AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #1 Skrevet 27. mars 2021 Jeg er voksen, kvinne på over 40. Og vennen det er snakk om er jevngammel mann. Jeg er fortvilt og lei meg, og helt satt ut... Vi har vært hverandres nærmeste i seks-sju år. For 4 år siden ble han singel i et dramatisk brudd. Jeg har vært singel hele tiden. Jeg har noen medfødte «skavanker», og er ikke noe å se på - mens han er en flott mann. Da han ble singel, drakk vi oss i seng ved et par anledninger - men det har vi snakket ut av verden. Han har hatt ei dame etter det, men det kokte ut i ingenting og de ha vært på god fot med hverandre siden. For ei ukes tid siden, traff jeg eksen hans fra 4 år tilbake, og vi skravla om løst og fast, også om pandemi. Hun har ny samboer og lurte på hvordan det var å være helt alene, når samfunnet var stengt. Jeg svarte at jeg var glad for at jeg hadde NN, og at det var greit. Vi hadde også konkrete planer om en påsketur på hytta mi, med ski, vin og hundene hans. Og at jeg gleda meg veldig til det. Dagen etter kom han hjem til meg, og ville prate. Satte seg ned og sa han trodde at vennskapet mellom oss var avklart, at det aldri ble noe mer mellom oss og at det var best om vi ikke dro på hyttetur, eller var så nære venner fremover. Jeg fikk helt sjokk. Jeg prøvde å si at jeg ikke tenkte i de banene - faktisk så gråt jeg, og lovte at jeg ikke trodde det var sånn - men han sto på sitt. Ikke ring meg, var det siste han sa før han gikk. Jeg er helt knust - og ser at jeg er sjanseløs i å få fram at dette er feil. Vi har vært så gode venner, aldri vært noe tull... Hva i alle dager gjør jeg? Anonymkode: c9993...a0c 1
Værre Skrevet 27. mars 2021 #2 Skrevet 27. mars 2021 Han er forelsket i deg. Så det er umulig for han å kun være din venn.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #3 Skrevet 27. mars 2021 Værre skrev (Akkurat nå): Han er forelsket i deg. Så det er umulig for han å kun være din venn. Nei han er på ingen måte det. Tro meg! Anonymkode: c9993...a0c 2
Værre Skrevet 27. mars 2021 #4 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei han er på ingen måte det. Tro meg! Anonymkode: c9993...a0c Er du sikker? Du må ha såret han på ett vis.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #5 Skrevet 27. mars 2021 Kan hun eksen hans ha tatt kontakt med ham og spurt om dere var sammen eller noe og sagt at det virket sånn utifra det du sa, eller at du virket forelsket? Sier ikke at du ga det inntrykket, men at hun kanskje feilaktig tolket det sånn. Virker jo som at han fikk litt hetta etter at du snakket med eksen så de må jo ha snakket om det. Anonymkode: 2cece...52b 28
Hmmmmmm Skrevet 27. mars 2021 #6 Skrevet 27. mars 2021 Antagelig sa har han kommet i prat med denne eksen du pratet med. Hun spurte sikkert han om dere var sammen, for hun syns det hørtes sånn ut på deg. Ikke at jeg mener der altså. Kanskje han fikk panikk da 7
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #7 Skrevet 27. mars 2021 Værre skrev (3 minutter siden): Er du sikker? Du må ha såret han på ett vis. Jeg spurte om hva jeg hadde sagt eller gjort - men fikk ikke noe svar. Ja jeg er sikker! Jeg er nok på ingen måte hans type dame... Faktisk er jeg vel egentlig ingens type dame, jeg har alltid vært singel. Jeg har medfødte fysiske finurligheter som vises utenpå. Anonymkode: c9993...a0c 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #8 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan hun eksen hans ha tatt kontakt med ham og spurt om dere var sammen eller noe og sagt at det virket sånn utifra det du sa, eller at du virket forelsket? Sier ikke at du ga det inntrykket, men at hun kanskje feilaktig tolket det sånn. Virker jo som at han fikk litt hetta etter at du snakket med eksen så de må jo ha snakket om det. Anonymkode: 2cece...52b Hmmmmmm skrev (1 minutt siden): Antagelig sa har han kommet i prat med denne eksen du pratet med. Hun spurte sikkert han om dere var sammen, for hun syns det hørtes sånn ut på deg. Ikke at jeg mener der altså. Kanskje han fikk panikk da Jeg har tenkt det, men vi har vært venner så lenge at akkurat det er vanskelig å tro... De har barn sammen - men jeg møtte han flere år før det ble slutt mellom dem. Hun kjente meg liksom hun også da... Anonymkode: c9993...a0c
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #9 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg spurte om hva jeg hadde sagt eller gjort - men fikk ikke noe svar. Ja jeg er sikker! Jeg er nok på ingen måte hans type dame... Faktisk er jeg vel egentlig ingens type dame, jeg har alltid vært singel. Jeg har medfødte fysiske finurligheter som vises utenpå. Anonymkode: c9993...a0c Det må være noen veldig veldig spesielle finurligheter hvis det alene skal gjøre deg i ustand til å finne en partner. Jeg tipper at det mer er noe du har lært deg selv å tro. Den finurligheten som aller oftest trekker ned hos damer, fra menn sin side er fedme, stor mangel på sosiale antenner og jah drama faktor. Anonymkode: d556c...57d 10
Hmmmmmm Skrevet 27. mars 2021 #10 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har tenkt det, men vi har vært venner så lenge at akkurat det er vanskelig å tro... De har barn sammen - men jeg møtte han flere år før det ble slutt mellom dem. Hun kjente meg liksom hun også da... Anonymkode: c9993...a0c Hun kan ha lagt det frem på en annen måte. Ertet han med: pass deg så du ikke sender feil signaler. Eller slike ting. Er ikke det en mulighet? 5
Værre Skrevet 27. mars 2021 #11 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg spurte om hva jeg hadde sagt eller gjort - men fikk ikke noe svar. Ja jeg er sikker! Jeg er nok på ingen måte hans type dame... Faktisk er jeg vel egentlig ingens type dame, jeg har alltid vært singel. Jeg har medfødte fysiske finurligheter som vises utenpå. Anonymkode: c9993...a0c Da er han bare sær, lei av deg eller deprimert. Kjenner du noen andre av hans venner? Er han påvirket av korona mistet jobb etc?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #12 Skrevet 27. mars 2021 Hmmmmmm skrev (Akkurat nå): Hun kan ha lagt det frem på en annen måte. Ertet han med: pass deg så du ikke sender feil signaler. Eller slike ting. Er ikke det en mulighet? Huff - jeg aner ikke! Jeg skjønner bare ikke hva jeg skal si eller gjøre for å ordne dette. Anonymkode: c9993...a0c 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #13 Skrevet 27. mars 2021 Værre skrev (1 minutt siden): Da er han bare sær, lei av deg eller deprimert. Kjenner du noen andre av hans venner? Er han påvirket av korona mistet jobb etc? Neida vi jobber på samme sted, og har et greit arbeidsmiljø. Lei av meg kan sikkert hende... Men jeg skjønner ikke narrativet da. Anonymkode: c9993...a0c 1
Værre Skrevet 27. mars 2021 #14 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Neida vi jobber på samme sted, og har et greit arbeidsmiljø. Lei av meg kan sikkert hende... Men jeg skjønner ikke narrativet da. Anonymkode: c9993...a0c Folk som planlegger å ta livet av seg kutter ofte brått kontakt for å spare venner og familie. Men hvis dere også jobber sammen kan det hende han synes det blir litt for mye av de gode. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #15 Skrevet 27. mars 2021 Ville tatt en prat med eksen hans og lurt på om de to har snakka sammen og hvordan den samtalen forløp. Deretter ville jeg sendt en melding til han, og si at dersom han ikke tror på deg og det du sier, så har ikke vennskapet særlig verdi i det hele tatt og at den slag oppførsel ikke er akseptert hos deg. Anonymkode: b1f31...796 10
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #16 Skrevet 27. mars 2021 2 minutter siden, Hmmmmmm said: Hun kan ha lagt det frem på en annen måte. Ertet han med: pass deg så du ikke sender feil signaler. Eller slike ting. Er ikke det en mulighet? Enig, det virker mest sannsynlig utifra hendelsesforløpet som beskrives. Hun kan ha tolket det TS sa på sin måte, og videreformidlet det til eksen, som igjen tolket det på sin måte og tydeligvis fikk panikk. Og det han det forstod det som kan være noe helt annet enn Ts opprinnelig mente. Kan være fort gjort det dessverre. Anonymkode: 2cece...52b 7
