Gå til innhold

Om å leve sammen med en drapsmann

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Med tanke på den tragiske saken med den 11 år gamle jenta som ble drept nå nylig, så kan jeg ikke fri meg for tanken på om ikke dette kunne vært unngått.

Hva får en barnemor til å flytte sammen med en mann som er dømt for å ha drept sin tidligere samboer? Ja som er dømt for drap i det hele tatt?

Stadig vekk kan man lese om kvinner som sender brev til drapsmenn og tilbyr de sex på cellen eller sier de vil gifte seg med dem når de slipper ut, ja selv Viggo Kristiansen i baneheia drapene får tilbud fra kvinner som ønsker et forhold til han.

Hva er det som får noen kvinner til å tro at de skal klare å omvende slike menn?

Nå vil sikkert mange av dere si at de har sonet sin dom og fortjener en ny sjanse, mulig det, men jeg ville aldri i verden utsatt meg selv for en slik risiko, og i hvertfall ikke når det er barn med i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

La oss ikke komentere personer i en slik tragisk sak . Vi kjenner ikke til denne saken og hva vet vi om hun kjente til at han var drapsmann?

De fleste drap her i Norge skjer i affekt, det er både du og jeg istand til.

de fleste drapsmenn/kvinner er folk som meg og deg. Det er lite til før du sitter der som morder.

Tenk bare på det som skjer i trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønsker ikke noen spekulasjoner om hvem som har visst hva eller ikke i en konkret sak. Dessuten er dette en særdeles følsom og sår sak.

Det vil alltid være aspekter vi ikke kjenner til, og det vil derfor kun bli spekulasjoner de pårørende skal bli spart for.

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Cicilie B, jeg oppfattet også gjest sitt inlegg som meget generelt og saken i Steinkjær kun som et eksempel.

Og uansett hvor fælt det måtte være for de involverte å lese om dette, så kan man ikke la være å diskutere slike ting. Avisene skriver jo om saken hver eneste dag side opp og side ned, så om Kvinneguiden kun skal være et diskusjonsforum der man ikke kan ta opp aktuelle saker tror jeg dette til slutt blir en ren syklubb.

Ut i fra svarene som er gitt her virker det som om denne problemstillingen er noe vi kvinner helst vil unngå å diskutere, til tross for at det er en kjennsgjerning at insatte får masse henvendelser fra kvinner, og at disse igjen får unngjelde når mennenes slipper fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå nevner jo den gjesten denne saken kun som et eksempel.

Man må vel kunne diskutere dette temaet på generelt grunnlag?

Det kan dere selvsagt gjøre!

Men vi vil ikke ha noen spekulasjoner eller synsinger om den konkrete saken i Steinkjer. Det har det allerede vært (fjernet). Derfor innlegget mitt hvor jeg bare sier fra, sånn at det ikke kommer fler av samme sorten.

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...