Gå til innhold

Hvor mye penger på en måneds ferie i USA?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og typen drømmer om å bruke en måned på å kjøre fra østkysten til vestkysten av USA. Hvor mye penger tror dere vi må regne med at det går ? 

Anonymkode: 26edc...556

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kommer an på overnattingssteder og spisesteder. Regn ut prisene for de stedene dere skal stoppe først og deretter regn ut hvor mye penger dere blir å bruke hver dag på det nødvendige (mat, hygiene, transport, osv) 

Skrevet

2500kr pr døgn vil jeg anslå, men da må du bo billig på B&B. Så jeg ville hatt 100000 kr til disp, for du finner alltid noe du har lyst å oppleve i tillegg, som koster penger. I tillegg flybillett til/fra USA, og da er det dyrere å fly fra vestkysten. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skal dere leie bil, motorsykkel, RV eller tar dere Greyhound fra sted til sted?
 Skal dere bo på hotell, motell, airbnb eller pakker dere med telt? Er det greit å spise på fastfood steder, eller vil dere spise på litt mer restauranter. 

Hvor mye penger dere trenger kommer helt an på deres reisebehov. 

Anonymkode: 1382f...768

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske dyrt dessverre, så her må dere sette opp et budsjett med overnatting/mat/reisekostnader. Det håpløse er tips kulturen. Bo på rimelige BB.

Anonymkode: d2f41...c24

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på hva slags tur du ser for deg, om du vil bo på fine hotell på veien og spise fancy mat. Eller om du vil ha det billigst mulig. Jeg har gjort samme turen for ca 10,000 inkludert leiebil og alt. Sov i bilen og telt noen netter, fant det billigste motellet på veien, lagde ofte mat selv osv. Likevel en fantastisk tur! 

Anonymkode: f1656...39f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Alle måltider vil vel bli spist ute, det koster mye. Hvis ikke dere får tak i noe basic mat og kan smøre frokost og lunsj i bilen. Det hjelper.

Standard har også mye å si ja, skal dere være på dyre hotell eller rimelige B&B? Trenger dere fancy middag hver dag, eller er McDonalds noe dere vurderer?

Det er umulig å svare, men regn ut sånn ca og ha 20.000 ekstra som et minimum. Hadde ikke følt meg komfortabel uten det.

Anonymkode: 4b1e5...c36

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta høyde for at når pandemien er over om ett år så er sannsynligvis dollarkursen rekordlav. Oppe i 10 kr for ett år siden, i dag 8,5. Med rekordstore budsjettunderskudd i USA mener velrennomerte analytikere fra bl.a. Yale at den skal fort og kraftig ned. Til 7-6,5. Da snakker plutselig om en USA-ferie som vil gjøre det 30-40 % billigere billigere i daglige utgifter. 

Anonymkode: f0dd3...9cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker lett 100.000 på tre uker. Da shopper vi litt. Dette inkl overnatting. 

Anonymkode: b7156...d94

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi bruker lett 100.000 på tre uker. Da shopper vi litt. Dette inkl overnatting. 

Anonymkode: b7156...d94

Det var lite. 🤣🤣🤣

Anonymkode: 51a99...7b3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Brukte litt over 100.000 på to og en halv uke. 

Anonymkode: aace5...ceb

AnonymBruker
Skrevet

Har dette selv. Du bør ha minst 100.000 per pers. Med mindre du er vant til å reise på budsjett og snu på krona. 

Anonymkode: 2288a...77b

AnonymBruker
Skrevet

Her går det fort en 150.000 på en tilsvarende tur i Europa. Nå er jo USA billigere, så kanskje rundt 80-100?

Anonymkode: 1211b...d4e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det kommer helt an på hva slags tur du ser for deg, om du vil bo på fine hotell på veien og spise fancy mat. Eller om du vil ha det billigst mulig. Jeg har gjort samme turen for ca 10,000 inkludert leiebil og alt. Sov i bilen og telt noen netter, fant det billigste motellet på veien, lagde ofte mat selv osv. Likevel en fantastisk tur! 

Anonymkode: f1656...39f

var du alene? oh my lord si dere var to som teltet i usa😣hadde ikke tørt det😱

Anonymkode: c2de8...0b9

AnonymBruker
Skrevet

Wow så dyrt ferie er!!!😨😨😨

Anonymkode: 09453...11a

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Wow så dyrt ferie er!!!😨😨😨

Anonymkode: 09453...11a

Det er jo bare vanvittige luksusdyr som svarer da. Ingen normale folk bruker sånne summer på en biltur.

Anonymkode: afd6a...e64

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er jo bare vanvittige luksusdyr som svarer da. Ingen normale folk bruker sånne summer på en biltur.

Anonymkode: afd6a...e64

Utfordringen i USA, er at leiebil er dyrt, for du må forsikre deg i hue og ræva. Normalt når man kalkulerer kosten av en bilferie er ikke dette en kost i det hele tatt.

Hotell pleide å være billig, men sist jeg sjekket, lå det javnt på norske priser.

Mat KAN være billig, men utenom det er det mye norske priser der også.  

På den positive siden er Bensin gitt vekk , og det er mindre bompenger.

Utover det, koster ALT. 

Det viktigste er likevel tid. Du kan dekke mye av Norge på 2 uker. Denne turen krever nesten 4. 

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

var du alene? oh my lord si dere var to som teltet i usa😣hadde ikke tørt det😱

Anonymkode: c2de8...0b9

USA er stort sett trygt. Det er områder man tjener på å unngå, og det er risikoområder som gjelder turister, men 95% av USA er helt trygt å reise alene som turist. ( Jeg ville ikke innrullert på highschool der, men det løpet er stort sett kjørt)

Skrevet
Druid skrev (13 minutter siden):

Utfordringen i USA, er at leiebil er dyrt, for du må forsikre deg i hue og ræva. Normalt når man kalkulerer kosten av en bilferie er ikke dette en kost i det hele tatt.

Hotell pleide å være billig, men sist jeg sjekket, lå det javnt på norske priser.

Mat KAN være billig, men utenom det er det mye norske priser der også.  

På den positive siden er Bensin gitt vekk , og det er mindre bompenger.

Må bare kommentere dette, for leiebil i USA er veldig billig sammenlignet med mange andre land. Har du gode reiseforsikringer og betaler med kredittkort så er du dekket for det meste. Men klart, på en sånn trip ville jeg ikke gått for den billigste bilen. Å kjøre så langt krever en bil med god kjørekomfort. Og den koster litt mer...

• Liker 1
Skrevet
reiseglad skrev (45 minutter siden):

Må bare kommentere dette, for leiebil i USA er veldig billig sammenlignet med mange andre land. Har du gode reiseforsikringer og betaler med kredittkort så er du dekket for det meste. Men klart, på en sånn trip ville jeg ikke gått for den billigste bilen. Å kjøre så langt krever en bil med god kjørekomfort. Og den koster litt mer...

Jeg kom på at min tur var for noen år siden; da var prisen før forsikring høyere enn i Norge. Men mye kan ha endret seg siden da.  Jeg ser jeg begynner bli gammel.

Men du har helt rett i at det har STOR konsekvens på prisen når man går fra tre dager med Fiat Punto i Syden, til 28 dager i en fullsize.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg ville prioritert en større/bedre bil man kan sove i og spart igjen pengene på overnatting. Og heller ta litt motell her og der. Masse å se i USA som ikke koster penger også. 
Kan nok gjøres billigere med endel planlegging! 

Anonymkode: 0a567...701

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...