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #17 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg er voksen, kvinne på over 40. Og vennen det er snakk om er jevngammel mann. Jeg er fortvilt og lei meg, og helt satt ut... Vi har vært hverandres nærmeste i seks-sju år. For 4 år siden ble han singel i et dramatisk brudd. Jeg har vært singel hele tiden. Jeg har noen medfødte «skavanker», og er ikke noe å se på - mens han er en flott mann. Da han ble singel, drakk vi oss i seng ved et par anledninger - men det har vi snakket ut av verden. Han har hatt ei dame etter det, men det kokte ut i ingenting og de ha vært på god fot med hverandre siden. For ei ukes tid siden, traff jeg eksen hans fra 4 år tilbake, og vi skravla om løst og fast, også om pandemi. Hun har ny samboer og lurte på hvordan det var å være helt alene, når samfunnet var stengt. Jeg svarte at jeg var glad for at jeg hadde NN, og at det var greit. Vi hadde også konkrete planer om en påsketur på hytta mi, med ski, vin og hundene hans. Og at jeg gleda meg veldig til det. Dagen etter kom han hjem til meg, og ville prate. Satte seg ned og sa han trodde at vennskapet mellom oss var avklart, at det aldri ble noe mer mellom oss og at det var best om vi ikke dro på hyttetur, eller var så nære venner fremover. Jeg fikk helt sjokk. Jeg prøvde å si at jeg ikke tenkte i de banene - faktisk så gråt jeg, og lovte at jeg ikke trodde det var sånn - men han sto på sitt. Ikke ring meg, var det siste han sa før han gikk. Jeg er helt knust - og ser at jeg er sjanseløs i å få fram at dette er feil. Vi har vært så gode venner, aldri vært noe tull... Hva i alle dager gjør jeg? Anonymkode: c9993...a0c Han er ustabil 😑 ingen gjør sånn, spesielt ikke voksne menn Anonymkode: 9c6cb...b9a 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #18 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ville tatt en prat med eksen hans og lurt på om de to har snakka sammen og hvordan den samtalen forløp. Deretter ville jeg sendt en melding til han, og si at dersom han ikke tror på deg og det du sier, så har ikke vennskapet særlig verdi i det hele tatt og at den slag oppførsel ikke er akseptert hos deg. Anonymkode: b1f31...796 Jeg er nok ikke så tøff ser du... AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig, det virker mest sannsynlig utifra hendelsesforløpet som beskrives. Hun kan ha tolket det TS sa på sin måte, og videreformidlet det til eksen, som igjen tolket det på sin måte og tydeligvis fikk panikk. Og det han det forstod det som kan være noe helt annet enn Ts opprinnelig mente. Kan være fort gjort det dessverre. Anonymkode: 2cece...52b Så da er relasjonen tapt..? Dette er skikkelig trasig! Så nær som vi har vært - han eier alle mine hemmeligheter og jeg hans. Skulle tro han stolte på meg! Anonymkode: c9993...a0c
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #19 Skrevet 27. mars 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Så da er relasjonen tapt..? Dette er skikkelig trasig! Så nær som vi har vært - han eier alle mine hemmeligheter og jeg hans. Skulle tro han stolte på meg! Anonymkode: c9993...a0c Nei, det er den jo ikke nødvendigvis. Kanskje han bare syns det ble litt for intenst eller nært utfra det han hørte og fikk panikk, og at en liten pause får han til å tenke klarere å innse at det var en overreaksjon. Hvem vet.. Dere jobber jo sammen og kommer til å sees masse så det vil sikkert komme en mulighet til å avklare og ordne dette Ville gitt han litt tid, og oppført meg normalt, så han forhåpentligvis skjønner at du bare ser på ham som en god venn. Anonymkode: 2cece...52b 4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #20 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, det er den jo ikke nødvendigvis. Kanskje han bare syns det ble litt for intenst eller nært utfra det han hørte og fikk panikk, og at en liten pause får han til å tenke klarere å innse at det var en overreaksjon. Hvem vet.. Dere jobber jo sammen og kommer til å sees masse så det vil sikkert komme en mulighet til å avklare og ordne dette Ville gitt han litt tid, og oppført meg normalt, så han forhåpentligvis skjønner at du bare ser på ham som en god venn. Anonymkode: 2cece...52b Takk for oppmuntring! Vi jobber på samme sted - ikke sammen. To ulike hus, og jeg kan heldigvis unngå han helt dersom dette fortsetter. Anonymkode: c9993...a0c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå