Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ofte kommentarer bl.a. på jobb rundt det at jeg er mye alene.  Flere mener jeg lyver når jeg sier at jeg trives godt med alenetid, og at jeg innerst inne er ensom.

Men jeg føler meg ikke ensom! Har ikke mange nære venner, men nok til å dekke mitt behov. Har flere hobbyer jeg kan holde på med, trener og går turer. Liker best å gjøre alle disse tingene alene.

Nå er det lørdagskveld, og om jeg ønsker kunne jeg vært sosial. Men jeg hadde heller lyst til å være hjemme med strikking, snop og avslapning med tv istedet.

En, kanskje to ganger i uka er jeg sosial med en venninne. 

Merker dette har forandret seg litt opp igjennom årene, fra å være veldig selskapssyk til å trives i eget selskap. 

Hadde vært fint om flere ville lagt igjen et svar dersom dette er noe flere kjenner seg igjen i☺️

Anonymkode: 9711f...c34

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen venner i Norge, og trives best slik. Nå som jeg ikke har kunnet dratt å besøkt vennene mine i andre land har jeg kjent på frustrasjon, men ikke så ille at jeg har vurdert å skaffe meg venner i Norge. 

Har samboer da, men savner livet før han fryktelig mye...

• Liker 1
Skrevet

I såfall er jeg like uvanlig som deg. Jeg er alene,  slett ikke ensom.  Ser jeg takler korona restriksjoner helt utmerket.   Skjønner jo at det sosialt sett er uakseptabelt. Men noen av oss er introverte.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er akkurat lik. Jeg var mer sosial før men har alltid hatt behov for å være alene. Jeg har takket nei til å være sosial mange ganger for jeg heller foretrekker å gå lange turer i skogen med mine egne tanker, trene (liker også det best alene), lese eller bare å være hjemme. Er også sosial av og til men med noen få utvalgte. 

Jeg kjenner meg veldig igjen i "anklagen" om at jeg må være ensom og ha det fælt. Det er spesielt litt mer perifere folk slik som kollegaer som tror det. Jeg har også fått litt pepper fra at jeg er slik fra veldig utadvendte personer fordi jeg tror at de rett og slett ikke skjønner at det går an å være slik. Akkurat som jeg ikke forstår at noen orker æ være i et sosialt hamsterhjul hele tiden. 

Nei, kos deg du. Det er alltid noen som klager uansett og jeg har det greit med det. Ikke alle kommer til å like slike som oss, eller forstå oss. Men jeg tror at dersom man ikke er redd for å være alene har man nådd et helt nytt nivå som menneske. Da er det ikke så mye å være redd for akkurat ❤️ 

Anonymkode: 6382c...f3b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Sosial 2 ganger i uken, det er mye, jeg er kanskje sosial 3-4 ganger i mnd 😅

Jeg og trives veldig godt alene. Jeg får nok menneskelig kontakt via jobb, venner og familie, og har 2 katter hjemme som ellers gir med den daglige dosen jeg trenger.

Er ikke kjekt å ikke bli trodd når man sier man trives godt alene og ikke er ensom. Men har konkludert med at det er de som trenger at man passer inn i «normen» som tilsier at mennesker ønsker å være med folk. 

Anonymkode: 71a4a...0e1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er akkurat sånn som deg, har ingen problem med å være alene nå i denne Coronatiden.

Koser meg i sofakroken med tv/mobil og synes det er deilig at det ikke er noen mas om å være sosial.

Anonymkode: deb24...0d1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke uvanlig. Jeg er frivillig singel og barnløs, og kommer til å bo alene resten av livet. Det er så godt med alenetid, og jeg trives godt alene.

Jeg har et par gode venner jeg møter for å gå tur 2-3 ganger i uken. Det er mer enn nok for meg 🙂

Å trives alene er en god egenskap. 

Anonymkode: 1c4a9...d95

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt lik. Trives best alene og er ikke ensom. Har familie og venner som jeg har daglig kontakt med på sosiale medier og/eller telefon. Kan ta meg en fest og syns det kan være gøy men sjelden mer enn 3-4 ganger i halvåret.

Anonymkode: a125d...6a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Koselig å gjøre hva man vil hjemme om kveldene !

Anonymkode: c85df...381

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg får ofte kommentarer bl.a. på jobb rundt det at jeg er mye alene.  Flere mener jeg lyver når jeg sier at jeg trives godt med alenetid, og at jeg innerst inne er ensom.

Men jeg føler meg ikke ensom! Har ikke mange nære venner, men nok til å dekke mitt behov. Har flere hobbyer jeg kan holde på med, trener og går turer. Liker best å gjøre alle disse tingene alene.

Nå er det lørdagskveld, og om jeg ønsker kunne jeg vært sosial. Men jeg hadde heller lyst til å være hjemme med strikking, snop og avslapning med tv istedet.

