GrønnNellik68 Skrevet 28. mars 2021 #1 Skrevet 28. mars 2021 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/aP9K3A/gjesteforbud-skaper-forvirring-i-hyttekommune-folk-mister-respekten det overrasker hvor flink folk er blitt på å finne omveier. Å leie hytte drevet av en næring i denne kommunen kan man ha besøk. det er så komisk😂😂d sier meg at folk er drittlei korona tiltak elkers hadde de ikke funnet ut den. 7
Derfor Skrevet 28. mars 2021 #2 Skrevet 28. mars 2021 Jeg synes det er på tide at folk startet å leve som vanlig igjen, for reglene de lager er bare tull. 20
Ukjent. Skrevet 28. mars 2021 #3 Skrevet 28. mars 2021 Dette er kroneksempel på idioti: lei hytte, men pass på å leie fra et firma og ikke privatperson: DA er det plutselig bare en anbefaling å ikke ha besøk. Kanskje Erna og gjengen skulle til Geilo i påsken også? Folk må bare ta livene sine tilbake. Disse reglene blir bare mer og mer absurde og forvirrende for hver dag. 16
GrønnNellik68 Skrevet 28. mars 2021 Forfatter #4 Skrevet 28. mars 2021 Derfor skrev (6 minutter siden): Jeg synes det er på tide at folk startet å leve som vanlig igjen, for reglene de lager er bare tull. At ikke noen av de som styrer see det.. er meg en gåte. Tilslutt vil ikke de tiltaka ha noe innvirkning 😂 3
Gjest Sprettballen Skrevet 28. mars 2021 #5 Skrevet 28. mars 2021 Det er mulig, men jeg skjønner ikke vitsen. Alle valg vi tar har en konsekvens, og fakta er at hvis smitten går opp etter påske, vil vi alle måtte leve med enda strengere tiltak enn vi allerede har fremover. Det er derfor til alles interesse å holde smittetallene nede så godt det lar seg gjøre.
GrønnNellik68 Skrevet 28. mars 2021 Forfatter #6 Skrevet 28. mars 2021 Det svaret der har vi hørt i ett år nå. Blir det noe bedre av at du ikke skjønner hvorfor andre ikke følger reglene??? Det har jeg gitt opp for lenge siden 5
Gjest Sprettballen Skrevet 28. mars 2021 #7 Skrevet 28. mars 2021 (endret) Bente1234 skrev (4 minutter siden): Det svaret der har vi hørt i ett år nå. Blir det noe bedre av at du ikke skjønner hvorfor andre ikke følger reglene??? Det har jeg gitt opp for lenge siden Jeg bryr meg minimalt om hva andre gjør, jeg har mer enn nok med å passe på meg selv og mine. Men det er klart at jeg på generelt grunnlag ser sammenhengen mellom "gråsonefolket" (de som alltid må finne et smutthull), og strengere tiltak. Endret 28. mars 2021 av Sprettballen
Gjest førstedamen Skrevet 28. mars 2021 #8 Skrevet 28. mars 2021 Eller man kan kjøpe hytte i kommunen man bor i 👍
Example Skrevet 28. mars 2021 #9 Skrevet 28. mars 2021 Det er typisk når små kommuner skal inn å diktere for mye. De burde oppløse den lokale forskriften og følge de nasjonale og regionale. 3
GrønnNellik68 Skrevet 28. mars 2021 Forfatter #10 Skrevet 28. mars 2021 Etter festen i bodø så var det jo nasjonale regler som gjaldt men mulig de kom sist.. Har denne hytte kommunen endret sine regler etter nasjonale regler kom da?
Capt. Obvious Skrevet 28. mars 2021 #11 Skrevet 28. mars 2021 Bente1234 skrev (4 timer siden): Det svaret der har vi hørt i ett år nå. Blir det noe bedre av at du ikke skjønner hvorfor andre ikke følger reglene??? Det har jeg gitt opp for lenge siden Det er sant nok, men det blir heller ikke noe bedre av at folk absolutt må benytte seg av smutthull nå i en veldig sårbar fase. Får vi høye smittetall etter påske, så ryker noe som helst av gjenåpning mot sommeren, og da må vi regne med at tunge tiltak varer ut året minst. Personlig har jeg egentlig ikke noe forhåpning om noen gjenåpning før om minimum 1-5 år lenger. I verste fall får vi ingen løsning på denne siden av 2030. Så kan ikke folk være så snill å holde seg mindre mobile nå, slik at man kan gjøre samfunnet mer normalt igjen. Er dere klar over hvor mange som sliter nå. 4
Gjest Lawyam Skrevet 28. mars 2021 #12 Skrevet 28. mars 2021 (endret) Capt. Obvious skrev (11 minutter siden): Det er sant nok, men det blir heller ikke noe bedre av at folk absolutt må benytte seg av smutthull nå i en veldig sårbar fase. Får vi høye smittetall etter påske, så ryker noe som helst av gjenåpning mot sommeren, og da må vi regne med at tunge tiltak varer ut året minst. Personlig har jeg egentlig ikke noe forhåpning om noen gjenåpning før om minimum 1-5 år lenger. I verste fall får vi ingen løsning på denne siden av 2030. Så kan ikke folk være så snill å holde seg mindre mobile nå, slik at man kan gjøre samfunnet mer normalt igjen. Er dere klar over hvor mange som sliter nå. Nei, når folk synes å prioritere fest, moro og ferie fremfor å bry seg om at den/de stakkarane som kanskje dør, blir syke, eller mister sine kjæreste som følge av egoismen, forteller det ALT om dem som mennesker. Ofre andre DET kan de, ofre ferie, fest, moro; FY.... Endret 28. mars 2021 av Lawyam
GrønnNellik68 Skrevet 28. mars 2021 Forfatter #13 Skrevet 28. mars 2021 Capt. Obvious skrev (35 minutter siden): Det er sant nok, men det blir heller ikke noe bedre av at folk absolutt må benytte seg av smutthull nå i en veldig sårbar fase. Får vi høye smittetall etter påske, så ryker noe som helst av gjenåpning mot sommeren, og da må vi regne med at tunge tiltak varer ut året minst. Personlig har jeg egentlig ikke noe forhåpning om noen gjenåpning før om minimum 1-5 år lenger. I verste fall får vi ingen løsning på denne siden av 2030. Så kan ikke folk være så snill å holde seg mindre mobile nå, slik at man kan gjøre samfunnet mer normalt igjen. Er dere klar over hvor mange som sliter nå. når skal du slutte å tro på folk vil følge påbud og anbefalinger? De har jo ikke gjort det på ett år??? Hvorfor skulle de begynne nå? Det kommer bare til å bli flere og flere som ikke gidder og forholde seg til disse tiltakene og på en måte er det greit hvis det er det som skal til for at vi får åpna samfunnet igjen at regjeringa mister tilliten i folket og folk gir faan. 5
GrønnNellik68 Skrevet 28. mars 2021 Forfatter #14 Skrevet 28. mars 2021 Lawyam skrev (27 minutter siden): Nei, når folk synes å prioritere fest, moro og ferie fremfor å bry seg om at den/de stakkarane som kanskje dør, blir syke, eller mister sine kjæreste som følge av egoismen, forteller det ALT om dem som mennesker. Ofre andre DET kan de, ofre ferie, fest, moro; FY.... men kommer det til å endre seg tror du? jeg tror ikke det. 2020 har virkelig lært meg at folk i Norge er jævla egoister i ett og alt. De fleste gjør ikke dette for dugnaden men fordi de er redde... hadde det skjønt at det kanskje ikke er så farlig så hadde flere turt å røre mer på seg enn de som allerede tør. Jeg er for åpening av samfunnet for dette er bare seigpining og fustrasjon til de som følger dugnaden.. man mister jo helt motivasjonen til noe som helst. Og ingen tvil om at de rike og mektige er det som har hatt det best og hatt flest fordeler under denne pandemien. De som har blitt ofret ved at de har mistet jobb og ruinert økonomi. De teller ikke. Barn og unge som får psykisker problemer pga isolasjon. Er noe som skurrer her. 5
