AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #1 Skrevet 28. mars 2021 Hva tenker du som utleier er den gylne middelvei for antall måneder depositum. Man skal både filtrere ut slabbedasker og uønskede leietakere, samtidig som man ikke skremmer vekk gode leietakere. Depositumet kan max være 6 mnd leie. Jeg tenker 4-5 mnd. Anonymkode: eb3b4...fab
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #2 Skrevet 28. mars 2021 3 mnd er standard. De fleste som leier er ok mennesker som gjerne studerer eller er i en knapp situasjon. Men felles for de er at de kan betale husleien og de vil betale husleien. Ved 4-5 mnd finner du bare de som absolutt vil leie med deg, eller om det er lite å finne i området du bor i. Jeg og samboer betalte 3 mnd da han var ufør og jeg var langtidsarbeidsledig (ufaglært). Vi hadde aldri problemer med å betale husleien for vi vet hvordan å bruke penger (eller ikke gjøre det), men vi var i en knapp situasjon den tiden. Da vi skulle flytte ble vi tilbudt lavere leie for husvertene ville ha oss der lenger. Nå er vi rike og eier selv. Anonymkode: 5de2b...179 3
Gjest Blondie65 Skrevet 28. mars 2021 #3 Skrevet 28. mars 2021 Den gylne middelvei er 3 måneder. Jeg synes det er greit at depositumsinnbetalingen tilsvarer leie i oppsigelsestiden. Dvs. at er det 3 måneders oppsigelse tilsvarer depositum 3 måneders leie.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #4 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): 3 mnd er standard. De fleste som leier er ok mennesker som gjerne studerer eller er i en knapp situasjon. Men felles for de er at de kan betale husleien og de vil betale husleien. Ved 4-5 mnd finner du bare de som absolutt vil leie med deg, eller om det er lite å finne i området du bor i. Jeg og samboer betalte 3 mnd da han var ufør og jeg var langtidsarbeidsledig (ufaglært). Vi hadde aldri problemer med å betale husleien for vi vet hvordan å bruke penger (eller ikke gjøre det), men vi var i en knapp situasjon den tiden. Da vi skulle flytte ble vi tilbudt lavere leie for husvertene ville ha oss der lenger. Nå er vi rike og eier selv. Anonymkode: 5de2b...179 Her motsier du deg selv. Huseier ville ha dere der lenger fordi det finnes så mye rask og fantepakk blant leietakere. Anonymkode: eb3b4...fab
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #5 Skrevet 28. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Her motsier du deg selv. Huseier ville ha dere der lenger fordi det finnes så mye rask og fantepakk blant leietakere. Anonymkode: eb3b4...fab Nei, hun motsa seg selv ikke, men du forsøkte å pålegge henne din egen mening om leietakere. 3 mnd. er den gyllende middelvei. Den gyllende middelvei pleier å ligge på midten, og er midt imellom 0 og 6 mnd (min-max). Anonymkode: 73592...bd5 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #6 Skrevet 28. mars 2021 Hvis leietaker slutter å betale kan det fort ta mer enn 3mnd å få dem ut. Jeg har leid ut tidligere og hadda da 3 mnd depositum, men kommer til å ta 6 mnd om jeg skal leie ut igjen. Anonymkode: 642e2...8ed
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #7 Skrevet 28. mars 2021 Vi flyttet til en by hvor det var mange om beinet for noen år siden. (Utleierne vi var i kontakt med sa gjerne at de fikk 50-100 henvendelser samme dag som de la ut leiligheten.) Vi håpte faktisk på å finne noen som ville ha 6 mnd depositum sånn at vi slapp å konkurrere med så mange. 😛 (Ulempen for utleier hvis man ønsker å leie ut lenge er jo at om man klarer å spare opp 6 mnd depositum så klarer man gjerne egenkapital etter hvert også. Vi kjøpe hus 1,5 år senere.) Men vi fant ingen som ville ha 6 mnd, alle tok 3 mnd. Bortsett fra hun som faktisk endte opp med å velge oss til slutt, hun ville ikke ha depositum i det hele tatt. Anonymkode: 737b0...220
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #8 Skrevet 28. mars 2021 Tar alltid 6 mnd depositum som er lovens maksbeløp. Man får ikke folk ut ved hjelp av namsmannen iløpet av 3 mnd. Anonymkode: 3bf0f...e20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå