Gjest gjest Skrevet 26. august 2005 #1 Skrevet 26. august 2005 Aj aj aj.... Dilemma og trenger hjelp! Forrige helg var det utdrikningslag for han som skal gifte seg med en venninne av meg. Han ante ingenting og gutta skulle overraske ham på jobben. Han og forloveden hadde spist forkost sammen og levert sønnen i barnehagen og han svippet henne innom jobben før han og skulle dra på jobben.To timer senere ble hun oppringt på jobben av en av hans kamerater som lurte på om de hadde sykt barn. Det viser seg nemlig at han ikke var på jobben, men hadde sagt til sjefen at han var hjemme med sykt barn. Dette viste selvfølgelig min venninne at ikke var tilfelle så hun ringte ham opp, når hun endelig fikk tak i ham spurte hun om det var mye å gjøre på jobben. Joda, det var møter og greier. Hun spør han om han kanskje kan møte henne for en kopp kaffe...Joda, det skal han nok få til. Gutta overrasket ham og utdrikningslaget gikk sin gang... I ettertid beklager han at han ikke fortalte henne at han ikke dro på jobben og hun unnskylder ham med at han er såsliten og trengte en dag hjemme. Hun tror altså at han har vært hjemme og slappet av og ikke ville si noe ettersom hun synes han burde kommet seg på jobb (Han har en jobb hvor han mistrives og skal snart skifte jobb). Jeg får høre av min kjære som var i utdrikningslaget at han ikke hadde vært hjemme, men hadde vært ute og spist lunsj med sin eks og deres datter... han har jo langtfra vært utro, men direkte løgn er uansett stort overtramp 1mnd før man skal gifte seg... Når min venninne nå prater om episoden og unnskylder ham og sier at det var kjipt at han løy, men not the end of the world, føler jeg meg som en løgner der jeg sitter og tier... Dette er jo absolutt ikke verdens største overtramp....Men jeg haddenok blitt innmari skuffa om jeg var i hennes situasjonen og fakta kom framog jeg fikk vite at alle utenom meg visste hva som egentlig hadde skjedd... Noen gode råd?
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2005 #2 Skrevet 26. august 2005 Uff, for en vrien situasjon du har kommet i! Vet ærlig talt ikke om jeg hadde sagt det eller ikke jeg.. Men håper mine venner hadde sagt det til meg hvis jeg hadde vært den som ikke visste. Sier du det ikke, og hun får høre det senere er det jo også leit for å henne å finne ut at du har holdt det tilbake? Men sier du det setter du deg midt i noe som kan utvikle seg til å bli en "stor" situasjon (helt avhengig av hvordan hun reagerer osv.) Har desverre ingen råd til deg jeg, men lykke til!
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 26. august 2005 #3 Skrevet 26. august 2005 Takk Sneip! Er så dratt mellom å ikke ville blande meg i det hele tatt ettersom det jo egentlig ikke er "any of my bussiness" og å få frem sannheten ettersom jeg selv vet jeg ville følt meg sviktet dersom jeg var i hennes sko og dette kom frem i ettertid...
Gjest Gjest_Mie_* Skrevet 26. august 2005 #4 Skrevet 26. august 2005 Ikke har han vært utro, og ikke har han gjort grove overtramp mot sin forlovede. Hva du føler her er egentlig ganske uvesentlig. Kanskje det var siste gang han så dem før han giftet seg, og det er i alle fall normalt med et utdrikningslag. Jeg synes du skal holde munn og ikke lage stor ståhei av noe som egentlig er en filleting. Dette minner meg om historien der kvinnen hadde vært ute hele natten og sa hun overnattet hos en venninne. Mannen ringte rundt til venninne til kvinnen, og ingen sa at hun hadde overnattet der. En måned senere kom mannen hjem sent og sa han hadde overnattet hos en kamerat. Da kvinnen ringte rundt til kameratene hans, viste det seg at han hadde overnattet hos 7 stykker. Moralen: Kvinner er kvinner verst. Mie
Gjest Embla s Skrevet 26. august 2005 #5 Skrevet 26. august 2005 Hvorfor skal du føle deg forpliktet til å fortelle at han var på kafè med sin ex og deres datter? Kanskje han har følt behov for å snakke med de før brylluppet men vet at det vil såre kjæresten (kanskje hun er urimelig sjalu)? Selvfølgelig dumt av ham å lyve etc, men han har vel ikke gjort noe forferdelig galt som andre trenger ordne opp i?
Gjest gjest1 Skrevet 27. august 2005 #6 Skrevet 27. august 2005 Huff, ingen lett situasjon dette her. Skjønner godt at du syns det er råttent gjort mot din venninne men jeg er ikke så sikker på om det er din oppgave å informere henne om hva som egentlig har skjedd. Om du MÅ prate med noen om dette så hvorfor ikke gå til mannen hennes? Si det som det er, at du VET at han har løyet for henne, og at du syns det er vanskelig å vite sannheten når venninnen din bare tror han trengte den dag hjemme. Det er jo litt spesielt at han må lyve for kjæresten sin fordi han vil ta en lunch sammen med eks og datteren. Da er det noe "usunt" over det hele og gir meg helt klart dårlige vibber!
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 27. august 2005 #7 Skrevet 27. august 2005 Ikke har han vært utro, og ikke har han gjort grove overtramp mot sin forlovede. ← Jeg synes vel i og for seg at direkte løgn er et ganske så klart overtramp jeg da. Selvfølgelig ikke i nærheten av utrsoskap, men allikevel et grovt tillitsbrudd som jeg hadde hatt vansker med å tilgi hvis det var meg som var i denne situasjonen. Hvorfor skal du føle deg forpliktet til å fortelle at han var på kafè med sin ex og deres datter? Kanskje han har følt behov for å snakke med de før brylluppet men vet at det vil såre kjæresten (kanskje hun er urimelig sjalu)? Selvfølgelig dumt av ham å lyve etc, men han har vel ikke gjort noe forferdelig galt som andre trenger ordne opp i? ← Jeg følermeg velikke forpliktet, men synes det er vasnkelig når hun snakkerom situasjonen. jeg føler det vel nesten som løgn å tie.. Jeg skjønner godt at han ville møte datter og eks, og kan kanskje til og med skjønne at letteste utvei er å ikke si noe for å unngå eventuelle konfrontasjoner. Men når man først blir tatt på fersken så synes jeg å bygge videre på denne løgnen er drøyt. Huff, ingen lett situasjon dette her. Skjønner godt at du syns det er råttent gjort mot din venninne men jeg er ikke så sikker på om det er din oppgave å informere henne om hva som egentlig har skjedd. Om du MÅ prate med noen om dette så hvorfor ikke gå til mannen hennes? Si det som det er, at du VET at han har løyet for henne, og at du syns det er vanskelig å vite sannheten når venninnen din bare tror han trengte den dag hjemme. Det er jo litt spesielt at han må lyve for kjæresten sin fordi han vil ta en lunch sammen med eks og datteren. Da er det noe "usunt" over det hele og gir meg helt klart dårlige vibber! ← Er nok kanskje en lur ide og ta det med ham ja, så kan han ta det videre... Så lenge saken ikke kommer opp igjen skal jeg nok greie å tie, men dersom skane blir tatt opp igjen vet jeg ærlig talt ikke hva jeg gjør. Er vel nettopp det du sier her som bekymrer meg mest, at han føler han må lyve for å være sammen med datteren sin...
Peony Skrevet 27. august 2005 #8 Skrevet 27. august 2005 Regner med at din kjære kjenner vedkommende godt, ettersom han var i utdrikningslaget, og ettersom vedkommende vet at din kjære vet at han møtte eks'en og datteren først, så synes jeg det er bedre at han tar en eventuell konfrontasjon. Han som skal gifte seg vil jo uansett skjønne at du har fått infoen fra din kjære. Hvis din kjære er enig i dine moralske kvaler, så kunne kanskje han sagt at han synes det er ekkelt at vedkommende skal gifte seg med din venninne uten at hun vet hva som har skjedd, når tydeligvis hele utdrikningslaget vet det. Hvis jeg var hun som skulle gifte seg ville jeg nok ha synes det var minst like ekkelt at "alle andre" en henne visste at han hadde løyet som selve løgnen. Jeg synes ikke at dere skal si noe til venninnen deres, men at dere kan gi hennes forlovede muligheten til å fortelle dette selv (altså si at dere synes det er feil at han ikke forteller det). Jeg regner med at dette ikke er noe hun vil avlyse bryllupet over, men det er nok bedre for forholdet deres om hun får vite det før bryllupet enn etter, hvis det er sannsynlig at hun finner det ut allikevel.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2005 #9 Skrevet 27. august 2005 Aj aj aj.... Dilemma og trenger hjelp! Forrige helg var det utdrikningslag for han som skal gifte seg med en venninne av meg. Han ante ingenting og gutta skulle overraske ham på jobben. Han og forloveden hadde spist forkost sammen og levert sønnen i barnehagen og han svippet henne innom jobben før han og skulle dra på jobben.To timer senere ble hun oppringt på jobben av en av hans kamerater som lurte på om de hadde sykt barn. Det viser seg nemlig at han ikke var på jobben, men hadde sagt til sjefen at han var hjemme med sykt barn. Dette viste selvfølgelig min venninne at ikke var tilfelle så hun ringte ham opp, når hun endelig fikk tak i ham spurte hun om det var mye å gjøre på jobben. Joda, det var møter og greier. Hun spør han om han kanskje kan møte henne for en kopp kaffe...Joda, det skal han nok få til. Gutta overrasket ham og utdrikningslaget gikk sin gang... I ettertid beklager han at han ikke fortalte henne at han ikke dro på jobben og hun unnskylder ham med at han er såsliten og trengte en dag hjemme. Hun tror altså at han har vært hjemme og slappet av og ikke ville si noe ettersom hun synes han burde kommet seg på jobb (Han har en jobb hvor han mistrives og skal snart skifte jobb). Jeg får høre av min kjære som var i utdrikningslaget at han ikke hadde vært hjemme, men hadde vært ute og spist lunsj med sin eks og deres datter... han har jo langtfra vært utro, men direkte løgn er uansett stort overtramp 1mnd før man skal gifte seg... Når min venninne nå prater om episoden og unnskylder ham og sier at det var kjipt at han løy, men not the end of the world, føler jeg meg som en løgner der jeg sitter og tier... Dette er jo absolutt ikke verdens største overtramp....Men jeg haddenok blitt innmari skuffa om jeg var i hennes situasjonen og fakta kom framog jeg fikk vite at alle utenom meg visste hva som egentlig hadde skjedd... Noen gode råd? ← Dette har du ikke noe med. At man treffer x og datter er normalt. Sikkert en grunn til at han ikke ortalte henne det. Alle må vi ta noen løgner innimellom,men at andre skal bli fortvilt og lure på å fortelle. Du har vel nok med ditt eget liv
Isola Skrevet 27. august 2005 #10 Skrevet 27. august 2005 Uff, ingen lett situasjon det der altså... Jeg må nok si meg enig med Heidi & Peony her. I stedet for å si noe til henne, ville jeg nok konfrontert mannen hennes. Si at du vet at han har løyet til henne, slik at han får mulighet til å fortelle det til henne selv. Vil jo også være mye bedre for henne å vite det fra han, enn at andre skal si det til henne. Hvis jeg prøver å sette meg i samme situasjon som venninnen din, ville jeg helt klart ønsket å vite noe sånt... Ble ikke så mye råd det her, kanskje... Du må fortelle hva du bestemmer deg for å gjøre/ikke gjøre da!
Gjest porselen Skrevet 29. august 2005 #11 Skrevet 29. august 2005 Hvorfor må han lyve for å treffe sin ex og sin datter? Liker ikke din venninne at han har kontakt med dem? I såfall har hun et problem, for hans datter vil være en del av deres liv hele resten av deres levetid. Hvis ikke din venninne har problemer med at han har kontakt med sin datter og hennes mor så har han et problem. Han kan oppfordres til å fortelle henne sannheten, men han må være den som forteller det - ikke dere.
Gjest SumoBryter Skrevet 29. august 2005 #12 Skrevet 29. august 2005 Jeg skal bare si at jeg syns det var en skikkelig rar ting å gjøre. Hvorfor har han behov for å treffe eksen til lunsj og lyve om det også? merkelig.
Gjest Milah Skrevet 29. august 2005 #13 Skrevet 29. august 2005 Jeg hadde snakket med mannen, hadde ikke han sagt det, hadde jeg gjort det! Jeg ville likt å vite det om jeg var i samme situasjon!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå