AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #1 Skrevet 27. mars 2021 Nå begynner jeg å få nok... jeg bor sammen med samboer, fellesbarn og to stebarn. En voksen stesønn som bor hjemme uten å være nødt til det og en stedatter som er her hver helg og hver ferie. Jeg sliter meg ut på husabeid, matlaging og megling mellom barna. Alle tar meg for gitt og den lille enrgien jeg har igjen greier jeg ikke å bruke på noe annet enn meg selv. Jeg står i en situasjon der jeg føler at barnet mitt ikke får den mammaen det trenger og jeg føler at jeg er en dårlig mamma rett og slett. Alt bare kræsjer inni meg. nå har jeg kommet dit at jeg har begynt å vurdere å flytte ut i en periode iallefall til denne voksne stesønnen har flyttet ut. All irritasjon, krangling og frustrasjon gjør meg til ett dårlig menneske og jeg føler at jeg må be samboer om å velge meg og fellesbarn fremfor sin voksne sønn. Men jeg er redd for at dette da blir slutten for meg og samboer. er det noen andre som hr gjort dette, for så å komme tilbake når livet har roet seg? jeg trenger råd! jeg har snakket med samboer om alt dette flere ganger. Det blir bedre i ett par dager før alt flyter som før igjen.. Anonymkode: b0d02...f67
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #2 Skrevet 27. mars 2021 Vær særboere en stund. Man må ikke slå opp bare fordi man i en periode bør bo litt hver for seg. Tenker flere forhold hadde vart om man faktisk hadde tatt litt tid fra hverandre for å puste Anonymkode: ebea1...ac3 4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #3 Skrevet 27. mars 2021 Hvorfor må du lage mat, vaske og rydde etter voksne stebarn? Si til pappaen at han får lage mat, og han får delegere til sine barn etter skjønn. Far får vaske barnas klær, så får han vurdere å lære opp sine voksne barn så han kan delegere. Far får også vaske etter dem, eller delegere til dem. Så tar du deg av fellesbarn med den frigjorte tiden. Anonymkode: dfa2b...8e4 8
powerpuffen Skrevet 27. mars 2021 #4 Skrevet 27. mars 2021 Kan ikke din voksne stesønn bidra til måte matlaging og husvask? Altså, ærlig talt. Vet ikke hvor gammel din stedatter er, men kanskje hun også er gammel nok til å bidra litt? 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #5 Skrevet 27. mars 2021 Du kan godt flytte ut, men du kan ikke bare ta med deg barnet sånn uten videre. Anonymkode: 69523...262
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #6 Skrevet 28. mars 2021 Du har skrevet om stesønnen og din ubrukelige samboer før? I såfall støtter jeg deg helhjertet Anonymkode: 73d98...30d 3
Gjest Fnuggolina Skrevet 28. mars 2021 #7 Skrevet 28. mars 2021 Tror ikke det er lov uten videre å ta med seg felles barn til annen bostedsadresse uten samtykke. Men hvorfor gjør du alt dette for dem? Har du forsøkt å bare slutte med det - over lengre tid? Kun ta ditt og fellesbarnets (jeg går utfra barnet er for liten til å ha oppgaver selv?)? Er litt drastisk og uansvarlig å bare flytte uten å ha hatt timer på FVK, eller prøvd en reell løsning.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #8 Skrevet 28. mars 2021 Det må da kunne gå an å sette på plass denne stesønnen? Anonymkode: 03ce8...999
Jytte Skrevet 28. mars 2021 #9 Skrevet 28. mars 2021 Ta et husråd. Leste om det i en annen tråd. Derav ordet. Ha en liste klar med gjøremål (husarbeid) og ukedager og alles navn. Så blir dere enige om hvem som tar ansvar for hva hvilken dag, men alle må gjøre noe daglig, f.eks. ta ut søpla - noe så lite som det. Og det skal krysses av når ting er gjort. Ikke si noe om trekk av lommepenger, bare si at du ikke gidder og er lei av å traktere voksne og halvvoksne i heimen. Regner med at din mann også må med på lista. Innkjøp gjør dere. Lag en meny, gjør innkjøp en til maks to ganger i uka. Sett grenser. For deg selv. Nei. du kan ikke ta med felles barn og flytte uten videre. Hvis de mener du er urettferdig, sier du at du er ferdig snakket og at de må komme med forslag. Deretter hever du møtet, og gir dem et døgn til å foreslå hva de kan tenke seg å gjøre på lista og hvilen dag. Kolliderer det, blir det loddtrekning. Å gå ut med søpla er enkelt, lag en skala. Da slipper noen å føle seg brukt, og selv om du møter motbør, må du overse det. Et oppvask-møte. Si at de også må ta sine plikter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå