GrønnNellik68 Skrevet 28. mars 2021 #1 Skrevet 28. mars 2021 (endret) https://www.dagbladet.no/nyheter/tordnet---slapp-karantenehotell/73583818 slik media fremstiller dette. Men hvorfor slapp de karantene hotell sto det ingenting om.. er det fordi det er helse reise? Er det andre regler da?? Endret 28. mars 2021 av Bente1234 1
GrønnNellik68 Skrevet 28. mars 2021 Forfatter #2 Skrevet 28. mars 2021 Ja jeg så han var en kar høyt på strå... ja ja..hvor lenge vil den menig mann fortsette å akseptere ett slikt samfunn at de rike skal ha alle fordeler mens resten skal være innestengt. 3
GrønnNellik68 Skrevet 28. mars 2021 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2021 Vi andre har desverre råd til advokat så da blir det nok sånn de rike kommer seg unna. De kan jo kjøre advokat på det minste.
trønder Skrevet 28. mars 2021 #4 Skrevet 28. mars 2021 1 hour ago, Bente1234 said: Ja jeg så han var en kar høyt på strå... ja ja..hvor lenge vil den menig mann fortsette å akseptere ett slikt samfunn at de rike skal ha alle fordeler mens resten skal være innestengt. Hvor har du det fra at han «var en kar høyt på strå»? 3
Diamondlady Skrevet 28. mars 2021 #5 Skrevet 28. mars 2021 5 hours ago, Bente1234 said: https://www.dagbladet.no/nyheter/tordnet---slapp-karantenehotell/73583818 slik media fremstiller dette. Men hvorfor slapp de karantene hotell sto det ingenting om.. er det fordi det er helse reise? Er det andre regler da?? Jo det står under bildet REISER HJEM: Vinterpensjonistene Kjell Tore Olsen og Eva Trøan slipper karantenehotell, fordi de har helsepapirene i orden. Reportere: Agusta Magnusdottir og Øystein Andersen. Video: Henning Lillegård / Dagbladet. 3
GrønnNellik68 Skrevet 28. mars 2021 Forfatter #6 Skrevet 28. mars 2021 (endret) trønder skrev (45 minutter siden): Hvor har du det fra at han «var en kar høyt på strå»? det står lengre opp i tråden var en annen som påpekte det også. Tidligere IT sjef i IT selskapet Evry. Endret 28. mars 2021 av Bente1234 1
GrønnNellik68 Skrevet 28. mars 2021 Forfatter #7 Skrevet 28. mars 2021 Diamondlady skrev (39 minutter siden): Jo det står under bildet REISER HJEM: Vinterpensjonistene Kjell Tore Olsen og Eva Trøan slipper karantenehotell, fordi de har helsepapirene i orden. Reportere: Agusta Magnusdottir og Øystein Andersen. Video: Henning Lillegård / Dagbladet. så helse reiser gjelder ikke karantene hotell.. nice... supert...
Drizzt Skrevet 28. mars 2021 #8 Skrevet 28. mars 2021 Bor de store deler av året i Spania på grunn av helseproblemer? Hva slags helsedokumenter er det snakk om? Så kommer de tilbake for å ta vaksine og passe på at de ikke overstiger antall dager i utlandet for å ikke miste NAV-rettigheter? Det ville vært fint med litt mer opplysninger hvordan dette er mulig for jeg har ikke lyst å bo hele tiden i Norge som pensjonist, men trekkes mot varmere strøk og palmetrær, jeg også. 6
Ukjent. Skrevet 28. mars 2021 #9 Skrevet 28. mars 2021 Drizzt skrev (14 minutter siden): Bor de store deler av året i Spania på grunn av helseproblemer? Hva slags helsedokumenter er det snakk om? Så kommer de tilbake for å ta vaksine og passe på at de ikke overstiger antall dager i utlandet for å ikke miste NAV-rettigheter? Det ville vært fint med litt mer opplysninger hvordan dette er mulig for jeg har ikke lyst å bo hele tiden i Norge som pensjonist, men trekkes mot varmere strøk og palmetrær, jeg også. Det er da mange som reiser utenlands av helsemessige årsaker: leddgikt og andre revmatiske sykdommer og psoriasis er bare noen eksempler. 5
Forever22 Skrevet 29. mars 2021 #10 Skrevet 29. mars 2021 Ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt og svar til det. Forever22,mod
Aureka Skrevet 29. mars 2021 #11 Skrevet 29. mars 2021 Det kom jo frem i artikkelen at de kunne dokumentere helse reise.Leste du ikke hele artikkelen? Det går ikke under unødvendige reiser - og da er reglen klar. Karantene hjemme. Som andre har nevnt som eksempel på helse reise er leddgikt og andre revmatiske sykdommer. Og det finnes sikkert mange fler.
trønder Skrevet 29. mars 2021 #12 Skrevet 29. mars 2021 23 hours ago, Bente1234 said: det står lengre opp i tråden var en annen som påpekte det også. Tidligere IT sjef i IT selskapet Evry. Han var ikke tidligere IT-sjef, han var tidligere salgssjef. Salgssjef er vanlig tittel for de fleste som jobber med salg i EVRY, eller TietoEVRY som de nå heter. Det jobber et par tusen salgssjefer der, og de er like «høyt på strå» som de som jobber på sentralbordet eller folk som sitter i kassa på Rema. 1
GrønnNellik68 Skrevet 29. mars 2021 Forfatter #13 Skrevet 29. mars 2021 Ukjent. skrev (23 timer siden): Det er da mange som reiser utenlands av helsemessige årsaker: leddgikt og andre revmatiske sykdommer og psoriasis er bare noen eksempler. Teoretisk sett selv om det er helse reiser så kan jo smitte bli med inn 1
Enmanelskeråhate Skrevet 29. mars 2021 #14 Skrevet 29. mars 2021 Fornuftig : https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/OQdmdw/karantenehotell-gjoer-reisende-til-innsatte-hotellpersonell-og-vektere 3
velociraptor Skrevet 29. mars 2021 #15 Skrevet 29. mars 2021 Enmanelskeråhate skrev (1 time siden): Fornuftig : https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/OQdmdw/karantenehotell-gjoer-reisende-til-innsatte-hotellpersonell-og-vektere Nja. Det er selvsagt latterlig at de får lov å forlate hotellrommet før karantenen er over - det burde være isolat, ikke bare karantene. Og hotellpersonalet burde helt klart slippe å opptre som fangevoktere, da må man heller få inn noe politi i tillegg til vektere. Og det er helt latterlig at såkalte nødvendige reiser er unntatt, viruset skjønner neppe at det ikke kan smitte Kåre, for han var på en nødvendig reise, men Arne, den slasken, han kan bli smittet, siden han bare ville besøke broren sin. 3
Jullen Skrevet 29. mars 2021 #16 Skrevet 29. mars 2021 (endret) Jeg har litt delte meninger når det gjelder katantenehotellene. Men at det ikke fungerer godt slik det er i dag, det er ihvertfall helt sikkert. Og det bør som andre nevner være likt for alle reisende akkurat nå. Uavhengig av årsaken til reisen. Det skal likevel ikke være slik at karantenehotellene nærmest assosieres til fengsel slik de gjør nå. Og jeg tror også karantenehotellene skaper sosiale skiller fordi de med mest penger finner måter å betale seg unna. Vi finner neppe en millionær på stappfullt katantenehotell for å si det slik. Det er skremmende enkelt å få betalt seg til de rette dokumentene i utlandet bare man har penger. Endret 29. mars 2021 av Jullen 1
Justlooking Skrevet 30. mars 2021 #17 Skrevet 30. mars 2021 Vel, jeg ser litt forskjell på en som kommer fra strenge Spania og drar rett i karantene i egen leilighet i Norge. Noen kommer fra Pakistan. Somalia og Afghanistan etc, hvor det ikke er så strengt og kommer hjem til storfamiliene med vanskeligheter for å holde avstand.... Synes det burde vises litt skjønn. Det sagt ville jeg selv aldri dratt noen steder siste året 👍
Enmanelskeråhate Skrevet 30. mars 2021 #18 Skrevet 30. mars 2021 Justlooking skrev (5 timer siden): Vel, jeg ser litt forskjell på en som kommer fra strenge Spania og drar rett i karantene i egen leilighet i Norge. Noen kommer fra Pakistan. Somalia og Afghanistan etc, hvor det ikke er så strengt og kommer hjem til storfamiliene med vanskeligheter for å holde avstand.... Synes det burde vises litt skjønn. Det sagt ville jeg selv aldri dratt noen steder siste året 👍 Ja og ikke bare det, tidligere var jo argumentasjonen for grønne/gule land at det var lik eller mindre smitte enn her, det gjelder jo nå mange land. Når man ser på innreiseregistreringen så er det jo 15000 fra polen og lignende fra Tyskland og andre, mens de typiske fritidsreiselandene er det 800stk i perioden. Hvor tror man smitten blir importert fra da?
Illuminatum Skrevet 30. mars 2021 #19 Skrevet 30. mars 2021 Bente1234 skrev (På 28.3.2021 den 14.36): https://www.dagbladet.no/nyheter/tordnet---slapp-karantenehotell/73583818 slik media fremstiller dette. Men hvorfor slapp de karantene hotell sto det ingenting om.. er det fordi det er helse reise? Er det andre regler da?? Klipper fra saken "fordi de har helsepapirene i orden"
Whistler Skrevet 30. mars 2021 #20 Skrevet 30. mars 2021 Bente1234 skrev (12 timer siden): Teoretisk sett selv om det er helse reiser så kan jo smitte bli med inn Eller ut.
Anbefalte innlegg