Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, driver en næringsvirksomhet i hallingdal uten å utdype noe mer. Vi øsnker å tilby gratis sykkelutleie, men jeg kan INGENTING om sykler. Ville denne sykkelen passet forholdene rundt her i området tror dere? Ja den er billig, men så er den også gratis å leie (tenker jeg).

takk for alle svar!

https://www.biltema.no/sykkel-elsykkel/terrengsykkel/xc-26-18-gir-2000040241

Anonymkode: d1d5c...afe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei, driver en næringsvirksomhet i hallingdal uten å utdype noe mer. Vi øsnker å tilby gratis sykkelutleie, men jeg kan INGENTING om sykler. Ville denne sykkelen passet forholdene rundt her i området tror dere? Ja den er billig, men så er den også gratis å leie (tenker jeg).

takk for alle svar!

https://www.biltema.no/sykkel-elsykkel/terrengsykkel/xc-26-18-gir-2000040241

Anonymkode: d1d5c...afe

Er det mye narkiser i Hallingdal? De kan fort samle sammen alle syklene du leier ut, og selge de videre eller bruke de selv. Spesielt hvis sykkelen ikke er lakkert med firmanavnet.

Anonymkode: 7270d...3cb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du kjøper sykkel på Biltema trenger du noen kompetente til å gå over syklene. Regner også med at du får et visst ansvar, typ ansvarsforsikring, når du som næringsdrivende skal leie ut sykkel, selv om utleien er gratis. Syklene må da være i forsvarlig stand. Gratis utleiesykler blir nok herjet med så ta høyde for verkstedutgifter/vedlikehold, spesielt når utgangspunktet er billigsykler som ikke er spesielt holdbare i utgangspunktet.

Anonymkode: dea42...03e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syklene fra Biltema er av elendig kvalitet, de tåler ikke å bli brukt hardt og når du skal drive med utleie så må du ha kvalitetssykler som virkelig tåler og bli brukt.   

Anonymkode: 0599b...101

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke kjøp hos Biltema, mye dårlige produkter der, og de holder seg ofte ikke til bransjestandarder så du kan fort finne ut at du blir nødt tilbake dit for å finne tilbehør og reservedeler som passer til det du har kjøpt. Jeg kjøper ingenting derfra mer.

Anonymkode: 29103...721

• Liker 2
Skrevet

Anbefaler ikke sykkel fra Biltema. Ting som ikke trenger å vare så lenge, kjøper man der. Måtte levere tilbake sykkel jeg kjøpte der, da det var flere feil med den som de ikke kunne fikse... Tror ikke det blir så billig i lengden å kjøpe der + mye irritasjon.

Tror gratis sykkelutleie kan bli veldig kostbart om dere skal leie ut til "hvem som helst". Om dere skal leie ut til noen som kjøper deres tjenester, og som dere har mer kontroll på, så er det noe annet. Vet ikke om man trenger ansvarsforsikring til slikt, men man burde vel få en underskrift og kontaktinfo fra de som leier slik at ansvaret ligger på dem i alle fall. Egen skade, skade på sykkel, tap osv. 

Jeg har ikke syklet i Hallingdal, men har vært litt i fjellene i Ål og Gol, og tror man må ha en skikkelig terrengsykkel der om man skal sykle utenfor hovedveiene/grusstier. Enten så er det myr, gjørme eller kratt, eller så er det veldig steinete. Tror ikke man trenger den aller dyreste terrengsykkelen altså, bare ikke en som er fra Biltema.

Siden du sier at du skal kjøpe mange sykler, så går det vel an å få til en god avtale med en sykkelforhandler? Syklene trenger vedlikehold, reparasjoner og div. slik at det sikkert er en fordel å kunne samarbeide litt med noen som fører dette. 

Foretrekker Hallingdal på vinterstid og er heldig å kunne dra dit nå i påsken, men håper på noen fine turer når det er bart også. Svigers har tatt med "by"elsyklene sine til Ål mange ganger, og har syklet en del rundt i Hallingdal, men de har holdt seg på hovedfartsårer (ikke de mest trafikkerte), så det går an. MEN det er et skadepotensiale her altså, for man kan ikke holde stor fart i nedoverbakke når det er grus. Så vær obs på det med ansvar om du skal leie ut noe 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...