AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #1 Skrevet 27. mars 2021 Eller er vi nordmenn som tenker dette bare bortskjemte? Har hørt at i f.eks. Tyskland er utvalget et helt annet. Spiser vi veldig lite varierte middager i Norge, rullerer de fleste på kun 10 ulike middagsretter? Anonymkode: 3b464...5bb 2
Djungelvrål Skrevet 27. mars 2021 #2 Skrevet 27. mars 2021 Tror nok kanskje f.eks en italiensk familie også rullerer på noe de kan og liker også lager de litt ekstra avansert til helg og høytid slik som i Norge. Er nok en myte at folk i andre land står i timesvis på kjøkkenet hver dag. De er jo i tidsklemma i andre land også. 5
Ulven Skrevet 27. mars 2021 #3 Skrevet 27. mars 2021 Utvalget i Norge er tragisk dårlig. Når jeg kommer hjem fra besøk i England, har jeg ikke lyst til å handle for jeg blir så deprimert over utvalget. 22
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #4 Skrevet 27. mars 2021 Eeeh, ja. Er jo dritkjedelig å gå på butikken i Norge. Likte Lidl, jeg. Men de forsvant vel på grunn av noe annet enn få besøkende, vel? Var alltid mange på den lokale Lidelen. Uansett hvor bra utvalgt butikken har, så har de nesten aldri type godt utvalg av hermetikk. Bare sånn kjedelig tacogane-hermetikk for tacofolk. Generelt er butikkene tilpasset tacofolket. Bortkjemte er de. Anonymkode: b2c91...249 7
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #5 Skrevet 27. mars 2021 Det er dårlig utvalg, ja. Spesielt dårlig utvalg av (fersk) fisk, kjøtt, grønnsaker og krydder. Ferdigpizza har vi jo et godt utvalg av. Anonymkode: f8008...0d5 15
Djungelvrål Skrevet 27. mars 2021 #6 Skrevet 27. mars 2021 Liker å gå å se på Meny, men alle litt sjeldne og spennende ting koster jo skjorta. Ikke gøy. 6
GrønnNellik68 Skrevet 27. mars 2021 #7 Skrevet 27. mars 2021 Jeg blir mett så jeg er fornøyd med utvalget.
Stina234 Skrevet 27. mars 2021 #8 Skrevet 27. mars 2021 Det er dårligere utvalg en i de fleste andre europeiske land. Det er også altfor mye av kjedenes egne produkter som jeg mener er relativt dårlig kvalitet. Her burde det være åpent for flere mindre og lokale produsenter av matvarer. Det er kun noen få store aktører i matvarekjedene i Norge som da greier å holde høye priser med mye billig produsert mat. Det ser man på de enorme formuene som Reitan og Hagen har greid å få ut av kjedene. det provoserer meg at matvarekjedene tar opp nesten all reklametid på TV med meningsløse påstander om priskutt etc. 10
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #9 Skrevet 27. mars 2021 Dette er jo et resultat av at det ikke er konkurranse på matmarkedet i tillegg til lang logistikk. Og ja, vi har vanvittig dårlig utvalg og dårlige varer. Har brukt mye tid i Tyskland, Italia og australia. Å kjøpe frukt, grønnt, nøtter og kjøtt er noe generelt annet i disse landene. Ikke minst er frukten moden... Hater de harde kiwien, advokadoene og annet. Plommer og druer speielt er mye større og med bedre smak i f.eks Tyskland. Anonymkode: 6470c...f87 7
Gjest Villfisker Skrevet 27. mars 2021 #10 Skrevet 27. mars 2021 Ja, det syns jeg. I utlandet er til og med grønnsaksdiskene større enn en hel butikk. Vi har masse halvfabrikata, og masse dritt i butikkene våre. Mesteparten er verdiløst vomfyll. Faktisk veldig lite av det en finner i butikken som er mat. Det er i hvert fall min mening.
