AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #1 Skrevet 28. mars 2021 Da ligger jeg her som en potetsekk! Jeg har ingen energi og klarer ikke å dusje en gang. Gruer meg som faen til fødsel da det gjorde så vondt sist at jeg trodde jeg skulle dø! Måtte ha vakuum sist og lå 3 døgn på rad med rier.. Hadde så vondt at jeg spydde under fødsel flere ganger. Ba om keisersnitt men fikk ikke. Følte meg kjørt over av 100 lastebiler etter endt fødsel og sto igjen som er traumatisk vrak! Fødte sist for 1,5 år siden så er ganske kjapt på igjen og håper dette kan gjøre fødsel nr 2 enklere! Har Preglife app og der står det at jeg har 39+4 dager, så står det uke 40 over.. Er jeg nå i uke 39, eller 40😩? Mulig det er et dumt spørsmål men jeg klarer ikke å finne ut av dette akkurat nå. Noen tips og råd fra erfarne kvinner? Noen tips om å få igang fødsel.. Anonymkode: 2603d...e44
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #2 Skrevet 28. mars 2021 Norsk helsevesen vil si du er i uke 39... Anonymkode: dd42d...e9c 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #3 Skrevet 28. mars 2021 39+4 blir det riktige rent faktuelt sett, du har gått 39 fulle uker pluss 4 dager gravid. Appen sier at du "er i uke 40" da du etter fullgått denne uken har gått 40 uker. Vet ikke hvorfor apper gjør det slik, men kjenner det igjen:) Men det stemmer som AB over sier, i norsk helsevesen er du i uke 39. Vet at mange på KG har vært i denne diskusjonen mange ganger:P Anonymkode: ab675...c4e
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #4 Skrevet 28. mars 2021 Fødte selv 39+5 andre gangen. Vi hadde sex kvelden før, og baby ankom 9 timer etter det. Anonymkode: d316e...f61 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #5 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fødte selv 39+5 andre gangen. Vi hadde sex kvelden før, og baby ankom 9 timer etter det. Anonymkode: d316e...f61 Wow, er det sant😃 Sex hjelper som regel alltid virker det som.. Vi hadde sex natten før første barnet kom, men tenkte aldri over at det var grunnen. Anonymkode: 2603d...e44
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #6 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Norsk helsevesen vil si du er i uke 39... Anonymkode: dd42d...e9c Ok, da vet jeg det. Sykt forvirrende at appen sier uke 40, så er jeg i uke 39. Men da vet jeg hvor langt jeg er på vei iallfall. Anonymkode: 2603d...e44
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #7 Skrevet 28. mars 2021 Noen med tips for fødselsangst? Eller er det bare å hoppe i det🙈 Anonymkode: 2603d...e44
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #8 Skrevet 28. mars 2021 Barnet kommer når du/det er moden nok, sex eller ei😉 Om det er noen trøst, var min fødsel nummer to en drømmefødsel, rask og grei, etter en forferdelig langtrukken og smertefull fødsel med nummer en😊 Anonymkode: 2bf6b...aa0 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #9 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Noen med tips for fødselsangst? Eller er det bare å hoppe i det🙈 Anonymkode: 2603d...e44 Hvis du virkelig hadde hatt fødselsangst hadde du vel gjort noe med det litt tidligere enn uka før termin. Blir litt provosert over folk som bruker ordet angst når det i realiteten bare er noe man gruer seg til. Ingen med fødselsangst hadde tenkt tanken "bare hoppe i det". Men går til samtaler med jordmor, blir henvist til fødselsforberedende på sykehuset. Snakker med leger, legger en plan. Vi snakker tettere oppfølging gjennom hele svangerskapet. Hilsen noen med fødselsangst. Anonymkode: dd42d...e9c 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #10 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Barnet kommer når du/det er moden nok, sex eller ei😉 Om det er noen trøst, var min fødsel nummer to en drømmefødsel, rask og grei, etter en forferdelig langtrukken og smertefull fødsel med nummer en😊 Anonymkode: 2bf6b...aa0 Blir så glad over å høre slike historier❤️ Drømmer om det samme men er sikker på at det blir er rent helvete den gangen her også.. Jeg trodde seriøst jeg skulle dø sist! Hva gikk bedre andre gang og hva skjedde om jeg kan spørre? Anonymkode: 2603d...e44