Merker dette har forandret seg litt opp igjennom årene, fra å være veldig selskapssyk til å trives i eget selskap. 

Hadde vært fint om flere ville lagt igjen et svar dersom dette er noe flere kjenner seg igjen i☺️

Hva faen! Noe av det som provoserer meg mest er folk som går rundt å sier at de trives alene og ikke er ensomme, men så viser det seg at de har både venner og kanskje kjæreste! Selvfølgelig er du ikke ensom om du henger meg venner 2 ganger i uka! Det er faktisk ganske mye og vi alle trenger alenetid når vi har vært sosiale... Du aner ikke hva EKTE ensomhet er for noe. Hadde du hatt 0 venner så skal jeg garantere deg at du neppe hadde trivdes å vært alene hele tiden, da haddedu vært ensom. 

Anonymkode: 4b5e9...0aa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke uvanlig. Jeg er frivillig singel og barnløs, og kommer til å bo alene resten av livet. Det er så godt med alenetid, og jeg trives godt alene.

Jeg har et par gode venner jeg møter for å gå tur 2-3 ganger i uken. Det er mer enn nok for meg 🙂

Å trives alene er en god egenskap. 

Anonymkode: 1c4a9...d95

Du er ikke alene om du henger med venner 2-3 ganger i uken 🙄 ikke særlig rart du ikke Føler deg ensom. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var veldig sosial når jeg var yngre, og før pandemien så led jeg av FOMO. Følte at jeg måtte gå på alt jeg ble invitert på. Men i løpet av det siste året så har jeg funnet ut at jeg trivs i mitt eget selskap. Kunne aldri sett for meg at jeg ville få så mye glede av å gå turer alene, sitte og lese en bok eller se en serie, stelle med planter og små oppusningsprosjekter. Det er faktisk ikke kjedelig, og jeg er faktisk ikke ensom, men jeg elsker denne alenetiden.

Har nok alltid vært en introvert som har følt at jeg har måttet være veldig sosial for å henge med. 

Meen, så har jeg jo venner som jeg treffer jevnlig. Hadde nok ikke følt det samme dersom jeg var helt uten nettverk. 

Anonymkode: eb451...fc4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trives godt i eget selskap. Har både venner og samboer, men trenger alenetid ganske ofte for å lade opp. Har vært ensom tidligere, det er jo noe helt annet. 

Anonymkode: f98bc...ed8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Merkeleg at kollegaer og perifær bekjentskap skal henga seg opp i dette!? Frekt!

Anonymkode: f3ba8...3e1

Skrevet

Google introvert du. 😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er ikke alene om du henger med venner 2-3 ganger i uken 🙄 ikke særlig rart du ikke Føler deg ensom. 

Man er faktisk alene mesteparten av tiden hvis man bare møter venner 2 ganger i uken...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva faen! Noe av det som provoserer meg mest er folk som går rundt å sier at de trives alene og ikke er ensomme, men så viser det seg at de har både venner og kanskje kjæreste! Selvfølgelig er du ikke ensom om du henger meg venner 2 ganger i uka! Det er faktisk ganske mye og vi alle trenger alenetid når vi har vært sosiale... Du aner ikke hva EKTE ensomhet er for noe. Hadde du hatt 0 venner så skal jeg garantere deg at du neppe hadde trivdes å vært alene hele tiden, da haddedu vært ensom. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å være alene er ikke det samme som å være ensom, ikke bli for farget av din egen situasjon til å misforstå hva Ts spør om. Også kan du være litt hyggelig når du svarer, det skader ikke 😊

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man er faktisk alene mesteparten av tiden hvis man bare møter venner 2 ganger i uken...

Hvor ofte skal du henge med venner for at du ikke skal "være alene" da? Skal du henge med venner hver eneste dag? 

Ikke rart folk klager over ensomhet når til og med de som henger med venner 2-3 ganger i uken mener de er for mye alene.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor ofte skal du henge med venner for at du ikke skal "være alene" da? Skal du henge med venner hver eneste dag? 

Ikke rart folk klager over ensomhet når til og med de som henger med venner 2-3 ganger i uken mener de er for mye alene.. 

Igjen så blander du «alene» og ensom. Flere av oss liker å være alene til tider, alene betyr at det ikke er noen rundt deg. Ensomhet er en følelse. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Igjen så blander du «alene» og ensom. Flere av oss liker å være alene til tider, alene betyr at det ikke er noen rundt deg. Ensomhet er en følelse. 

Ja men ts skriver at hun ikke føler seg ensom og trives alene. Hun møter venner 2-3 ganger i uka. Jeg syns bare det er en merkelig ting å si for selvfølgelig trives hun alene og føler seg ikke ensom når hun er så sosial som det hun er. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...