Gå til innhold

Kun en partner hele livet - lurer på om det vil holde.. Og ville de klart seg alene??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Jeg er den eneste i gjengen som ikke har "fått til" livet helt enda, er singel og føler jeg kan se langt etter en partner. Var samboer med en i 10 år, men endte i brudd pga av økonomi + andre ting. Alle i ungdomsgjengen som jeg fortsatt har kontakt med har etablert seg for lenge siden, og det blir alltid til at man sammenligner seg med disse.. Det begynner jeg å bli lei - jeg har etterhvert fått andre venner som er mer "nyansert", ikke det typiske "mastergrad - jobb - hus og bil - mann og barn"  - alt på stell. 

En av mine venninner ble sammen med en fra vårt hjemsted som jeg også var noe interessert i tidligere. Hun har kun vært med han i godt over 10 år, tror ikke hun har kysset noen andre engang. Det virker som et praktisk forhold, hvor absolutt alt handler om barna og det fine huset på vestkanten. Noen ganger lurer jeg på om de noengang har savnet å være med andre...  For min del kan jeg iallefall sitte på gamlehjemmet og tenke på mine tidligere flammer 😅 Hva hadde dere tenkt om kun en sexpartner i løpet av livet?

Jeg må slutte å sammenligne meg - og noen ganger tenker og ønsker jeg at også de skulle få følt på hvordan det er å være alene og greie alt sjøl... 

Anonymkode: 75522...072

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mmmm.....det jeg leser mest ut av posten din er at du overfører dine antakelser over på andre i negativ forstand?

Hvorfor trekke andre inn i dette med en nedsettende tone?

Mulig de har et kjedelig sexliv. Eller så har de det fantastisk.

Selv har jeg vært sammen med samme mann i 20 år, og har fortsatt høy lyst og lite sperrer på soverommet. (Ja, og mastergrad/barn). 

Hva er poenget ditt? At du vil ha kjæreste? Trives som singel? 

Du er jo bare sjalu og smålig her - hvordan hjelper det deg at andre må kjenne på singellivet?

Enkelte i parforhold har forøvrig alt ansvar selv. 

Anonymkode: 4ab8c...741

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mmmm.....det jeg leser mest ut av posten din er at du overfører dine antakelser over på andre i negativ forstand?

Hvorfor trekke andre inn i dette med en nedsettende tone?

Mulig de har et kjedelig sexliv. Eller så har de det fantastisk.

Selv har jeg vært sammen med samme mann i 20 år, og har fortsatt høy lyst og lite sperrer på soverommet. (Ja, og mastergrad/barn). 

Hva er poenget ditt? At du vil ha kjæreste? Trives som singel? 

Du er jo bare sjalu og smålig her - hvordan hjelper det deg at andre må kjenne på singellivet?

Enkelte i parforhold har forøvrig alt ansvar selv. 

Anonymkode: 4ab8c...741

Jeg leser det mer som hun kjenner på ett savn...hadde hun fortjent all den pepper'n da?

AnonymBruker
Skrevet

En kan ikke skifte partner ofte bare for å ha noe å se tilbake på når en blir gammel. Vi er forskjellige - og ønsker oss ulike ting fra livet. De som har en partner gjennom hele livet kan ha det stabilt men samtidig spennende. Å vite at den ene alltid er der og det å ha noen å dele stort og smått med, trenger ikke være verken kjedelig eller negativt.

Anonymkode: eae4b...24c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva hadde dere tenkt om kun en sexpartner i løpet av livet?

Jeg tenker at de som treffer rett på første forsøk er heldige. Og at de som sitter på gamlehjemmet og trøster seg med at om alt annet gikk til helvete så hadde de i hvert fall mange sexpartnere er personer jeg har lite til felles med.

Anonymkode: 620f5...dca

• Liker 1
Skrevet

Så du lengter etter noe du kritiserer? Er det fordi du egentlig ønsker at du var en av de som holdt på samme forholdet fra purung alder eller forventningene om det? Hva vil DU?

Jeg tror mange lever lykkelig med samme kjæreste hele livet, men faktisk håper jeg ikke min sønn vil holde på samme jenta resten av livet. For, som du sa, jeg tror det hører til sjeldenhetene at det funker f eks seksuelt. Tror de noen ganger holder sammen av redsel for den store forandringen. Og jeg som ble skilt etter 20 år visste nå mye mer hva JEG trengte, og kunne formidle det på en måte jeg ikke kunne da jeg var 21 år, dvs mye lettere å finne ute hva man selv trenger i en kjæreste. Noen har nok flaks og passer bra sammen hele livet, men sjansen for å vokse fra hverandre er veldig stor.

Ikke se så mye på de andre, de har ikke "fått til" livet bare fordi de har partner og mastergrad og fint hus på vestkanten. De må være fornøyde med sine valg og ikke bare følger forventninger, og her er det nok mange som psyker vekk egne ønsker. 

Du har ikke IKKE "fått til" livet fordi du IKKE har disse tingene! Det finnes ikke en mal på hvordan man skal leve! (Selv om en eks-venninne av meg med vellykket fasade og hus på vestkanten, trodde det. Jeg er skilt og mye lykkeligere enn henne, selv om de har MYE bedre råd enn meg).

Prøv å tenke på hva du HAR uten å disse de andre. Jeg kan love deg at noen av de sliter med ting du ikke har den fjerneste idé om, og at noen av dem misunner deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært gjennom noen brudd, men det siste jeg vil gjøre er å sitte på gamlehjemmet og tenke på gamle flammer ihvertfall.... Hjernen min har fortrengt det som måtte være av saftig sexliv. Jeg husker faktisk ingenting. Har bare fokus på her og nå, sjøl om jeg bl.a. har et brudd i et forhold på 10+ år bak meg. Er i et nytt forhold. Sliter med økonomien og måtte selge boligen pga sykdomsperiode, men jeg lever og er funksjonsfrisk :) Har også klart å ramle sammen med en jeg matcher mye med seksuelt, og særlig i det siste har vi det veldig bra. Min sorg og bekymring er barn og at jeg ikke har fått dem ennå. Men det kan jo komme.... og uansett inneholder livet mye fint. Man må glede seg over alle tingene som er bra. 

Anonymkode: f072f...baf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi lever i 2021. De som har vært sammen med ungdomskjæresten sin i 10 år er det ikke fordi de "må" slik som i gamle dager. De er det fordi det ble en match. Om de ikke virker lidenskapelig forelsket utenfor hjemmet, så kan det hende at de sparer dette når de koser seg alene hjemme. Meg og samboeren er superkosete hjemme, men sitter ikke oppå hverandre når vi er på besøk hos andre.

Og 10 år er ikke lenge. Jeg fikk 3 barn med eksen min. Var sammen med han i 17 år. Er nå sammen med min nåværende på det fjerde året.

Men har 2 kjærester før der også,da. På 2 år og 1 år.

Åj, må følte jeg meg gammel 😂 Men mye kjekt å se tilbake på, da. Men det har sikkert barndomsvenninnene dine også 😊 selv om de har gjort andre valg.

Anonymkode: 52fbc...206

AnonymBruker
Skrevet

Jeg møtte min mann da jeg var 18 år. Det er nå over 20 år siden. Jeg hadde riktignok hatt sex med to før det, men det var ikke noe ordentlig kjæresteforhold, bare jeg som var ung og dum. Min mann har ikke hatt andre partnere enn meg. Vi fungerer veldig bra sammen. Jeg tenker overhode ikke på at jeg skulle ha "rast" fra meg som yngre og prøvd flere partnere. Og i følge min mann så tenker han likt. Vi har ikke det behovet. 

Så da kan jeg sitte på gamlehjemmet (forhåpentligvis sammen med min mann) og tenke på alle de fine årene våre. 

Anonymkode: d98ce...fcb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...