AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #1 Skrevet 27. mars 2021 Hei, jeg har en kjæreste som jobber i en statusjobb i Oslo, jeg studerer i trondheim og har 1,5 år igjen. Han hadde fått ny jobb i Oslo før vi traff hverandre, og kjøpt seg leilighet der, og tilbø meg å bo gratis i hans bolig i Trondheim så lenge jeg blir i byen. Han har utbetalt rundt 58k i mnd m/overtid, men må betjene 2 boliglån, et i Oslo og et i Trondheim. Tror dessuten han tok opp noen 100-tusen i forbrukslån for å få egenkapitalen til å rekke til boligkjøpet i Oslo, men blander meg ikke i det altså. Jeg har sagt at jeg vil betale husleie for å bo der hvis jeg skal flytte fra kollektivet, men han vil ikke akseptere at jeg betaler ham. Han sier at jeg ikke er leietaker, men partneren hans. Snylter jeg på ham?? Er han for snill mot meg?? Anonymkode: 87cef...157
powerpuffen Skrevet 27. mars 2021 #2 Skrevet 27. mars 2021 Hvem tar opp forbrukslån for egenkapital? Du burde absolutt betale noe. Det er skyhøye renter på forbrukslån.. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #3 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei, jeg har en kjæreste som jobber i en statusjobb i Oslo, jeg studerer i trondheim og har 1,5 år igjen. Han hadde fått ny jobb i Oslo før vi traff hverandre, og kjøpt seg leilighet der, og tilbø meg å bo gratis i hans bolig i Trondheim så lenge jeg blir i byen. Han har utbetalt rundt 58k i mnd m/overtid, men må betjene 2 boliglån, et i Oslo og et i Trondheim. Tror dessuten han tok opp noen 100-tusen i forbrukslån for å få egenkapitalen til å rekke til boligkjøpet i Oslo, men blander meg ikke i det altså. Jeg har sagt at jeg vil betale husleie for å bo der hvis jeg skal flytte fra kollektivet, men han vil ikke akseptere at jeg betaler ham. Han sier at jeg ikke er leietaker, men partneren hans. Snylter jeg på ham?? Er han for snill mot meg?? Anonymkode: 87cef...157 For det første... Det er ingen statusjobb hvis han kun har 700000,- i årslønn. Og hvis han har vært nødt til å ta opp forbrukslån for å betale egenkapitalen med, så sitter han fryktelig dårlig i det. Så han bør selge leiligheten i Trondheim og betale ut den, samt forbrukslånet og du bør bli boende i kollektivet. Og med tanke på at han har tatt opp forbrukslån, så er det idioti hvis du ikke skal betale noe for evt å bo i den leiligheten. Som "partner" må det jo være i din interesse også, å bli kvitt det forbrukslånet så fort som overhodet mulig. Og hvor mye er det på forresten? 500000,- antagelig... Håper ikke det er økonomi du studerer, eller han jobber med. Anonymkode: 751c6...0b8 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #4 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): For det første... Det er ingen statusjobb hvis han kun har 700000,- i årslønn. Og hvis han har vært nødt til å ta opp forbrukslån for å betale egenkapitalen med, så sitter han fryktelig dårlig i det. Så han bør selge leiligheten i Trondheim og betale ut den, samt forbrukslånet og du bør bli boende i kollektivet. Og med tanke på at han har tatt opp forbrukslån, så er det idioti hvis du ikke skal betale noe for evt å bo i den leiligheten. Som "partner" må det jo være i din interesse også, å bli kvitt det forbrukslånet så fort som overhodet mulig. Og hvor mye er det på forresten? 500000,- antagelig... Håper ikke det er økonomi du studerer, eller han jobber med. Anonymkode: 751c6...0b8 Lurer på hvordan du kom frem til den årslønna? Jeg har 43.000 utbetalt og tjener nesten 800.000kr. Lønna hans er nok noe høyere. 1,2 kanskje Anonymkode: a8365...a66 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #5 Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Lurer på hvordan du kom frem til den årslønna? Jeg har 43.000 utbetalt og tjener nesten 800.000kr. Lønna hans er nok noe høyere. 1,2 kanskje Anonymkode: a8365...a66 Beklager, hoppet over utbetalt 😅. Uansett så står jeg ved resten jeg skrev. 👍 Anonymkode: 751c6...0b8
PM75 Skrevet 29. mars 2021 #6 Skrevet 29. mars 2021 Du bør betale husleie, siden han faktisk betaler lån for begge boliger.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #7 Skrevet 29. mars 2021 Si at som partner blir du med og dekker fellesutgifter/renter på lån e.l. Det er ihvertfall ryddig. Anonymkode: 4bf56...f00
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #8 Skrevet 29. mars 2021 Hvis du ser for deg en fremtid med han så betaler du i alle fall såpass i husleie at han får betalt ned forbrukslånet raskere enn svint! Ellers vokser bare gjelda... Anonymkode: daa2e...3aa
Gjest Smeltemann Skrevet 29. mars 2021 #9 Skrevet 29. mars 2021 Det virker som en Herremann som har mye lån. Jeg lurer på hva en status jobb er..
indigob Skrevet 29. mars 2021 #10 Skrevet 29. mars 2021 haha , man får Ikke så lite betalt hvis man har statusjobb 😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå