AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #1 Skrevet 28. mars 2021 Ser på plantegningene til et hus vi er interessert i og da er et av rommene oppført som «tyrkisk rom». Hva i all verden kan det tenkes å være? Er det typ «røykestue?» det er et hus fra 1930 tallet, hvis det betyr noe. Anonymkode: 8760d...c04
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #2 Skrevet 28. mars 2021 Det betyr tyrkisk bad Anonymkode: 3319e...61d
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #4 Skrevet 28. mars 2021 Er det ikke bilde av dette rommet i prospektet? Jeg tenkte også steambad. Anonymkode: bb9e1...404
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #5 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det ikke bilde av dette rommet i prospektet? Jeg tenkte også steambad. Anonymkode: bb9e1...404 Nei, jeg var sikkert litt uklar. Altså på de orginale tegningene hos plan og bygningsetaten står det «tyrkisk rom». I dag er det en stue der. tipper rommet er ca. 25 kvm, så det har vært et stort bad i så tilfelle. Men tyrkiske bad er kanskje romslige?🤷🏼♀️ ts Anonymkode: 8760d...c04
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #6 Skrevet 28. mars 2021 Jeg har lest om et tyrkisk rom i en gammel roman en gang, og da var det snakk om en slags åpen stue med benker langs veggene. Nesten en slags blanding av stue og venteværelse, men med gjennomgang inn til andre stuer. Kan det stemme med plantegningene? At det f.eks. er en mellom-stue mellom spisestue og finstue, ikke egentlig et oppholdsrom men mest et rom man bare går igjennom? Anonymkode: 0e5ae...475
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #7 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har lest om et tyrkisk rom i en gammel roman en gang, og da var det snakk om en slags åpen stue med benker langs veggene. Nesten en slags blanding av stue og venteværelse, men med gjennomgang inn til andre stuer. Kan det stemme med plantegningene? At det f.eks. er en mellom-stue mellom spisestue og finstue, ikke egentlig et oppholdsrom men mest et rom man bare går igjennom? Anonymkode: 0e5ae...475 Ja, det stemmer veldig godt, det er på en måte en mellomstue, så merkelig og litt gøy😄 ts Anonymkode: 8760d...c04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå