Gå til innhold

Ser du ned på barn som går med klær fra kjedebutikker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre.

Anonymkode: 075b9...d75

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Termen cubusbarn hørte jeg første gang her inne. Men svar på spørsmålet: nei, jeg ser ikke ned på barn med klær fra Cubus. Jeg ser ikke på hvor klærne til barna kommer fra. Jeg ser kun om de er brukanes og gjør det de ment for. 

Selv kjøper jeg ikke klær på butikkene, men handler stoff og lager egne klær. Er kun vinterklær som jakke og utebukse som kjøpes i butikk (nettbutikk). 

Anonymkode: 0fc71...8d4

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ser ikke ned på barn. Eller på foreldre. 

Anonymkode: 9e268...570

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Cubusbarn kommer fra serien Exit, som sikkert også er inspo til denne tråden.

La familier gjøre som de selv vil, og ikke prat dritt om verken billige eller dyre klær.

Anonymkode: 02e89...ee7

Cubusbarn er mye eldre enn serien Exit. Hørt ordet Cubusbarn lenge. Jeg synes klærne på Cubus er fine.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ærlig talt! Ser aldri ned på barn. 
stusser helle rop 2 åringer som kommer i Gucci. Det er bare merke og ikke komfortable klær. 
jobber i barnehage, og de aller fleste barna har helt vanlige klær fra vanlige kjedebutikker. Foreldrene har mer enn nok utgifter med høye boliglån og dyre barnehage / sfo regninger. Ser på foreldre som kjøper rimelige klær til barna som fornuftige og økonomiske

Anonymkode: c522a...12d

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det vel aldri barnas skyld at de går i de merkene/kjedebutikklærne de gjør. Det er foreldrene som har gjort valget og skaffet klærne til barna. 

Jeg må innrømme at det er noen økonomiske prioriteringer folk gjør når det kommer til barneklær, som jeg tenker er ufornuftige. Og det går litt alle veier. 
De aller fleste barn jeg vet om, går i diverse klær av den mindre dyre varianten, og veldig mange arver bort og arver av hverandre. (Også HM og Cubus klær.) Og ettersom "alle" har slike klær, så er det ingen som reagerer spesielt på det. 

De jeg tenker er "ufornuftige" er i hovedsak to kategorier: 

• De som kler opp barna i merkeklær (Gucci, Ralph Lauren, Lacoste osv.) Klærne er gjerne ikke så veldig egnet for en barne-hverdag, og jeg tenker for meg selv at foreldrene kler barna slik for å "skryte". Mens for meg "skryter" de av å prioritere fasade fremfor barnas beste. 
  • De som kjøper alle uteklær også fra kjedebutikkene. (Altså Cubus og HM og lignende.) Da tenker jeg lett at foreldrene ikke har fokus på kvalitet på uteklær, og at dårlige uteklær påvirker barnas opplevelse av utetid. 
    Altså, jeg vet uteklær av god kvalitet er litt dyrere, om det kjøpes nytt. Men gode uteklær tåler bruk, og kan fint kjøpes brukt. (Og barna bryr seg normalt ikke om tinge er nytt eller brukt.) En brukt Reima dress er ikke dyrere enn en ny HM dress. Men den er lettere og trekker mindre vann. 

Anonymkode: 14aae...091

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...