GrønnNellik68 Skrevet 28. mars 2021 #1 Skrevet 28. mars 2021 I flg vg?? Er det mye som ikke er rapportert?
Gjest Sprettballen Skrevet 28. mars 2021 #3 Skrevet 28. mars 2021 Det er alltid lavere tall på søndagene siden flere laboratorier ikke kjører tester i helgen. Jeg ser heller ikke bort i fra at færre har testet seg siden de skal reise bort. Det beste er å se på uketallene, og prosentandelen positive prøver, ikke på dagstallene.
Jolanda Skrevet 28. mars 2021 #4 Skrevet 28. mars 2021 Sprettballen skrev (1 time siden): Det er alltid lavere tall på søndagene siden flere laboratorier ikke kjører tester i helgen. Jeg ser heller ikke bort i fra at færre har testet seg siden de skal reise bort. Det beste er å se på uketallene, og prosentandelen positive prøver, ikke på dagstallene. Ja, det er lavere i helgene, men det pleier ikke og være SÅ mye lavere.
Example Skrevet 28. mars 2021 #5 Skrevet 28. mars 2021 Var over 800 forrige søndag. Det pleier å falle i helgene, men dette kan ha med påsken å gjøre også. Greit å ha dagens lave tall i bakhodet når man får tallene til uka. At smitten derimot har bremset opp, er det liten tvil om. 1
2ro Skrevet 28. mars 2021 #6 Skrevet 28. mars 2021 Jeg tror også det er en kombinasjon. Tiltakene har effekt, det er helg/påske og det er nok en del som ikke tester seg. 🐣 Man vil jo ikke ødelegge påsken. Tallene for påsken blir derfor ikke helt korrekt, tenker jeg. Det blir mer spennende hva som skjer i uken/ukene etter påske. Om folk som ikke testet seg har reist rundt med korona kan dette bli riktig så trassig.
engelvinge Skrevet 28. mars 2021 #8 Skrevet 28. mars 2021 Jeg også tipper det er fordi mange ikke tester seg i frykt for å få påsken i karantene. Tallene etter påske kan bli riktig så spennende ja. 1
Gjest Saph Skrevet 28. mars 2021 #9 Skrevet 28. mars 2021 Hvis folk dropper å vaksinere seg fordi de heller vil på hytta, så kan du banne på at de heller ikke tester seg før de drar på hytta. (Eller handler hjemme før de drar) de er en spesiell type mennesker.
Anbefalte innlegg