Gå til innhold

Caliper som har hengt seg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann!
Jeg har en caliper bak på høyresiden som har hengt seg og har tenkt til å reise til bilverkstedet i morgen. Lurer kort på hvor mye jeg kan forvente at dette kan koste. Ser for meg at jeg tar bremseskifte i samme slengen også, altså skiver, klosser og 1 caliper bak.

Har også hørt at hjullager kan ryke dersom caliperen er for ødelagt? Var sånn at jeg kjørte 15 minutter i går og det kom smått med røyk fra bremseskiven og luktet forferdelig.

Har en 2013 Audi A3 og tenkte å reise på mekonnomen da jeg har vært der de 2 siste gangene og fått super service.

Takk på forhånd for svar!

Anonymkode: be90f...792

Skrevet

Kan fort koste 5000,-. Deler i seg selv er ikke hele prisen, men det er satt en tid på hvor lang tid det tar.

AnonymBruker
Skrevet
tdm900 skrev (4 minutter siden):

Kan fort koste 5000,-. Deler i seg selv er ikke hele prisen, men det er satt en tid på hvor lang tid det tar.

Ikke mer? Betalte 6000kr for bremseskifte foran (kun klosser og skiver)

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Heisann!
Jeg har en caliper bak på høyresiden som har hengt seg og har tenkt til å reise til bilverkstedet i morgen. Lurer kort på hvor mye jeg kan forvente at dette kan koste. Ser for meg at jeg tar bremseskifte i samme slengen også, altså skiver, klosser og 1 caliper bak.

Har også hørt at hjullager kan ryke dersom caliperen er for ødelagt? Var sånn at jeg kjørte 15 minutter i går og det kom smått med røyk fra bremseskiven og luktet forferdelig.

Har en 2013 Audi A3 og tenkte å reise på mekonnomen da jeg har vært der de 2 siste gangene og fått super service.

Takk på forhånd for svar!

Jeg ville byttet alt på begge sider, altså skiver, klosser og caliper.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Thepig skrev (Akkurat nå):

Jeg ville byttet alt på begge sider, altså skiver, klosser og caliper.

Nå skal jeg få verkstedet til å fikse dette, har også fått høre at det ikke er nødvendig å bytte caliper på begge sider, men kun på den ene siden.
Har du noe prisestimat på dette?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå skal jeg få verkstedet til å fikse dette, har også fått høre at det ikke er nødvendig å bytte caliper på begge sider, men kun på den ene siden.
Har du noe prisestimat på dette?

Nei, dessverre. Jeg ser bare ikke for meg at prisforskjellen kan være velsig stor når du bytter caliper, skiver og klosser på en side da du også bør bytte skiver og klosser på den andre siden Da må caliperen av der også. Ja, det er mer jobb å bytte en caliper enn å bare ta den vekk for å bytte skiver\klosser. Samtidig må bremsesystemet luftes når du bytter en caliper og du slipper den utgiften igjen hvis den andre caliperen også må byttes om 1 eller 2 år. Skal du kvitte deg med bilen før det er det kanskje ikke noe poeng :)

Min konklusjon, hvis prisforskjellen er stor bytter du på en side, er den liten, type 2-3k ville jeg byttet begge calipere.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke mer? Betalte 6000kr for bremseskifte foran (kun klosser og skiver)

Er jo litt forskjell på foran og bak da, og ta det med ei klype salt. 

AnonymBruker
Skrevet
tdm900 skrev (1 minutt siden):

Er jo litt forskjell på foran og bak da, og ta det med ei klype salt. 

Aah, så bremser bak er billigere enn foran?

AnonymBruker
Skrevet

Calipere kan overhales for en liten neve hundrelapper, det er sjeldent nødvendig å bytte de.

Anonymkode: c94ea...392

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...