Gå til innhold

Når en av foreldrene får corona

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har dere løst det da? Er jo ikke så lett for en å isolerer seg hjemme, med flere småbarn i hus. Og den andre parten da må ta seg av barna alene i 2 uker hjemme (i karantene). (Ja, vet alene foreldre har det sånn hele tiden, men likevel..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Frk.Fjas skrev (4 minutter siden):

Hvordan har dere løst det da? Er jo ikke så lett for en å isolerer seg hjemme, med flere småbarn i hus. Og den andre parten da må ta seg av barna alene i 2 uker hjemme (i karantene). (Ja, vet alene foreldre har det sånn hele tiden, men likevel..)

Den syke må være på eget rom. Karantene/isolasjon er 10dager om dere  ikke deler bad hvis  dere deler bad er det 15 dager. Den friske må ta seg av barn og den syke.

Dette er mitt mareritt som er helt alene med barn. 

• Liker 1
Skrevet
zemer skrev (8 timer siden):

Den syke må være på eget rom. Karantene/isolasjon er 10dager om dere  ikke deler bad hvis  dere deler bad er det 15 dager. Den friske må ta seg av barn og den syke.

Dette er mitt mareritt som er helt alene med barn. 

Men i praksis..Ikke alle har flere bad! Og med små barn og babyer er det ikke så lett å holde seg unna i 10 dager 

• Liker 2
Skrevet
Frk.Fjas skrev (12 minutter siden):

Men i praksis..Ikke alle har flere bad! Og med små barn og babyer er det ikke så lett å holde seg unna i 10 dager 

Er dere to voksne i husstanden så bør dere klare det. Vet om de som har vært gjennom det uten at smitten har spredd seg. Det med flere bad er noe en av de fortalte meg.

Skrevet
zemer skrev (1 minutt siden):

Er dere to voksne i husstanden så bør dere klare det. Vet om de som har vært gjennom det uten at smitten har spredd seg. Det med flere bad er noe en av de fortalte meg.

Skjønner at man bør eller må klare det. Hadde likevel håpet noen kunne dele erfaringer, både positive og negative fra de som faktisk har opplevd det 😊

Om man ammer er det jo vanskelig, ikke alle kan pumpe. Og småbarn forstår jo ikke at de ikke kan treffe mamma. 

Skrevet
zemer skrev (14 minutter siden):

I de fleste husstander vil alle bli smittet. Ikke nødvendigvis så lett bare fordi man er to voksne - om begge ligger strak ut med feber. 

• Liker 1
Skrevet
Frk.Fjas skrev (3 timer siden):

Da blir det 15 dager, enkelt og greit.

Mannen ble smittet her. Vi har to bad og han var på et eget rom, og jeg var kokk, servitør, alenemor, hundelufter, vaktmester og hushjelp i 10 dager. Men da jeg og ungen skulle teste oss ut av karantene på dag 10, var ungen smittet likevel. Så da ble det 15 nye dager på meg, fordi jeg ikke var villig til å holde helt avstand til ungen i 10 dager. Men jeg ble fortsatt ikke smittet, enda jeg samsov med ungen hele perioden.

Ironisk nok fikk jeg altså 25 dager, ungen 20, mens mannen slapp ut av husarrest etter bare 10 dager...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi er to voksne med to barn, bor i en treroms. Alle er smittet her i huset men siden jeg (mor) er veldig oppegående og ikke har vært sengeliggende så er det jeg som har tatt av meg matlagingen og husarbeidet. Mannen ble nok redusert av corona og har ingen energi. Mens jeg og barna har fått ganske milde symptomer. Vi har den britiske muterte viruset

Så det er ganske vanskelig å isolere seg fra familien dersom man bor i en liten leilghet også er det dødsvanskelig å ikke gi klem og trøst til barna sine (mtp smittevern)

Alt i alt så går det bra og det blir bedre for hver dag som går. Hold ut 

Endret av Ninnit
  • Liker 4
Skrevet
Deterbaremeg skrev (3 timer siden):

I de fleste husstander vil alle bli smittet. Ikke nødvendigvis så lett bare fordi man er to voksne - om begge ligger strak ut med feber. 

Nettopp, problemstillingen er søkt med muterte virus. Får èn det, får alle det.

• Opprett ny...