Capt. Obvious Skrevet 28. mars 2021 #15 Skrevet 28. mars 2021 Bente1234 skrev (3 minutter siden): når skal du slutte å tro på folk vil følge påbud og anbefalinger? De har jo ikke gjort det på ett år??? Hvorfor skulle de begynne nå? Det kommer bare til å bli flere og flere som ikke gidder og forholde seg til disse tiltakene og på en måte er det greit hvis det er det som skal til for at vi får åpna samfunnet igjen at regjeringa mister tilliten i folket og folk gir faan. Altså, jeg er helt enig i at tiltakene er helt ville. Men det er dem man må forholde seg til, og regjeringen kommer ikke til å endre strategi nå. Det betyr at det vil bli forbli harde tiltak helt til man har vaksinert nok folk og/eller flere folk begynner å følge dem. For øvrig er jeg ikke enig i at "ingen" følger dem. Mange av oss har tatt store kostnader i løpet av året, både personlige og/eller økonomiske for å bidra i denne såkalte "dugnaden". Det har vi gjort for at samfunnet skal kunne åpne tidligst mulig. Men det er j****lig provoserende å se folk som deg og andre, som nærmest oppfordrer til å ikke følge dem. 5
Gjest Lawyam Skrevet 28. mars 2021 #16 Skrevet 28. mars 2021 Bente1234 skrev (2 minutter siden): men kommer det til å endre seg tror du? jeg tror ikke det. 2020 har virkelig lært meg at folk i Norge er jævla egoister i ett og alt. De fleste gjør ikke dette for dugnaden men fordi de er redde... hadde det skjønt at det kanskje ikke er så farlig så hadde flere turt å røre mer på seg enn de som allerede tør. Jeg er for åpening av samfunnet for dette er bare seigpining og fustrasjon til de som følger dugnaden.. man mister jo helt motivasjonen til noe som helst. Og ingen tvil om at de rike og mektige er det som har hatt det best og hatt flest fordeler under denne pandemien. De som har blitt ofret ved at de har mistet jobb og ruinert økonomi. De teller ikke. Barn og unge som får psykisker problemer pga isolasjon. Er noe som skurrer her. Neida, klart det er på sin plass å gå rundt og surmule på de rike, og ikke få det som du vil....
GrønnNellik68 Skrevet 28. mars 2021 Forfatter #17 Skrevet 28. mars 2021 Capt. Obvious skrev (Akkurat nå): Altså, jeg er helt enig i at tiltakene er helt ville. Men det er dem man må forholde seg til, og regjeringen kommer ikke til å endre strategi nå. Det betyr at det vil bli forbli harde tiltak helt til man har vaksinert nok folk og/eller flere folk begynner å følge dem. For øvrig er jeg ikke enig i at "ingen" følger dem. Mange av oss har tatt store kostnader i løpet av året, både personlige og/eller økonomiske for å bidra i denne såkalte "dugnaden". Det har vi gjort for at samfunnet skal kunne åpne tidligst mulig. Men det er j****lig provoserende å se folk som deg og andre, som nærmest oppfordrer til å ikke følge dem. Der tar du kraftig feil jeg har fulgt dem hele tiden akkruat som deg. Jeg er har ikke venner og ingen nærkontakter jeg holder avstand jeg bruker munnbind og ja jeg blir jævla provosert av alle som er så jævla egoistiske. Jeg jobber meg ihjel for å få mat på bordet fordi ingen reiser lengre ingen er på fest lengre. Det betyr laange dager. Fortell meg noen andre arbeidsplasser man må jobbe 12-13 timer per dag i 14 dager i strekk for å få 2 dager fri for å klare seg økonomisk. Jeg mener ikke alle men det er jo klart det er de samme gjenganger'ne som driter i tiltak. Jeg er i mot så mye tilak. Og nå er jeg for å åpne samfunnet for dette her er bare tull det vi driver med. Hva tror du dette her vil koste samfunnet den dagen det åpner? Koronastøtte har de rike tjent på. De som jobber i stat og kommune har sikre jobber. Folket i regjeringa har penger nok så de har aldri følt å kroppen hvordan det er å nesten ikke ha lønn lengre. Hva skal skje når det ikke er arbeidsplasser igjen her? Hvor skal staten få inn penger??? Oljefondet vil bli tømt hvis vi skal fortsette som nå. Olje fondet er ikke evigvarende. 4
Gjest Lawyam Skrevet 28. mars 2021 #18 Skrevet 28. mars 2021 Bente1234 skrev (10 minutter siden): når skal du slutte å tro på folk vil følge påbud og anbefalinger? De har jo ikke gjort det på ett år??? Hvorfor skulle de begynne nå? Det kommer bare til å bli flere og flere som ikke gidder og forholde seg til disse tiltakene og på en måte er det greit hvis det er det som skal til for at vi får åpna samfunnet igjen at regjeringa mister tilliten i folket og folk gir faan. Joda, flesteparten følger råd og anbefalinger. Dette er neppe fordi de har lyst, men fordi de har vett nok i pappen til å forstå at dette ikke er tiden for 'surmuling' og 'idioti'.
GrønnNellik68 Skrevet 28. mars 2021 Forfatter #19 Skrevet 28. mars 2021 (endret) Lawyam skrev (5 minutter siden): Neida, klart det er på sin plass å gå rundt og surmule på de rike, og ikke få det som du vil.... jeg surmuler ikke jeg er lei tiltak på tiltak som tar fra meg livskvaliteten min jeg føler meg ensom. Jeg har ingen nærkontakter jeg har ikke fått en klem siden oktober Jeg driter i de rike.. men jeg syns det er urettferdig at de skal hele tiden ha flere fordeler enn oss vanlige som sliter nok i denne koronatiden og som vil ha ett liv å leve. 2020 ble ett bortkasta år ..et år jeg ikke fikk sett barna mine i utlandet jeg var hele tiden alene og det er ett år jeg aldri får igjen. Det er det som betyr noe for meg .Men at vi aldri får noe lette på tiltak gjør jo at man ser jævlig mørkt på tilværelsen etterhvert. Hvor er lyset i enden av tunnelen. ??? Det er stusselig med tidligere mennesker jeg vokste opp med som nå har tatt livet sitt som jeg aldri får se igjen. Det er så trist alt sammen. Tilslutt når man ett metningspunkt. Endret 28. mars 2021 av Bente1234 4
Capt. Obvious Skrevet 28. mars 2021 #20 Skrevet 28. mars 2021 Bente1234 skrev (1 minutt siden): Der tar du kraftig feil jeg har fulgt dem hele tiden akkruat som deg. Jeg er har ikke venner og ingen nærkontakter jeg holder avstand jeg bruker munnbind og ja jeg blir jævla provosert av alle som er så jævla egoistiske. Jeg jobber meg ihjel for å få mat på bordet fordi ingen reiser lengre ingen er på fest lengre. Det betyr laange dager. Fortell meg noen andre arbeidsplasser man må jobbe 12-13 timer per dag i 14 dager i strekk for å få 2 dager fri for å klare seg økonomisk. Jeg mener ikke alle men det er jo klart det er de samme gjenganger'ne som driter i tiltak. Jeg er i mot så mye tilak. Og nå er jeg for å åpne samfunnet for dette her er bare tull det vi driver med. Hva tror du dette her vil koste samfunnet den dagen det åpner? Koronastøtte har de rike tjent på. De som jobber i stat og kommune har sikre jobber. Folket i regjeringa har penger nok så de har aldri følt å kroppen hvordan det er å nesten ikke ha lønn lengre. Hva skal skje når det ikke er arbeidsplasser igjen her? Hvor skal staten få inn penger??? Oljefondet vil bli tømt hvis vi skal fortsette som nå. Olje fondet er ikke evigvarende. Det er bra du har fulgt dem selv! Så da ville jeg også sluttet å nærmest oppfordre andre til å bryte dem. Du er ikke alene om å ha jobbet ekstremt mye, har selv jobbet lange perioder med 7 dagers arbeidsdager for å få gjort det jeg må og for å ha noe å leve av, selv om jeg aller helst skulle ha sluttet og funnet meg noe helt annet. Jo raskere man blir kvitt dette, jo raskere blir man kvitt tiltakene, og jo raskere kan folk begynne å reise igjen. Men jo lenger det trekker ut, jo mindre reising, og jo mer vil jo du som tydeligvis jobber med reise bli berørt av dette. Du har også alt å tjene på at vi kan få kvittet oss med dette nå, men det vil jo ikke skje så lenge mange nok gir faen. Da tar det mange år til. 4
Anbefalte innlegg