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #11 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du virkelig hadde hatt fødselsangst hadde du vel gjort noe med det litt tidligere enn uka før termin. Blir litt provosert over folk som bruker ordet angst når det i realiteten bare er noe man gruer seg til. Ingen med fødselsangst hadde tenkt tanken "bare hoppe i det". Men går til samtaler med jordmor, blir henvist til fødselsforberedende på sykehuset. Snakker med leger, legger en plan. Vi snakker tettere oppfølging gjennom hele svangerskapet. Hilsen noen med fødselsangst. Anonymkode: dd42d...e9c Har du ikke hørt om å utsette smerter ved å fortrenge eller undergrave redselen/angsten? Jeg har slitt veldig men siden dette er andre gang og jeg vet hva jeg går imot er jeg litt roligere fordi angsten blir bedre av å vite hva jeg går imot selv om forrige fødsel var et rent helvete. Min fødselsangst blir roligere av å vite at jeg har en eller annen form for mer kontroll. Min forrige graviditet som var for 1,5 år siden gikk jeg til samtaler med privat jordmor og betalte dyre dommer for dette i tillegg til oppfølgning av både fastlege, helsetjenesten og samtaler med ultralyd fra jordmødre på kvinne og barn. Vi brukte over 75 000kr på privat jordmor for å få mer bukt på min angst angående fødsel og jeg fikk verdens beste oppfølgning så takk gud for at vi har god økonomi fordi hjelpen jeg fikk av det offentlige var rævva og ikke nok for min del. Jeg fikk begrunnelsen av min fastlege at jeg hadde fødselsangst og at jeg derfor skulle komme oftere til samtaler med lege i tillegg til det private. Har også gått til samtaler hos fastlege hver 2 uke hele svangeskapet denne gangen for å holde angsten i sjakk. Forrige graviditet var intens og et rent helvete men jeg fikk god hjelp av to veldig flinke jordmødre. I tillegg hadde min private jordmor mulighet til å snakke med de andre jordmødrene og jeg hadde kontakt med henne på mobilen noe som var utrolig betryggende for min angst. Så her tar du feil gitt, jeg har hatt tidenes fødselsangst og nå kjenner jeg på den igjen men jeg vil ikke kjenne fordi det gjør så vondt. Takk gud for at jeg vet hva jeg går til, men takk faen for at smertene er noe jeg har erfart og aldri helst vil oppleve igjen og det gjør til at jeg gruer meg enda mer å utsetter å tenke samt føle på det.. Jeg kommer til å klare det, og har trua på en enklere fødsel denne gang men har jeg angst! JEG HAR SATAN SÅ MYE ANGST! Anonymkode: 2603d...e44 2
SnartMammaLykke Skrevet 28. mars 2021 #12 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvis du virkelig hadde hatt fødselsangst hadde du vel gjort noe med det litt tidligere enn uka før termin. Blir litt provosert over folk som bruker ordet angst når det i realiteten bare er noe man gruer seg til. Ingen med fødselsangst hadde tenkt tanken "bare hoppe i det". Men går til samtaler med jordmor, blir henvist til fødselsforberedende på sykehuset. Snakker med leger, legger en plan. Vi snakker tettere oppfølging gjennom hele svangerskapet. Hilsen noen med fødselsangst. Anonymkode: dd42d...e9c Flere jeg kjenner med fødselsangst som har «hoppet i det», mange orker ikke å grue seg i flere måneder fordi de vet at det vil gjøre vondt psykisk og fysisk uansett. Gjelder spesielt flergangsfødende.. Hos førstegangsfødene kan det være annerledes muligens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå