AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #1 Skrevet 27. mars 2021 Hei. Har en 3 åring som tar vannflasken og presser alt vannet ut på gulvet/bordet/sofaen. Får han ikke til å slutte, er det noen som vet hva jeg kan gjøre ? Uansett hva jeg sier så hjelper det ikke, har prøvd å la han drikke fra kopp innimellom men går mest i flaske fordi han heller ut alt fra koppen også. Har også prøvd mange forskjellige flasker, virker som det er en grunn for at han gjør det men jeg skjønner bare ikke hvorfor 😅 snart 2 åringen har begynt også med det.. Anonymkode: 948db...3fe
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #2 Skrevet 27. mars 2021 Gå over til å måtte drikke sittende ved bord eller over vasken. Bare litt i glasset om gangen. Anonymkode: a61ac...da0 4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #3 Skrevet 27. mars 2021 De syns jo det er spennende. Går over etterhvert! Anonymkode: e13ce...4e8 2
solmåneogstjerner Skrevet 27. mars 2021 #4 Skrevet 27. mars 2021 Ta fra ham flasken hver gang og si at det ikke er lov å søle på den måten. Innfør regel om at man må drikke ved kjøkkenbord/benk. Du må bare være streng og holde ut. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #5 Skrevet 27. mars 2021 MÅ han ha vannflaske tilgjengelig hele tiden da? Anonymkode: fd632...e5c 6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #6 Skrevet 27. mars 2021 Min 2,5 åring gjør også dette. Hver.eneste.gang. Da tar jeg vekk kopp eller flaske. Blir det protester sier jeg at den kun er til å drikke av. Får da flaske og kopp tilbake og søler ikke mer (i den runden..). Men hun får i hovedsak kun drikke ved bordet hjemme eller på kjøkkenet, ikke til å gå rundt med i stua. Anonymkode: 9794f...291 1
Ulrikke Skrevet 27. mars 2021 #7 Skrevet 27. mars 2021 Null flaske. Litt og litt i et glass, drikkende stående ved kjøkkenbenken. Hadde ikke giddet styre med det der. Klarer man ikke la være, kan man ikke ha flaska stående. 5
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #8 Skrevet 27. mars 2021 Ulrikke skrev (3 minutter siden): Null flaske. Litt og litt i et glass, drikkende stående ved kjøkkenbenken. Hadde ikke giddet styre med det der. Klarer man ikke la være, kan man ikke ha flaska stående. Helt enig. Naturlig konsekvens. Og så forklarer du barnet hvorfor du gjør det. Anonymkode: 5b603...cd5
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #9 Skrevet 27. mars 2021 Ulrikke skrev (43 minutter siden): Null flaske. Litt og litt i et glass, drikkende stående ved kjøkkenbenken. Hadde ikke giddet styre med det der. Klarer man ikke la være, kan man ikke ha flaska stående. Skal prøve på det. Nei det er sant, jeg har egentlig tenkt at det er greit å ha en stående om de blir tørst, Men hvor ofte tilbyr du drikke utenom måltidene? Kun når ungen spør eller ekstra ? ts Anonymkode: 948db...3fe
Gjest Trynefaktor Skrevet 27. mars 2021 #10 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Har en 3 åring som tar vannflasken og presser alt vannet ut på gulvet/bordet/sofaen. Får han ikke til å slutte, er det noen som vet hva jeg kan gjøre ? Uansett hva jeg sier så hjelper det ikke, har prøvd å la han drikke fra kopp innimellom men går mest i flaske fordi han heller ut alt fra koppen også. Har også prøvd mange forskjellige flasker, virker som det er en grunn for at han gjør det men jeg skjønner bare ikke hvorfor 😅 snart 2 åringen har begynt også med det.. Anonymkode: 948db...3fe Så lenge han har den tilgjengelig hele tiden så vil han jo bare fortsette. Er vel gøy da? Gi ham kun litt vann i en kopp mens han sitter ved spisebordet. Ikke lov å gå fra bordet med koppen. Han kommer til å slutte til slutt, kjenner ingen 15-åringer som holder på sånn.
Gjest Albbas Skrevet 27. mars 2021 #11 Skrevet 27. mars 2021 Trenger da ikke ha flaska tilgjengelig? Synes det er litt rart å bruke flaske hjemme.
Ulrikke Skrevet 27. mars 2021 #12 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skal prøve på det. Nei det er sant, jeg har egentlig tenkt at det er greit å ha en stående om de blir tørst, Men hvor ofte tilbyr du drikke utenom måltidene? Kun når ungen spør eller ekstra ? ts Anonymkode: 948db...3fe En treåring kan helt fint spørre om vann ja, med mindre ungen er syk eller har andre ting som gjør ting annerledes. Nå er ungene her i huset eldre, men kan aldri huske at de hadde vannflasker stående da de var så gamle som tre år, nei! Da kan de jo fint si fra når de er tørste, og å gå rundt med mat og drikke gjør man ikke, da sitter man ned.... 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #13 Skrevet 28. mars 2021 Du har vel ikke mat stående fremme hele tiden? Dere har jevne måltider og tilbyr evt frukt eller annet innimellom? Gjør det samme med drikke, det går helt fint. Tilby dem drikke ved et bord når du selv tar deg kaffe/vann/te. Og - han gjør det fordi det er gøy å leke med vann selvfølgelig. Anonymkode: 566f6...026 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #14 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei. Har en 3 åring som tar vannflasken og presser alt vannet ut på gulvet/bordet/sofaen. Får han ikke til å slutte, er det noen som vet hva jeg kan gjøre ? Uansett hva jeg sier så hjelper det ikke, har prøvd å la han drikke fra kopp innimellom men går mest i flaske fordi han heller ut alt fra koppen også. Har også prøvd mange forskjellige flasker, virker som det er en grunn for at han gjør det men jeg skjønner bare ikke hvorfor 😅 snart 2 åringen har begynt også med det.. Anonymkode: 948db...3fe Du har fått bra svar av flere her i tråden. Jeg stusser bare over at du stiller spørsmålet... Du må vel klare å tenke ut selv, at du må fjerne problemet og ta fra han flasken eller koppen. Han gjør det jo fordi han syns det er gøy og fordi han fremprovoserer en reaksjon hos deg. Det er jo kjempemorsomt. Og da hermer jo selvfølgelig to-åringen. Vil jo også være med på moroa. Anonymkode: 3634e...305 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå