge nå at Ap og Sp kom til å danne regjering med Rødt og Sv uansett. 

Det beste hadde vært om MdG havnet under sperregrensen også. 

• Liker 6
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt og svar til det. 

_popcorn_, mod

Gjest Symfonia
Skrevet

Ja, jeg håper venstresiden slipper å drasse på MDG. Det er et parti vi virkelig ikke trenger. Miljøaspektet blir langt bedre ivaretatt av partier som evner å integrere klima- og naturhensyn i en sosialt ansvarlig og helhetlig politikk..

Skrevet
Blueberrymuffin skrev (På 28.3.2021 den 16.26):

Hjertens enig! Et elitistisk drittparti som selvsagt burde forblitt under sperregrensen også i Oslo. De har jo snart ødelagt hele byen! 

• Liker 5
Gjest Alterego666
Skrevet
Commander skrev (På 29.3.2021 den 8.44):

Støre er den første AP lederen siden Napoleon som ikke har blitt statsminister.

1: Ap var ikke etablert på Napoleons tid.

2: Reiulf Steen var partileder, men aldri statsminister.

Skrevet
Blueberrymuffin skrev (På 28.3.2021 den 16.26):

Det er jeg veldig enig med deg i. Velferdsstaten kommer til å gå under med Mijløpartiet i regjering. 

Callisto83 skrev (På 28.3.2021 den 17.48):

Sto ikke hun ene fra MdG og sa i VG at de ønsket en bensinpris på 30 kr literen? 

Ctrl skrev (På 29.3.2021 den 13.44):

MdG har gått fra å være et seriøs miljøparti med ambisjoner til å bli et useriøst sperregrenseparti med absurde politiske forslag. 

Ikke vil høyresiden ha dem med hos seg, og ikke vil venstresiden nå det heller.

Fantastisk at Ap og Sp har vendt MdG ryggen nå. MdG var mitt eneste cons for å ikke stemme Sp, og det er derfor ingen grunn til å la være nå mer. 

Det skal være sagt at jeg har egentlig trodd lenge nå at Ap og Sp kom til å danne regjering med Rødt og Sv uansett. 

Det beste hadde vært om MdG havnet under sperregrensen også. 

Samme her. :) Men det er nok som en annen sier. De kommer til å inngå et samarbeid med Miljøpartiet dersom de er tvunget til det, men jeg tror nok det kommer til å sitte tungt inne hos Vedum. SP og MdG er på to forskjellige planeter. MdG er målrettet mot byer og ser ikke distriktene fordi at for dem så er det som om det ikke eksisterer en verden utenfor storbyene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...