GrønnNellik68 Skrevet 28. mars 2021 #1 Skrevet 28. mars 2021 https://www.dagbladet.no/nyheter/fhi-sykehusene-fikk-bestemme/73562679 ja no surprise det. De rikeste først uansett. 6
Gjest Villfisker Skrevet 28. mars 2021 #2 Skrevet 28. mars 2021 Jeg tenker mitt, men kan ikke skrive det her.
GrønnNellik68 Skrevet 28. mars 2021 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2021 Her er det ikke snakk om å ta vare på de svake i samfunnet.. det er kun meg og meg og meg. Så de som sier til oss som er imot alle disse korona tiltakene og kan drepe noen i risikogruppa. Hva sier dere når toppledere gjør det samme for å sikre seg selv?? 1
Gjest Smeltemann Skrevet 28. mars 2021 #4 Skrevet 28. mars 2021 Det er viktig at ledere får først, skjønner det godt jeg.
Hr. Aktiv Skrevet 28. mars 2021 #5 Skrevet 28. mars 2021 Bente1234 skrev (7 minutter siden): Her er det ikke snakk om å ta vare på de svake i samfunnet.. det er kun meg og meg og meg. Så de som sier til oss som er imot alle disse korona tiltakene og kan drepe noen i risikogruppa. Hva sier dere når toppledere gjør det samme for å sikre seg selv?? Hele samffunnet har blitt slik. Problemet er at ingen tar til motmæle og bare lar de holde på. 3
GrønnNellik68 Skrevet 28. mars 2021 Forfatter #6 Skrevet 28. mars 2021 Smeltemann skrev (20 minutter siden): Det er viktig at ledere får først, skjønner det godt jeg. Særlig når de og sitter i hjemmekontor 8
Isambard Skrevet 28. mars 2021 #7 Skrevet 28. mars 2021 Bente1234 skrev (37 minutter siden): Her er det ikke snakk om å ta vare på de svake i samfunnet.. det er kun meg og meg og meg. Så de som sier til oss som er imot alle disse korona tiltakene og kan drepe noen i risikogruppa. Hva sier dere når toppledere gjør det samme for å sikre seg selv?? Topplederen har alene ansvar for hele virksomheten. Hele sykehuset i dette tilfellet antar jeg. Kanskje ikke urimelig prioritering at denne ene personen blir vaksinert? Jeg ville helt soleklart prioritert enkelte stillinger i administrasjonen. Ting kan stoppe opp og få mye større konsekvenser enn at én sykepleier bli sykemeldt. Det er ganske kritisk å skaffe medisiner og utstyr for eksempel. 6
Example Skrevet 28. mars 2021 #8 Skrevet 28. mars 2021 I utgangspunktet er ikke dette nødvendigvis noen dum prioritering, at viktig personell vaksineres. Samtidig bryter dette fullstendig med det man har lagt opp som strategi. Det er også utrolig provoserende for andre grupper, som er mye mer smitteutsatt i sine jobber. At folk vil sikre seg selv vaksiner først, er ikke noe sjokk. Se på hva ledelsen i Færder kommune gjorde. 10
velociraptor Skrevet 28. mars 2021 #9 Skrevet 28. mars 2021 Isambard skrev (1 time siden): Topplederen har alene ansvar for hele virksomheten. Hele sykehuset i dette tilfellet antar jeg. Kanskje ikke urimelig prioritering at denne ene personen blir vaksinert? Jeg ville helt soleklart prioritert enkelte stillinger i administrasjonen. Ting kan stoppe opp og få mye større konsekvenser enn at én sykepleier bli sykemeldt. Det er ganske kritisk å skaffe medisiner og utstyr for eksempel. Du tror da vel ikke at sykehusdirektøren og andre i ledelsen sitter og bestiller medisiner og engangshansker...? 15
Milky Skrevet 28. mars 2021 #10 Skrevet 28. mars 2021 Synes det er morsomt at disse får vaksiner, men når bhgbedriften jeg jobber i sender mail og spør om lærere og bhglærere kunne prioriteres i vaksinekøen fikk de et tydelig nei. 2
Hr. Aktiv Skrevet 28. mars 2021 #12 Skrevet 28. mars 2021 Isambard skrev (1 time siden): Topplederen har alene ansvar for hele virksomheten. Hele sykehuset i dette tilfellet antar jeg. Kanskje ikke urimelig prioritering at denne ene personen blir vaksinert? Jeg ville helt soleklart prioritert enkelte stillinger i administrasjonen. Ting kan stoppe opp og få mye større konsekvenser enn at én sykepleier bli sykemeldt. Det er ganske kritisk å skaffe medisiner og utstyr for eksempel. Er faktisk helt uenig. Disse har de største resurssene og kan sitte skjermet mtp. jobben. De kan ta møter på skype e.l. mens en vanlig sykepleier må stå face to face med alvorlig sykdom. Så nei dette har bare med ren egoisme å gjøre og det er et veldig fremtredende fenomen i det ganske land. 10
Vera Skrevet 28. mars 2021 #13 Skrevet 28. mars 2021 Smeltemann skrev (2 timer siden): Det er viktig at ledere får først, skjønner det godt jeg. Isambard skrev (1 time siden): Topplederen har alene ansvar for hele virksomheten. Hele sykehuset i dette tilfellet antar jeg. Kanskje ikke urimelig prioritering at denne ene personen blir vaksinert? Jeg ville helt soleklart prioritert enkelte stillinger i administrasjonen. Ting kan stoppe opp og få mye større konsekvenser enn at én sykepleier bli sykemeldt. Det er ganske kritisk å skaffe medisiner og utstyr for eksempel. Det kryr av akademikere i dette landet.. Hva tror dere er lettest å erstatte - ansatte innen ledelse og administrasjon, eller en sykepleier? 5
Gjest Smeltemann Skrevet 28. mars 2021 #14 Skrevet 28. mars 2021 Bente1234 skrev (5 timer siden): Særlig når de og sitter i hjemmekontor Ja,om de sitter på hjemmekontor eller om de er andre steder synes jeg de bør prioriteres.
Gjest Smeltemann Skrevet 28. mars 2021 #15 Skrevet 28. mars 2021 Vera skrev (3 timer siden): Det kryr av akademikere i dette landet.. Hva tror dere er lettest å erstatte - ansatte innen ledelse og administrasjon, eller en sykepleier? Sykepleierne har klart seg veldig godt under pandemien. De er testet jevnlig,har god kontroll på de. Lettere å utdanne sykepleiere eller å utdanne knallgode ledere.
Little Diva Skrevet 28. mars 2021 #16 Skrevet 28. mars 2021 Alle mener vel i utgangspunktet at de skulle stått fremst i vaksinekøen. Ei jeg kjenner som jobber på polet mente de var mest utsatt fordi de hadde kundekontakt hver eneste dag. Altså🙈🙄 3
Gjest Tamsi Skrevet 28. mars 2021 #17 Skrevet 28. mars 2021 Nå blir jeg bare lei meg. Her har det vært diskutert opp og i mente hvem som skal få vaksinen først av de eldste og de som står i den såkalte frontlinja. Så bare hopper de inn foran? Det er fremdeles uvaksinert helsepersonell som venter på tur over hele linja, og mange av disse møter smittede i det daglige. Jeg skjønner ikke hvordan de har samvittighet til dette. Dette er folk som godt mulig ikke har vært inne hos en eneste covidpasient, og folk som ikke engang befinner seg på sykehuset. Isambard skrev (5 timer siden): Topplederen har alene ansvar for hele virksomheten. Hele sykehuset i dette tilfellet antar jeg. Kanskje ikke urimelig prioritering at denne ene personen blir vaksinert? Jeg ville helt soleklart prioritert enkelte stillinger i administrasjonen. Ting kan stoppe opp og få mye større konsekvenser enn at én sykepleier bli sykemeldt. Det er ganske kritisk å skaffe medisiner og utstyr for eksempel. 471 personer ifølge artikkelen. Blir vel godt over 900 doser det da. Og det er bare på OUS. Dersom noen av disse lederne kan ha hjemmekontor så er det vel ikke noe problem å gjøre jobben sin hjemme i karantene? Én smittet sykepleier er potensielt et helt vaktlag i karantene. Skjer det på dagtid ryker plutselig et titalls stykker. Hva med selveste Erna? Hun er da ganske høyt oppe på rangstigen, men hun har hele veien vært tydelig på at hun ikke skal snike i noen kø.
Vera Skrevet 28. mars 2021 #18 Skrevet 28. mars 2021 Smeltemann skrev (1 time siden): Sykepleierne har klart seg veldig godt under pandemien. De er testet jevnlig,har god kontroll på de. Lettere å utdanne sykepleiere eller å utdanne knallgode ledere. Ok..så hva er mest prekært - mangel på helsepersonell eller mangel på administrative ledere..? Vil minne om at det hjelper lite for den alvorlig syke at administrasjonen er vaksinert, når intensivsykepleieren må i karantene, eller blir syk. 3
Gjest Smeltemann Skrevet 28. mars 2021 #19 Skrevet 28. mars 2021 Vera skrev (3 minutter siden): Ok..så hva er mest prekært - mangel på helsepersonell eller mangel på administrative ledere..? Vil minne om at det hjelper lite for den alvorlig syke at administrasjonen er vaksinert, når intensivsykepleieren må i karantene, eller blir syk. Man må ha det administrative på plass for å drive en intensivavdeling også. Om ikke blir det en flokk med hodeløse høns som kakler i rundt.
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 28. mars 2021 #20 Skrevet 28. mars 2021 (endret) . Endret 12. mars 2022 av Nasse Nøff ❤
Anbefalte innlegg