Mariell1995 Skrevet 27. mars 2021 #1 Skrevet 27. mars 2021 Hva valgte du, og hvorfor valgte du akkurat den utdannelsen? Skriv gjerne om hvilke muligheter du har også. Det er jo supert med en slik tråd for de som skal søke studier til høsten, så får dem kanskje litt mer informasjon om disse utdanningene/yrkene også! Jeg går selv andreåret på Sosialt arbeid for å bli sosionom, og stortrives med det!
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #2 Skrevet 27. mars 2021 Jeg hadde barnevern som første valg, men kom inn på 2.valget Vernepleien... går tredje året. Alle disse utdanningene har mye å velge i etter endt studie. Men skulle jeg valgt igjen, ville jeg blitt sosionom. Anonymkode: 28dc8...475
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #3 Skrevet 27. mars 2021 Jeg er sykepleier, men har veldig lyst til å begynne på sosialt arbeid/sosionom til høsten. Jeg føler jeg mangler masse kunnskap for å kunne få en tilsvarende jobb som sosionomer kan få, innen saksbehandling, rådgivning osv, og er sulten på en videreutvikling av meg selv. Jeg blir 39 år i år, og er litt spent på om jeg blir veldig gammel på studiet, men husker at på spl studiet var det mange voksne studenter. Anonymkode: 96614...1ec
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #4 Skrevet 27. mars 2021 Jeg valgte vernepleien fordi jeg syns både psyke og kropp er spennende, men jeg hadde ikke noe ønske om å være sykepleier. Anonymkode: ea5e8...379
sicario Skrevet 27. mars 2021 #5 Skrevet 27. mars 2021 Jeg valgte vernepleie fordi det ga meg de mulighetene jeg trengte innen det jeg syntes var spennende. jobber jeg har hatt inkluderer: barne & ungdomspsykiatri/psykose/schizofreni utredning. Spesialskole for barn og ungdom. Rusakutt/seksjon illegale rusmidler i spesialisthelsetjenesten, arbeids og aktivitetssenter psykisk utviklingshemming. Gruppebolig. Lederjobber med budsjett/personal/øverste fagansvar etc (etter videreutdanning i ledelse).
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #6 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 27.3.2021 den 20.48): Jeg er sykepleier, men har veldig lyst til å begynne på sosialt arbeid/sosionom til høsten. Jeg føler jeg mangler masse kunnskap for å kunne få en tilsvarende jobb som sosionomer kan få, innen saksbehandling, rådgivning osv, og er sulten på en videreutvikling av meg selv. Jeg blir 39 år i år, og er litt spent på om jeg blir veldig gammel på studiet, men husker at på spl studiet var det mange voksne studenter. Anonymkode: 96614...1ec Hvis du tar en relevant mastergrad/videreutdanning kan du i stor grad få samme jobber som sosionomer, men med bedre lønn pga. mer utdanning. Anonymkode: 23a09...434 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå