AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #1 Skrevet 28. mars 2021 Hei! Jeg lurer virkelig på hva andre i samme situasjon gjør, og håper noen har opplevd noe lignende. Min far og min storebror velger bevisst å ikke forholde seg til korona-anbefalingene i vårt fylke, og kjefter på meg, ignorerer meg, og mener jeg er årsaken til at familien vår har for lite kontakt fordi jeg velger å følge de anbefalingene som er gitt. Nå er jeg så sint at jeg snart sprekker, og lurer på hva i all verden jeg skal gjøre. Skal jeg bare stå på mitt, og «være skyld» i at det blir ekstremt dårlig stemning innad i familien? Skal jeg være litt mindre rigid og respektere at de besøker/har besøk/har mange nærkontakter og fortsette å la dem komme hit for å besøk meg, min mann og våre barn? Si ifra? Ikke si ifra? Jeg føler alternativene er å lage et helvete for å gjøre det jeg selv mener er riktig (ikke la de komme innom oss i påsken for eksempel, og dermed frarøve barna mine tid med morfar og onkel og hans familie), eller gå på bekostning av nasjonale anbefalinger for å opprettholde familiefreden? Hva gjør andre i tilsvarende situasjon? Jeg har prøvd en million ganger å forklare hvorfor vi må følge anbefalingene, men det har jeg herved gitt opp🙄 Anonymkode: 83f44...e46
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #2 Skrevet 28. mars 2021 Det er anbefalinger, ikke forbud og man skal følge de men kan gjøre sine vurderinger også. Vi har fulgt de til punkt og prikke hele året men skal nå avvike noen slik at vi får hjelp og barnet møtt besteforeldrene. Ellers følger vi det. Anonymkode: f8acf...3da 4
PM75 Skrevet 28. mars 2021 #3 Skrevet 28. mars 2021 Følg de nasjonale eller lokale anbefalingene, er du snill. Hvis alle bare tenker på seg selv og «skal bare», så blir vi aldri ferdig med disse tiltakene. Leit å høre at familien presser deg, selvom det er du som gjør det riktige. 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #4 Skrevet 28. mars 2021 Så lenge anbefalingene ikke gir mening dropper vi å følge dem. Her skal det feires bursdag og ha familiebesøk i påska, samt vi skal bort på besøk. Det er ganske opplagt at det er importsmitte som er grunnen til økning, at anbefalingene skal strammes inn for "vanlige" folk i stedet for å stenge grensene er helt uforståelig for meg. Vi treffer våre familier, og har null dårlig samvittighet for det. Anonymkode: bb518...daa 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #5 Skrevet 28. mars 2021 Du holder selvsagt på ditt, idiotiske folk som ikke kan dølge anbefalinger so kommer til å ende med at det blir forbud Anonymkode: 6c58e...b6a 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #6 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så lenge anbefalingene ikke gir mening dropper vi å følge dem. Her skal det feires bursdag og ha familiebesøk i påska, samt vi skal bort på besøk. Det er ganske opplagt at det er importsmitte som er grunnen til økning, at anbefalingene skal strammes inn for "vanlige" folk i stedet for å stenge grensene er helt uforståelig for meg. Vi treffer våre familier, og har null dårlig samvittighet for det. Anonymkode: bb518...daa Typisk egoistiske nordmenn Anonymkode: 6c58e...b6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå