Gå til innhold

Hvorfor tror folk på politikerne, egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor tror folk på politikerne? Nå er Norge stengt ned, så vi knapt nok får lov til å gå ut av døren, samtidig som grensene er åpne og importsmitten velter inn i Norge. Selv de dummeste burde klare å se at her er det noe som ikke stemmer. Likevel tror folk fortsatt fullt og fast på politikerne Hvorfor det?

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk ikke bare tror på dem, de hyller dem. Uansett hvor absurde tiltak som gjøres eller de bryter reglene selv. Det kalles hjernevask. De er fullstendig hjernevasket. 

• Liker 11
Skrevet

Det har blitt sekt mentalitet syns jeg ..jeg har nevnt det før. Det er nesten som om vi skulle stå foran ett stup og hoppe utenfor så er du død... men hadde regjeringa sagt hopp nå så hadde jaggu mange hoppet. De som er kritiske til det og vil ikke dø og vil ikke hoppe i en sekt vil av majoriteten av de andre sett på som "gale" og innenfor denne pandemien så blir kritiske røster fort tillagt konspirasjonsteorier og at man blir framstilt som stokk dum. 

• Liker 9
Skrevet

Det er vel mange som stoler blindt på «øvrigheta» og ikke orker sette seg inn i ting selv. De finnes ikke kritiske til noe og finner seg i alt som blir sagt og gjort.

Skrevet

Hjernevasket, der er media med og. 
Glad jeg tenker selv, og ikke lar andre påvirke meg. 

• Liker 1
Skrevet

De er kun interessert fordi penger via skatt skal tilrettelegge for at øvrigheten kan få gjort suksess. De har jo kjøpt mange boliger i andre land, og de investerer godt i aksjer. Tillegg skatt i bompenger er jo for dem å ta drops fra små barn. 

Skrevet (endret)

Fordi folk flest faktisk forstår hvor komplisert det er å håndtere en pandemi. Politikerne må hele tiden må veie ulike hensyn opp mot hverandre og ta raske beslutninger, samtidig som de har begrenset informasjon i det de fatter beslutningene.

Pandemien har vist at populistiske politikere, de som tror det finnes enkle svar på kompliserte spørsmål, har vært dårligst til å håndtere denne typen kriser.

Det betyr ikke at politikerne ikke av og til gjør feilvurderinger, under pandemien har det nok vært flere både lokalt og nasjonalt.

Men jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at det store flertallet av politiske vedtak er fattet med en intensjon om å håndtere pandemien og konsekvensene av den, best mulig. 

Så langt er det få land som har håndtert pandemien like godt som Norge, og det fortjener faktisk politikerne litt skryt for.

Endret av Mardrøm
  • Liker 2
Skrevet
Mardrøm skrev (13 timer siden):

Fordi folk flest faktisk forstår hvor komplisert det er å håndtere en pandemi. Politikerne må hele tiden må veie ulike hensyn opp mot hverandre og ta raske beslutninger, samtidig som de har begrenset informasjon i det de fatter beslutningene.

Pandemien har vist at populistiske politikere, de som tror det finnes enkle svar på kompliserte spørsmål, har vært dårligst til å håndtere denne typen kriser.

Det betyr ikke at politikerne ikke av og til gjør feilvurderinger, under pandemien har det nok vært flere både lokalt og nasjonalt.

Men jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at det store flertallet av politiske vedtak er fattet med en intensjon om å håndtere pandemien og konsekvensene av den, best mulig. 

Så langt er det få land som har håndtert pandemien like godt som Norge, og det fortjener faktisk politikerne litt skryt for.

Norge rekker ikke opp til stor tåa i forhold til mange andre land. Det er kun fordi Norge har liten befolkning til holdt lenge smittetall nede, men de visste jo egentlig ikke hva dem bedrev med, alle anbefalinger er jo på lav nivå slik de har bedrevet på med. All informasjon rundt pandemi var støvet i en perm i ett eller annet kontor, var iallfall ikke noen offentlige ansatte som var berett til å håndtere det. 

• Opprett ny...