Gjest aner ikke Skrevet 26. august 2005 #1 Skrevet 26. august 2005 Jeg er helt utafor. Utafor i livet. Dette er et veldig flaut spørsmål. Men jeg lurer på om dere vet om dvd spiller kan ta opp filmer fra tven? Sånn dvd opptaker? Er det sånn cd da? Går det ann å ta opp flere ganger på samme cd plate? Sånn som videobånd kan? Jeg har ikke fått med meg noe jeg. Sitter bare inne og føleger ikke med i samfunnet. Også sliter jeg sånn med angst og da tør jeg ikke å spørre personalet om dette heller? Tør ikke å spørre dem pga. angsten min. Kan jeg spørre om dette her eller.... Ehhh...
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2005 #2 Skrevet 26. august 2005 Dersom du har dvd opptaker og en tom dvd plate skal det gå an å ta opp fra tv.
Gjest Violetta Skrevet 26. august 2005 #3 Skrevet 26. august 2005 Ja det finnes dvd-spillere som kan ta opp fra fjernsynet, men da er det ikke bare en vanlig dvd-avspiller. Dvd-plater minner om cder ja, det stemmer. Tror det finnes to typer dvdplater, en type som du kan bruke om igjen som er litt dyrere enn den andre typen som kan bare brukes en gang, slik det er med cder.
reddelinnea Skrevet 26. august 2005 #4 Skrevet 26. august 2005 Jeg visste heller ikke noe om dette.. Føler meg så utafor overalt jeg...
reddelinnea Skrevet 26. august 2005 #5 Skrevet 26. august 2005 Vet dere hvor mye de koster? Dvd platene? Tenkte jeg skulle kjøpe meg en dvd spiller selv jeg..
Gjest Violetta Skrevet 26. august 2005 #6 Skrevet 26. august 2005 Aner ikke hva de koster jeg, har ikke noen dvdopptaker selv. Men de har på Claes Ohlsson og elektrobutikker, og du kan jo sjekke på nettet? Jeg også skal kjøpe meg dvdspiller, men foreløpig ser jeg filmer på pcen, for jeg har dvdspiller på den.
Scheherazade Skrevet 26. august 2005 #7 Skrevet 26. august 2005 Ellers finnes det harddiskopptakere, det vil si maskiner som tar opp og lagrer på harddisken, akkurat på samme måte som harddisken på pcen fungerer. Da slipper du å bruke dvd i "hytt og pine" og heller brenne ut på dvd det du er interessert i å ha. Spillerne har i tillegg en kapasitet på mange, mange timer. (Merk at jeg er litt vag her! Vet ikke helt nøyaktig jeg heller, teknologien går så fort, og selv om jeg faktisk er 4. årsstudent på datateknikk, klarer jeg ikke å henge med i svingene på alt jeg heller! Så det er ingen skam det! )
Gjest Madeleine Skrevet 26. august 2005 #8 Skrevet 26. august 2005 Hvis det er slike plater til å ta opp med på dvd så koster de fra ca.40,- og oppover for 5 stk. i pakken.
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2005 #9 Skrevet 26. august 2005 Ellers finnes det harddiskopptakere, det vil si maskiner som tar opp og lagrer på harddisken, akkurat på samme måte som harddisken på pcen fungerer. Da slipper du å bruke dvd i "hytt og pine" og heller brenne ut på dvd det du er interessert i å ha. Spillerne har i tillegg en kapasitet på mange, mange timer. (Merk at jeg er litt vag her! Vet ikke helt nøyaktig jeg heller, teknologien går så fort, og selv om jeg faktisk er 4. årsstudent på datateknikk, klarer jeg ikke å henge med i svingene på alt jeg heller! Så det er ingen skam det! ) ← Vet du omtrent hvilket prisnivå disse ligger på`?
reddelinnea Skrevet 26. august 2005 #10 Skrevet 26. august 2005 Aner ikke hva de koster jeg, har ikke noen dvdopptaker selv. Men de har på Claes Ohlsson og elektrobutikker, og du kan jo sjekke på nettet? Jeg også skal kjøpe meg dvdspiller, men foreløpig ser jeg filmer på pcen, for jeg har dvdspiller på den. ← Så bra du har dvd spiller på pcen. Det var smart.. Jeg visste ikke at det fantes dvd spiller på pc engang jeg. Flaut.
