Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange timer/ døgn/ uker har du brukt fra første setning til sluttproduktet? 

Anonymkode: 76050...4bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg talte ikke timer. Jeg jobbet til den var perfekt. 

Anonymkode: 667d0...820

AnonymBruker
Skrevet

Husker ikke. Men masteroppgaven var ingen fulltidsjobb. Et par timer hver dag. Ikke i helg. Jobbet fulltid ved siden av. 

Anonymkode: 6bbb7...0ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De timene som trengtes. Tok meg fri når jeg trengte det, men det siste halve året (tok 60stp master) jobbet jeg stort sett fra 09-17 7 dager i uka, minus de helgene jeg måtte jobbe.

Den siste måneden var det mer 08-22 (til lufta ble skrudd av på lesesalen), og siste uka var det omtrent døgnet rundt.

Jeg hadde eksperimentell master, så begynte på selve skrivinga sent, innsamling av teori og data tok mye mer tid enn skrivingen.

Anonymkode: f8d0e...dc8

AnonymBruker
Skrevet

Brukte 4 måneder, med jobb fra ca. 9 -15 på hverdagene. 

Anonymkode: 3769b...d3d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ca 1 år på masteren, de første 6 månede brukte jeg 4-5t også 6t. hver dag. De 4 siste månede satt jeg med den fra 08.00-22.00

Anonymkode: e6caa...ffc

Skrevet

Jobbet med master fra starten på februar- slutten av mai, jobbet veldig intensivt 3 timer på morgenen, så kunne det blir 2-3 timer på ettermiddagen. Var så klart noen dager hvor jeg var lite effektiv. Men med denne rytmen var jeg i mål omtrent en uke før innlevering

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en oppgave innen dataanalyse med noe eksperimentelt arbeid på siden men hovedvekten var på matematisk modellering og programmering.

Jeg brukte ca 2-3 uker med normal arbeidstid på å skrive masteroppgaven. Så tok det vel ca 10 uker med selve arbeidet, men da jobbet jeg mellom 0-10 timer hver dag, oftest i det nedre sjiktet. Noen ganger ble det 14 timer på en dag fordi jeg absolutt ville bli ferdig med det da.

Da har jeg ikke regnet med andre ting som hørte til som litt andre gjøremål i forskningsgruppa osv, samt å skrive (og revidere) artikler i forbindelse med arbeidet. Anslår jeg brukte like mye tid på de to manuskriptene som på selve oppgaven.

Anonymkode: e646e...348

AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger hvor lang masteroppgave man skriver, og det kan variere veeeeeldig :)

For meg var det som å ha en fulltidsjobb med mye overtid i ett halvt år 🙈

Anonymkode: e8d5c...ae6

Skrevet

Nå er det jo veldig forskjell mellom studieretningene med tanke på hvor mye arbeid som må legges ned. Jeg tok master i rettsvitenskap. Skrev oppgaven på nøyaktig 14 dager, 10 timer per dag. Oppgaven hadde jo ligget en stund mentalt og modnet før det, men første setning på papiret var 14 dager før. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...