Gjest Villfisker Skrevet 27. mars 2021 #11 Skrevet 27. mars 2021 Stina234 skrev (7 minutter siden): Det er dårligere utvalg en i de fleste andre europeiske land. Det er også altfor mye av kjedenes egne produkter som jeg mener er relativt dårlig kvalitet. Her burde det være åpent for flere mindre og lokale produsenter av matvarer. Det er kun noen få store aktører i matvarekjedene i Norge som da greier å holde høye priser med mye billig produsert mat. Det ser man på de enorme formuene som Reitan og Hagen har greid å få ut av kjedene. det provoserer meg at matvarekjedene tar opp nesten all reklametid på TV med meningsløse påstander om priskutt etc. Enig. De hadde hatt godt av mer konkurranse.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #12 Skrevet 27. mars 2021 3 minutter siden, Villfisker said: Enig. De hadde hatt godt av mer konkurranse. Det er hard konkurranse, men butikkene kan ikke ha et bredt sortiment med ferskvarer de kanskje får solgt, Utvalget/sortimentet på Meny er en av grunnene til at prisene ligger høyere der. Anonymkode: 981ba...ddc 5
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #13 Skrevet 27. mars 2021 ja, det er elendig utvalg. Det er hyllemeter på hyllemeter med potetgull og snacks. Og ørten forskjellige wiener-/grillpølser. Men det er også det eneste som det er godt utvalg i. Savner blant annet et mye større utvalg i kjøttvarer. Det er et elendig utvalg i Norge, selv på Meny og Coop Mega. Har bodd mange år i et annet europeisk land, og er vant med et mye større utvalg enn det vi har i Norge. Anonymkode: 7cc98...8fc 7
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #14 Skrevet 27. mars 2021 Norge er ikke med i EU, dermed blir det lite utvalg og konkurranse pga toll. Enkelt og greit. Anonymkode: 3711a...334 4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #15 Skrevet 27. mars 2021 15 minutter siden, Stina234 said: Det er dårligere utvalg en i de fleste andre europeiske land. Det er også altfor mye av kjedenes egne produkter som jeg mener er relativt dårlig kvalitet. Her burde det være åpent for flere mindre og lokale produsenter av matvarer. Det er kun noen få store aktører i matvarekjedene i Norge som da greier å holde høye priser med mye billig produsert mat. Det ser man på de enorme formuene som Reitan og Hagen har greid å få ut av kjedene. det provoserer meg at matvarekjedene tar opp nesten all reklametid på TV med meningsløse påstander om priskutt etc. Interessant nok kaller Reitan seg for Colonial Major. Anonymkode: 981ba...ddc
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #16 Skrevet 27. mars 2021 https://www.nrk.no/trondelag/norgesgruppen-med-milliardutbytte-og-store-bonuser-i-koronaaret-2020-1.15432999 Anonymkode: 6470c...f87 3
Milky Skrevet 27. mars 2021 #17 Skrevet 27. mars 2021 Jeg synes det er lite utvalg i forhold til andre land. Vanligvis veldig få produsenter, for eks meieri kommer jeg kun på Tine og Q meieri. Taco kun Santa Maria eller Ol del paso.. osv bør være mer variasjon!! Er i himmelen når jeg handler i utlandet. 5
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #18 Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Eller er vi nordmenn som tenker dette bare bortskjemte? Har hørt at i f.eks. Tyskland er utvalget et helt annet. Spiser vi veldig lite varierte middager i Norge, rullerer de fleste på kun 10 ulike middagsretter? Anonymkode: 3b464...5bb Ja, i Norge er det veldig dårlig utvalg. I USA for eksempel kan du velge mellom mange forskjellige merker bare du skal handle melk. Som en annen skrev her så har vi kun Tine og Q-meieriene her. Anonymkode: 462df...c69 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #19 Skrevet 27. mars 2021 Virker som de fleste nordmenn godtar «drittmaten» og at normen er ferdigmat. Selv om dette kun er en av årsakene. Anonymkode: 3b464...5bb 5
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #20 Skrevet 27. mars 2021 Sammenlignet med hva? For meg er utvalget større enn jeg sannsynligvis rekker å prøve de neste femti åra. Anonymkode: 036c0...275 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå