Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og da mener jeg ikke for fyll, men for smaken, typ en øl eller et glass vin. Noen dager senere, noen uker, måneder? 

Anonymkode: 26af6...532

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok et glass vin 5 uker etter fødsel, ammer ikke. 

Anonymkode: 2f533...614

AnonymBruker
Skrevet

Hm med forrige tror jeg det var 6-7 mnd 🙈 denne gang blir det nok litt tidligere.. Men da som du sier mer smak, en kveldøl eller et lite glass vin. Jeg kommer nok til å vente til hvertfall 3 mnd uansett 😅

Anonymkode: 01284...fcf

AnonymBruker
Skrevet

Tror det var etter tre uker sist.

Fullammet, men det har jo ingenting å si, går ikke i melka (eller, melka får samme promille som blodet, dvs har du 0,2 i promille, er melka 0,02 prosent 😅)

Anonymkode: 41af1...d5d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror det var etter tre uker sist.

Fullammet, men det har jo ingenting å si, går ikke i melka (eller, melka får samme promille som blodet, dvs har du 0,2 i promille, er melka 0,02 prosent 😅)

Bør kanskje legge til at det ikke er anbefalt å drikke alkohol i det hele tatt før seks uker etter TERMIN pga utvikling av lever på babyen. Så jeg drakk kanskje to slurker kun for smaken. Drakk ikke et helt glass før etter 3-4 måneder. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det var vel noen uker etter fødselen :)

Fyll har det ikke blitt noe av i det hele tatt etter å ha fått barn 😂 vin/øl kun for kos til maten :)

Anonymkode: 3df8b...6b0

• Liker 1
Skrevet

Tror det var etter ca 3 måneder, når jeg hadde litt kontroll på sovemønsteret til vesla. Så da kunne jeg amme henne i søvn rett før. Hadde ikke så lyst til å risikere å måtte amme/samsove rett etter et glass vin.

Hadde jo vært uten alkohol i over et år, pluss ganske lite søvn, så jeg regnet med at jeg kom til å merke alkoholen 😅 

AnonymBruker
Skrevet

Rundt 8 måneder begge ganger. Samsov til da, så ønsket ikke ekstra risiko. 

Anonymkode: 0f037...f1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ventet 6 uker. Tar meg gjerne et glass vin eller to når babyen har lagt seg.  

Anonymkode: 6c8e2...45f

Skrevet

Etter ca 3-4 måneder. 

Skrevet

Jeg ventet 13 år fra jeg ble født. 

AnonymBruker
Skrevet

To uker etter fødsel, da var jeg på spillkveld med venninner, drakk da fire cidere. 
Baby er to måneder nå, og har ikke drukket noe etter det. 
Jeg hverken ammer eller samsover. 

Anonymkode: ca2fa...564

• Liker 1
Skrevet

Planen var å vente de anbefalte 6 ukene, men tror jeg tok et glass vin etter 5 uker (ammer og supplerer med flaske).

• 3 uker senere...
Skrevet
3lis3 skrev (På 28.3.2021 den 17.57):

Jeg ventet 13 år fra jeg ble født. 

Oi, gå 13år uten alkohol. Det hadde jeg aldri klart 😛

AnonymBruker
Skrevet
DaddyDom skrev (Akkurat nå):

Tror du må lese innlegget om igjen...

Anonymkode: 84821...956

• Liker 3
Skrevet
DaddyDom skrev (10 minutter siden):

Ja, les en gang til. Jeg har kronikken født noen, men jeg gikk 13 år fra jeg selv ble født. 

AnonymBruker
Skrevet

Første ungen - tror 2 uker etter. En øl. Andre ungen, kanskje ved 6 ukers alder, var en hakke mer opptatt og sliten etter ungen 2 var født.

Anonymkode: 63da3...2d5

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke smakt en dråpe siden fødsel, som nå er 7 måneder siden. Er så himla tørst hele tiden, så da frister et iskaldt glass Pepsi max mye mer. Tenker også det er greit å spare de ekstra kaloriene, siden søtsuget er stort og selvbeherskelsen såpass liten🤪

Anonymkode: 0e044...f42

AnonymBruker
Skrevet

Mange flinkiser her. Dette er noe man må kjenne på selv og avgjøre for seg selv hva som kjennes riktig. Ingen fasit. Så jo hvordan Kristin Gjelsvik fikk gjennomgå når hun koste seg med en pils på første trilletur som mamma. 

Anonymkode: f2894...2c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har faktisk ikke drukket noe enda, snart 7 mnd siden fødsel. Har hatt fått tilbud på ulike sammenkomster og jeg ammer ikke (selv om jeg vet man kan drikke selv om man ammer), men det frister rett og slett ikke. Får totalt avsmak bare av tanken😂 drikker derimot mengder med pepsi max og går et par bokser energidrikke i uka🙈

Anonymkode: 8e37a...f24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...