Gå til innhold

Nå krever hun at far skal ha fri hver gang han har samvær

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine av alle krav og bestemmelser eksen til kjæresten min finner på for å stikke kjepper i hjulene for samværet hans med deres felles barn. Det er alltid noe. Nylig var det at han måtte vise negativ korona-test før han fikk ha barnet. Siste nå er at han ikke kan jobbe de dagene barnet er hos han, i følge mor, for da prioriterer han ikke samværet, og da kan jo barnet like så godt være hos henne! Altså, de aller fleste av oss har en jobb vi må følge opp, også hun. 

Hva ER det som får enkelte kvinner (aldri hørt menn oppføre seg sånn) til å tro de kan stille krav og bestemme på denne måten?? Dette er overhode ikke hennes business. (Sikkert de samme som bestemmer og detaljstyrer alt vedrørende barna i et forhold..) Dette må jo være en diagnose?!

Anonymkode: 8d954...0f0

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke din business heller, er det?

• Liker 22
Skrevet

Det er jo så enkelt som at hun ikke bestemmer noe av dette. Hva venter dere på? Ring familievernskontor

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Hva jobber far med? Er han vanlig ansatt eller selvstendig næringsdrivende som jobber ca 24/7?

Anonymkode: 16a1b...2b9

AnonymBruker
Skrevet
superior skrev (36 minutter siden):

Det synes jeg er teit å skrive. De er kjærester, og det er kort at hva som skjer med kjæresten og hans barn er relevant for henne. 

Moren til barnet kan ikke kontrollere hvordan han styrer tiden sin under samvær. Oppfordre han til å ha et møte på familievernkontoret. Du kan ikke gjøre så mye annet enn å støtte ham.

Anonymkode: 52074...9d6

• Liker 45
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes dessverre mange sånne kjærringer 

Anonymkode: d1a31...33d

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er sånn at dere har 50/50 og far jobber vanlig er hun jo helt på jordet. Men om det for eksempel kun er helgesamvær og far VELGER å jobbe de dagene synes jeg hun har et poeng. Men du svarte aldri i den andre tråden på spørsmål om hvor mye samvær han har. Kanskje du kan svare på det nå?

Anonymkode: 7ab7f...065

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Far jobber mens barnet er i skole, men forstår at pappa'n er hjemme når barnet er hjemme. Det er jo de to som skal ha tid sammen og om han jobber så bør barnet være hos mor. 

Anonymkode: 54fc6...41d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

At far jobber i ukedagene mens barnet er på skolen er innafor. At far jobber i helgene når han skal ha samvær er ikke det, da får samværet legges til helger han har fri. 

Det samme gjelder for øvrig for mor. 

Anonymkode: 4afa9...31d

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

At far jobber i ukedagene mens barnet er på skolen er innafor. At far jobber i helgene når han skal ha samvær er ikke det, da får samværet legges til helger han har fri. 

Så hvis mor jobber bør barnet være hos far også da eller? Noen mødre er bare ikke gode. De tror de eier barnet. Håper karma kommer og tar dem. Ta kontakt med familievernkontoret.

Anonymkode: 3464a...8c5

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

For noe tull. Man kan ikke velge bort jobb mam har

Anonymkode: 98bde...387

• Liker 5
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg håper de samme reglene gjelder hos mor?

Far må sette en stopper for denne galskapen. Hvis ikke finner hun selvsagt på nye ting hele tiden.

PS: Jeg går selvsagt ut fra at den uken far har barna prioriteres samvær slik at overtid utgår og at helgen settes av til ungene. Det er den naturlige tingen å gjøre når man ser sine barn 50 % av tiden. Jeg går selvsagt ut fra at det samme gjelder hos mor.

AnonymBruker
Skrevet

En fin huskeregel:

Ikke involver deg med en partner som har barn. 

Anonymkode: 91c85...3be

• Liker 12
Skrevet
superior skrev (3 timer siden):

Hvorfor skriver du det? Så klart hun blir lei seg av å se at mannen hennes blir herset med og ikke får sett barna sine jevnlig! Det handler om å støtte hverandre i livet som gode partnere gjør! 

Og til ts - det er en virkelig vanskelig situasjon! Jeg skulle ønske alle foreldre som har skilt lag kan forstå at barna har godt av å være sammen med begge foreldrene sine! (Og ja, før noen skriver det, det finnes unntak).

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når barnet er på skolen er det jo naturlig at far jobber. (Og noen timer etter hvis barnet ikke er på sfo). Men om far jobber kveld/helg, slik at barnet er alene/med stemor/med barnevakt er det jo klart at barnet helst bør være hos mor. 

Anonymkode: 6afb0...39b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så hvis mor jobber bør barnet være hos far også da eller? Noen mødre er bare ikke gode. De tror de eier barnet. Håper karma kommer og tar dem. Ta kontakt med familievernkontoret.

Anonymkode: 3464a...8c5

Ja, foreldre bør være førstevalg på tid med barnet. Før alle andre barnepiker. For når man deler på et barn så ønsker man stort sett ekstra tid med barnet hvis man kan. 

Anonymkode: 54fc6...41d

• Liker 2
Skrevet

Du skriver at han har samvær? Er enig at om han har samvær annen hver helg, bør han prioritere barnet. Hvem passer barnet når han jobber?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De får tilpasse samværet så han har barnet når han har helgefri da, eller jobber dagtid når barnet er på skolen. Det er da helt vanlig. Jeg kjenner flere der moren er sykepleier og jobber turnus, da tilpasses samværet turnusen hennes, slik at barnet er hos faren når hun jobber kveld og helger. Samvær er med forelderen, hvis forelderen ikke kan være sammen med barnet så er det ikke samvær.

Anonymkode: 489ea...2ad

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om jeg føler det er så urimelig, for alt du vet kan barna ha sagt noe? Min far var sammen med en dame vi ikke likte, han drev eget firma og måtte stadig jobbe ekstra de helgene vi var på besøk. Vi turde ikke si noe der, men sa det jo selvfølgelig til mamma da vi kom hjem. Vi ville jo være med pappa, ikke være alene hjemme med en dame som helst ikke ville ha oss der. 

Anonymkode: 20198...663

• Liker 7
Skrevet

Jeg vet ikke hva slags jobb far har eller hvor mye samvær han har men; hvis det er snakk om annenhver helg, synes jeg faktisk mor har rett. Samboeren min har sin annenhver helg, og både jeg og mor forteller han rett som det er at han bør sørge for å ha fri de helgene han har datteren sin. Så jeg synes ikke det er for mye å kreve. Har han henne ekstra i forbindelse med ferier eller fridager, kan han så klart ikke alltid ta seg fri, både pga penger og fordi det ikke alltid passer seg sånn. 

Men hvis kjæresten din har barnet sitt annenhver uke, er det for mye å kreve at han skal ha fri når han har henne. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...