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2005 #11 Skrevet 26. august 2005 Så bra du har dvd spiller på pcen. Det var smart.. Jeg visste ikke at det fantes dvd spiller på pc engang jeg. Flaut. ← Hehe, det visste ikke jeg heller, at jeg kunne se filmer på pc-en. Jeg hadde masse dvder liggende jeg, som jeg aldri fikk sett på fordi faren min låner dvdspilleren min. Men så spurte jeg en kompis en dag da... Ba om at han holdt det for seg selv og det har han gjort, så jeg slapp å bli ertet for det
Gjest Manic Skrevet 26. august 2005 #12 Skrevet 26. august 2005 Av alle ting i verden så er iallefall ikke det flaut
reddelinnea Skrevet 27. august 2005 #13 Skrevet 27. august 2005 Hvordan kan man se på dvd på pcen da?
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2005 #14 Skrevet 27. august 2005 Liten avsporing her, men stikk en tur innom Kultur, tv og film forumet en gang dersom du liker film Linnea. Alltid moro å høre fra flere film interesserte.
reddelinnea Skrevet 27. august 2005 #15 Skrevet 27. august 2005 Jeg liker egentlig ikke film. Klarer ikke å konsentrere meg, og får ikke med meg handlinga. Flaut det da. At jeg ikke husker. Jeg har sett på en film i over en time, og de siste ti minuttene av filmen så fant jeg ut at jeg hadde sett filmen før? Dette har skjeddd hauevis av ganger. Jeg er så forvirra jeg.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2005 #16 Skrevet 27. august 2005 Jeg har sett på en film i over en time, og de siste ti minuttene av filmen så fant jeg ut at jeg hadde sett filmen før? Dette har skjeddd hauevis av ganger. Jeg er så forvirra jeg. ← Har skjedd meg og mange ganger. Kan sitte og tenke at "hm, dette føles da så kjent" også plutselig skjer det noe i filmen som gjør at jeg husker at søren heller, denne har jeg jo sett før.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2005 #17 Skrevet 27. august 2005 Hva slags film var det du så på da Linnea?
Gjest Violetta Skrevet 27. august 2005 #18 Skrevet 27. august 2005 Om du ikke klarer å følge med så er det jo perfekt med dvd-spiller da! Om du føler for en pause bare trykker du på pauseknappen, så kan du se mer når du føler for det selv!
Scheherazade Skrevet 27. august 2005 #19 Skrevet 27. august 2005 Vet du omtrent hvilket prisnivå disse ligger på`? ← Det varierer en del, alt ettersom merke, kvalitet og størrelse på harddisk. Noen er også kombispillere, dvs dvd-opptakere med innebygget harddisk. Typisk pris er 3000-6000. Se foreksempel Lefdahl, de nederste spillerne er harddiskspillere. Dette er forholdsvis ny teknologi og prisene kommer til å falle og kvaliteten øke. (Men slik er det jo alltid med nye ting...) Tenker å kjøpe en slik jeg også, men venter til dvd-spilleren vi har nå blir litt mer ødelagt.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2005 #20 Skrevet 27. august 2005 Linnea: Jeg vet ikke om man må ha noe speiselt for å se dvd på pcen, jeg satte ihvertfall bare inn dvdplaten i cd-rom-greia og så åpnet det seg et program som leste filmen på en måte... Litt knotete forklart dette, men jeg måtte ihvertfall ikke gjøre annet enn å sette den i
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå